Mr Trollapans shop of colors

2»

Kommentarer

  • Man kan ju fråga sig vad orken och tank commandern gör nergrävda till bröstet...
  • sug på den du :p

  • edited 29 januari 2011 17:09

    Kommer lite updateringar på min step by step hur jag målar min Dark Angel arme. :D

  • edited 30 januari 2011 00:12

    Steg för steg på Samael konverteringens målning. Bra svenska? Knappast men bilderna som e "intressant" ändå så ha ha.

    enjoy

    Grund sprayad Kort och gott bara svart sprayad. Väl torrt så kommer

    Första lagret färg sida 1 Första lagret färg sida 2

    Mecharicus orange, boltgun metal, dehneb stone, caltan brown, chaos black,Illyaden yellow, Merchrite red, tallarn flesh

    Wash sida 1 Wash sida 2 Hela figuren washad med Devlan mud

    Färglager 2 Som ni ser har jag bara börjat andra lagret mecharius orange på bakre delen av fordonet. Saken är den att jag lägger ett andra lager av samtliga färger men lämnar springorna fria för skuggeffekt.

    Mer bilder kommer steg för steg.

  • Crabs :P

    Land speedern ser bra ut. Färgen är i ögonfallande.

  • edited 30 januari 2011 23:54

    Tolkas som tolkas vill "färgen är i ögonfallande" men jag tolkar det som något bra :D

    Här är mer updates.

    2a omgången färg Samma orange färg som grundlagret körs på 2 tunna lager till. Ser till att inte måla över allt utan lämnar skuggor som ni ser. Det vita körs på, men lämnas en skugga, med Bleeched bone. Svart hightlightas med Charadon granite.

    Har medvetet lämnat förare och skytt i sitt wash stadie så man bättre ser skillnaden på före-efter. Mer updates kommer i veckan.

  • yäää nu snackar vi ORANGE shit

  • Hell yeah!! Du ska få se landraidern sen Krille. Den är ORANGE ha ha. Mer bilder kommer upp onsdag natt för den intresserade/ointresserade

  • Jag gillar att du kör orange som grundfärg, det fångar verkligen blicken på ett bra sätt. Färgen ser jämn och fin ut, troligtvis ett resultat av noggrannhet. I like!

    Du är förvisso inte klar med figurerna, men vad hade du tänkt använda för att måla detaljer för att bryta av det orange/svart/beniga? För utan någon färg som poppar ut från dessa färger kan jag tänka mig att figurerna blir aningen... tråkiga(i brist på bättre ord).

  • Vit är ju en favorit färg helt klart så den kommer finnas med för att bryta av det hela. Sen baserna får en liten touch dom med (på figurerna då såklart)

    Och tackar tackar :)

  • Så ska vi se om man kan få liv i denna tråden igen. Jag snodde bla Hive-Minds ide att göra en spel och målarblogg och min är precis uppstartad och ligger under:

    http://trollapan.blogspot.com

  • edited 15 november 2011 03:50

    Efter att en vänlig själ kontaktat mig att man inte kunde kommentera på min blog så är detta nu fixat.

Sign In or Register to comment.