Resultat UKGT heat 1

edited 6 oktober 2008 12:37 in Warhammer fantasy

1st Adam Hall - Demons (fateweaver + scribes)
2nd Shane Baxter - Demons
3rd Will Goodwin - Empire (1 Tank and Altar)
4th Phil Manwaring - Demons (no greater demon)
5th Fabio Panicucci - Demons (no greater demon)
6th Ben Curry - Dark Elves
7th Michael Biggs - Demons (fateweaver, scribes and the masque)
8th Lee Khater - Demons
9th Elia Bonucci - Demons
10th Joe Sturge - Dark Elves

Kommentarer

  • Hmm, undrar hur man ska tolka det där...

  • Att Empire är för bra:-)

  • !"#¤% Empire... :)

  • Spännande. Folk kanske inte läst på de nya arméböckerna ordentligt.

  • Empire verkar ju vara boken som håller trots åldern :)

  • edited 6 oktober 2008 14:53

    Japp, synd bara att de flesta (framgångsrika) Empire arméer följer standardmall 1A. Sen är ju killen-på-altaret ganska bra just mot demoner (och VC), eftersom han kör Lore of Light.

  • Jag tycker bara 4:e-plats-tagarens efternamn är så passande.

  • bra jobbat med balanseringen GW

  • Hur stor procent av deltagarna spelade demoner respektive DE?
  • 139 Players

    39 Demons
    23 Vampires
    17 Dark Elves

    Top 45 go through

    17 Demons
    10 Dark Elves
    9 Vampires
    4 Empire
    1 Skaven
    1 Wood Elf
    1 High Elf
    1 Tomb King
    1 Brettonia

  • Hmm, blir spännande att ta mina O&G till uppsala och testa dom mot alla nya otäckheter, ser ut som det kan bli hårt :)
  • edited 8 oktober 2008 01:39
    Demons ska bli roliga att möta.
  • edited 9 oktober 2008 18:45

    Sagt det förrut och nu är det läge att säga det igen! Demonerna är sjukt bra, jag är en High elf spelare i grund och botten, He är en stark arme, så länge man inte möter Dark elfs eller saker som inte springer.

    Och jag blir ärligt lite ilsken då jag spelar med demonerna, jag trycker fram mina enheter mot fienden, och så länge jag har modeler kvar då närstrid startar så vinner jag. Kanske inte i först, andra eller tredje runda, men klart som fan så kommer jag att vinna striden. Det är liksom aldrig nån fara på taket.

    Tyvär är det demoner som kommer gälla för mig på Fanatic i Höst, men jag kommer att spela förbannad!

    Förbannad över att det inte går göra samma sak med min Alver!!

  • Dagens lyxproblem... :)

  • Personligen har jag inte överhuvudtaget övervägt att spela med demonerna (eller VC heller för den delen) då det inte innebär någon utmaning att spela med dem. Hellre spelar jag med en "sämre" arme och förlorar än att vinna när det inte beror på min strategiska skicklighet.
  • Hmmm... Har aldrig gjort en ostig armé i hela min låånga warhammerkarriär (och kommer med världens snällaste orker till fanatic...), men om dea och kompani skulle tumma på intetvålargetarget-regeln så skulle det kännas rätt frestande att grisa till mina kära empire och kanske knipa en topp-placering för första gången på en sådär 10år...
  • Mitt enda försvar till att jag valt att spela demonerna denna gång är egentligen Två orsaker.

    • 1 Peter Sagebros Dark elves har gjort alv korv av mina Hög alver 9 av 11 gånger vi spelat.
    • 2 Det är mycket roligare att vinna än vad det är att förlora.

    Men Demonerna är nog inget jag skulle ta med mig till "friendly" games på föreningen varje kväll. Blir lite långtråkigt att skyffla fram blocken och vinna för att dom hann fram, och att det egentligen inte är så mycket mer än så.

  • Nu blev jag ju sugen på Daemons igen! >< Fy på dig! Fråga: Är de lika bra i 40K dessa illbattingar?

  • I 40k? Ja, dom är tok-bra, om man ser förbi att bara spela monogudar... :)
    Till vårens fanatic kommer ni nog att få se "minst" 2 deamonarmeér... :p
  • Nu börjar det verkligen hamna off-topic, men det är verkligen inte bra att Deep Strika med en hel armé.

Sign In or Register to comment.