Tuffaste uniten att möta...

edited 24 september 2008 22:57 in Figurspel
Fick en impuls helt plötsligt och blev nyfiken på vilken unit ni tycker är jobbigast att möta i WHFB och 40K. Så vilken är det och varför?

Dra gärna en liten historia :)

Jag tycker Empire cannons sprider stor skräck över slagfältet. Det brukar göra ont när det flyger str 10 D6 wounds skott på ens karaktärer och dyra monster, etc

Kommentarer

  • Maxad bikernobenhet med painboy, cyborks bodies och en blanding av power claws och big choppas. Är så oerhört sega att ha ihjäl att det inte är klokt om man inte har fina blasts av S8, och även då tål dom lite stryk. Sjukt snabba också och slaktar allt i närstrid verkligen.

  • En fet enhet med blood knights med regeneration, flaming attacks och 3 karaktärer (Vampire lord, vampire, wight king bsb) är jobbig. Visst, de har frenzy så man kan lyckas baita och redirecta dom, men när de väl kommer fram till dina enheter så gör det så ont!
  • 40k:
    10 wrathguard+spiritseer är jobbig, går inte och döda, är scoring, dödar det mästa dom sjuter på.

    Fantasy:
    Brettor pegasus knight är damp hårda....
  • 40k

    men nya commandsquaden är väl rätt hård.

    Khan med fem command bikes - (apotekare)feel no pain, blandning av lightningclaws och thunderhammers, furious charge, hit and run, fleet of bike :P, outflank

    WHFB
    Drakar drakar åh åter drakar!
  • Jag vet inte vilken lista space wolfs spelar efter nu men om de fortfarande spelar efter gamla codexet så säger jag helt klart SPACE WOLF SCOUTS!
  • En 10a Mega Nobz med Mad Dok Grotsnik i täten borde stå sig ett tag. 2+ samt 5+ in i save, Feel no Pain. Och så inte att glömma 45 Power Claw attacker i chargen. :D 45st!!!
    Långsamma är dom dock...
  • edited 25 september 2008 14:35

    Ghazghull: Det är därför 10 nobs på bikes med doc är mycket jobbigare. Cover från bikes (smoke eller turbo boost) och feel no pain. De är snabba också.

  • en enhet med Broodlord+9 genestealers me implant, scything å extended carapace e jobbiga som FAAAN!! Dock rätt lätta att mota bort me lite Hbolters å ACannons=) Tack vare implant e dom rätt bra mot Nobs me.
  • fulla ranker med plaugebearer+ en herald som är bsb som har noxious vapours + det där dyra demon banneret, som ger stubborn. en sån enhet är svår att få håll på.

  • håller fan med sajon där!
  • haha, ge mig bara ett gämg blood knights med flaming attacks så är gänget borta ;)
  • Lyssander med en 10:a assult terminators, thunderhammer and stormshield. :P

    Eller en unit med 8st bloodchrushers inkl herald.... "screams"
  • 10 Vanguard Veterans med jumppacks, powerweapon/lightning claw + Stormshield, samt en Thunder Hammer på sergeanten... Ledda av en Chapter Master eller Chaplain gör dem inte sämre.

    (Dyrt som bara den, men tveksamt om så mycket står kvar efter en stormning av dessa...)
  • Men eftersom man inte får sweepa länge så kanske det inte hjälper? :) Varenda bössa i hela fiendearmén kommer ju hungra efter dem när de väl har landat.

  • jodå men med 3+ inv från stormshield har dom en viss överlevnadschans.
  • Visst kommer Vanguard Veterans ta inkommande eld, men det får väl alla dessa mardrömsenheterna göra, vare sig det är Ork Nobz på Bikes, Wraithguards eller Terminators. Fast 3+ Inv. Save är kronan på verket i detta fallet.

    Sen är det väl underförstått i alla exempel, att det inte är hela motståndararmén mot just den där värstingenheten.
  • black guards, slå först banner, bsb som har hög armour save + pendant of khaeleth och så grädden på moset av det där så är det en killing blow assassin där i med några extra attacker.

  • Jag har fått bevis på vad som är hårdast:10xWraithguards med vad-den-nu-heter som kan kasta doom och reroll-to-save spellen... NilssonHarHund visade att den går fan inte att döda :)

  • Jag har fått bevis på vad som är hårdast:10xWraithguards med vad-den-nu-heter som kan kasta doom och reroll-to-save spellen... NilssonHarHund visade att den går fan inte att döda :)

    Falle syftar om vårt möte på helgens Fantasia Fanatic. Farseer med fortune, doom och spirit stones + 10 Wraithguard med spirit seer och conceal (totalt 552p). De tog emot charge från totalt 30 berzerkers inklusive Kharn, uppdelat på tre rundor. Alla Khornesnubbar dog medan två wraithguard och psykers överlevde. När närstridsröken lagt sig sprängde eldarerna dessutom två land raiders som stod i närheten...=)

  • ja jag märkte själv hur sega just den gruppen var specielt i kombination med en grupp snipers som pinnade mina 10 mega nobs (jag slog jävligt dåligt på tre leadership tests) så att resten av min arme inte kom fram till dom ordentligt.
  • Jag tror att en av de tuffaste units:en att möta i Fantasy är ett rejält uppbuffat Black Guard block som ju är stubborn. Ex. med Battle Standard i (ASF), Assasin. Jag mötte ett av dessa block i denna fanatic och mina Ogres hade ingen chans alls.
Sign In or Register to comment.