2000pts whitescars, ändrad

edited 23 september 2008 12:46 in Warhammer 40k
Ändrad

Korssaro Khan-205pts
-Moondrakken

Commandsquad-280pts
bikes, Thunderhammer, powerweapons*2,

Chaplian-135pts
- bike

5Bikes-165pts
-flamers*2, serg pw

5scoutbikes-140pts
- grenadelaunchers*3

10Marines-195pts
-multimelta, flamer, serg-powerf

10Marines-185pts
-multimelta,flamer, serg-powerw

Rhino-50pts
-extra

Razorback-90pts
-extra armour, lasc o plasma

Razorback-55pts
-extra

Dread-175pts
-extra armour
Droppod - deathwind

Dread-175pts
-extra armour
Droppod - deathwind

6 stearnguards-(sätts i en razorb)150pts


Ändrad

Tips åh tankar?!
vart 17 bikes med karaktärer

Kommentarer

  • Nu spelar jag ju fruktansvärt sällan, men listan är säkert ondskefull och sådär. Däremot tycker jag den är lite ofluffig om de ska vara White scars. Har de nu inte helt ändrat fluffet så är väl inte white scars helt bekväma med att spendera ålderdomen inlåst i en vandrande likkista. Sedan kunde det väl varit en eller två cykelenheter till i listan och som jag ser det gärna bara en kapten. Särskillt då du tänkt låta khan åka runt på moondrakken. 45p för run och fleet på honom (vet inte om det smittar av på commandsquaden också?) är väl lite dyrt om du inte har några bikes som troops.

    Tror f ö att commandsquadsen innehåller ett svärd för mycket då apotekaren inte får välja vapen om jag förstått codexen rätt.

    Hoppas jag inte framstår som elak, inte min avsikt, tycker bara att listan skulle kunna få lite mer själ. Så mina 50 ören blir att skippa dreadsen, en kapten och en commandsquad och fyll på med lite vanliga bikes istället, kanske en enhet med attackbikes och någon landspeeder. Du får fler scoring units, just nu har du ju bara 2 (eller 4 ganska svaga då) att greppa objektiv med, och kan fortfarande använda ungefär samma taktik.

  • Håller med talaren ovan. Är en sucker för troops, har alltid varit. (vilket passar mig som handen i handsken med nya reglerna så). Mer bikes heelt klart. Sen resten.. ääh. inte så noga. .men lite mer bikes helt klart.. elakt som faen att komma indropandes/scoutandes med sådär mycket trevligheter.

    rock on!

  • får du köpa 2 transporter per tactical sqd? inte för att jag har 100% koll på nya marinerna, men det brukar ju vara en transport per enhet.

  • får du köpa 2 transporter per tactical sqd?

    Det får man inte.

  • edited 23 september 2008 23:25
    martin - du har ju båda commandsquadsen på bikes, så två enheter med 6 modeller inkl karaktärer. mjoo fleet smittar av sig på enheten han är med.

    mjoo gjorde en lista med mkt bikes, men den verkade så mesig. och jag gillar razorbacks. mkt coola.

    SKägg,jonke - inte ens om man splittar dom till combatsquads? a5 modeller per enhet.
    eftersom man e ny på dom här reglerna så är det bar med alla kommentarer :)

    just ja scoring units måste man ju tänka på nu...
  • Du splittar enheterna vid deployment, inte i armélistan.

  • En squad får köpa en transport. Om du köper en razorback till en tiomannasquad så kan du bara använda den om du antingen splittar i combat squads eller tar casualties.

  • nilsson,jonke, okej tackar
  • Hmm, vadå den enda GW-publicerade White Scars listan jag sett.. Den hade en Dreadnought..
  • jaja men orkar aldrig köra 100% fluff osv osv. kör det som är coolt och bra :D
  • Håller med dig till fullo Krile boy :D

Sign In or Register to comment.