Anmälan till Flames of war turneringen i Umeå den 5 okt kl 1100

Hej då var det dax igen :) för lite Fow i umeå och den här gången spelar vi 1500 poäng mid war...

krav: en ned skriven arme lista på 1500 poäng skall tas med till turneringen..
samt figurer :P

försök att vara på F.U.S.K kl 1100 så vi kan komma igång så fort som möjligt.

Arrangör: Andresv

Anmälda:

Andresv
Andre´

Per
Daniel
Markus
Johannes
Alex
Seijsing
«1

Kommentarer

  • Jag deltar gärna med mina afrikabritter om det går för sig. Jag ska ASAP skriva en armélista!

    Carry on, lads!
  • Samma här antingen blir det ryssar Moto men det är en chansning mer sannolikt så blir det tyska stugar eller grenadiers
  • idioterna som hoppar ur flygplan kommer.
  • Kan man inte köra igång kl 10.00 istället? Då slipper man att det blir så sent.

  • edited 15 september 2008 15:09
    du får prata med andersv eller ringa honom om du vill att vi ska ändra tiden till kl 1000 !

    och om du vill Prins Termos så får du låna lite stugs av mig och lite tyskt inf samt flyg så du kan komma upp i 1500 poäng med dina ungrare... :)
  • Mina Panzergrenadierer vill ha revansch för den förra turneringen då de fick totalt 7 victory points. Jag är med
  • @Marshal Zhukov G.K.: Jag har fått erbjudande från alla håll och kanter att låna arméer till turneringen så det är lugnt, men tack ändå. Om det skulle krisa med armé så har jag i alla fall en till att gå till. Jag ska även ta ett försök att få upp ungrarna innan turneringen, men vi får se.

    Jag har märkt att dom turneringar man kört på senare tid på FUSK har börjat kl 11.00 och då blir man klar så sent. Det vore skönt för då slipper man bli så sjukt seg innan det hunnit klart. Då stannar dessutom fler till prisutdelningen/avlslutningen på turneringen, även om det inte skulle vara något problem då vi inte är så många som kommer att vara med.

  • Självklart anmäler jag mig.
    Anmälda:

    Andresv
    Andre´
    Anders A
    Per
    Daniel
    Markus ??
    Johannes
    Hotgayboi_13
  • Kul, med turnering. Jag kommer dit med mina grejer, det blir nog tyska pansarbilar.

    Kommer man kunna ta med en allierad armé och en axel-armé?
    , så att att man undviker att spela tyskar mot tyskar eller allierade mot allierade. I sådan fall tar jag med mig britterna också.

    Att börja vid 10:00 är inte en alltför dum idé. Då matcherna tar två timmar och så en lunchpaus.
  • edited 15 september 2008 22:31
    jag har pratat med andresv och han vill att vi ska börja kl 1100

    så vitt jag vet så får man inte ha två armeer på turnering så du Seijsing du får välja vilka du ska spela med...
  • Ser att du har rigt mig Andre, Det är väl om detta kan jag tänka:) Hinner inte för jag har svinmycket att göra och jag ska nog ta en paus från FOW för jag är lite less, håller på med Warhammer historical ancient battles nu ett tag. Men jag hoppas ni får det roligt. Hakar på igen när de nya sovjetprylarna och reglerna kommer.

  • Klart man är med, det är bara att skriva upp mig.

  • edited 16 september 2008 09:51

    Här skulle jag viska.

  • det låter bra Prins Termos :)
  • edited 16 september 2008 20:41

    oj nu gjorde jag det igen, mierda. Alltså det är inte meningen men när jag ska viska så funkar det aldrig vid första försöket? Det går ju heller inte att radera inlägget

  • Okej, då blir det tyskarna.
    Är det något målningskrav?, det kan ju vara bra att veta för dem som håller på att bygga nya armeér, typ Per, Daniel och Marcus.
  • edited 18 september 2008 15:03
    för mig spelar det ingen roll med du kan ju fråga andersv..
    med det är ju alltid roligare att möta någon med snyggt målade figurer :)
  • Sen skulle det vara bra ifall någon skrev ut "lessons from the front".
  • Det har granax fixat, ingen annan verkar ju ha orkat.
  • Jag har skrivit ut ändringarna till afrikaboken. Så nu finns det på papper att PIAT och Bazooka har tank assault 4. Däremot hittade ja inget om att anti-tank-rifle skulle ha det.
  • @ Seijsing: Bra, synd dock att AT-rifles inte har det...
  • edited 24 september 2008 08:50
    Det ser ut att bli 9st spelare till turneringen nu den 5 oktober :)
    fyra spel bord bord räcka om igen fler vill spela..
  • HMMM ska säga till Jonas att lägga in ett medellande i denna tråd om intresse om han nu fakstiskt ämnar ställa upp så som han har sagt ett flertal gånger.
  • Vad jag har hört så ska Anders A inte vara med.
  • Tyvärr kan jag inte vara med pga ett Airsoftspel jag skall arrangera. Sorry, jag hade sett fram emot turneringen. Men, men. Vi får spela snart igen!
  • OK... det var synd med då får andresv spela :) för vi blir endå 8st
  • Nu är det inte länge kvar till vi får spela lite FOW gott folk... :) och jag hoppas att vi kan bli fler som vill spela FOW i framtiden.
  • appropå fler spelare har klomster slutat att lira FOW ?
  • började alldrig riktigt att lira med egen styrka, Men jag ska se om jag itne akn få igång han på att lira, gav han en ryss attmåla för några dar sen det var mycket dumt, HAn visade den för mig nämligen i helgen och den såg svinigt bra ut
  • edited 30 september 2008 16:36
    ni kanske kan ge klomster befälet över ert pansar under Slaget vid Norum
    Kom ihåg att han målat EN ryss svinigt bra, det skulle förmodligen ta en evighet för honom att måla en battalion så bra
Sign In or Register to comment.