Regelfråga om deployment...

edited 14 september 2008 15:57 in Warhammer 40k
Jag är lite osäker om vad som gäller dedicated transports när det är dags för deployment. I regelboken står det under rubriken "Multiple unit choices" om dessa att "Apart from being bought as a single choice, these units opreate and count as separate units in all aspects" (s. 92). Betyder det att jag kan ställa ut en tom Rhino och sedan ställa ut en annan enhet för att senare ställa ut den enhet som Rhinon är köpt till? Eller måste jag ställa ut dessa samtidigt?

Kommentarer

  • Eftersom du sätter ut hela din armé i ett svep, istället för att båda spelarna turas om med en enhet i taget, så spelar det väl ingen roll?

  • Och när det handlar om deploya om vartannat så kör man väl i princip alltid choices? Alltså man ställer upp ett choice vardera.

  • edited 14 september 2008 22:01

    Hemlighållaren: Som Per säger ställer man alltid upp allt antingen före eller efter sin motståndare. Regelfrågan kan däremot bli intressant när det gäller att hålla tillbaka saker i reserv.

    Så svaret på grundfrågan är ja, man får ställa ut en rhino ensam utan sin squad. Enda restriktionen är att en annan enhet inte får vara embarkad i den vid spelets början.

Sign In or Register to comment.