Death Guard 2000p fanaticlista...

edited 2 september 2008 14:28 in Warhammer 40k
Efter mycket velande fram och tillbaka tror jag att jag äntligen har kommit fram till hur armélistan ska se ut.

HQ:
1 Daemon Prince: Mark of Nurgle, wings, Nurgle’s rot -165p

1 Typhus -225p

ELITES:
6x Terminators: Icon of Nurgle, 1 chainfist, 1 powerfist, 3x combi-plasma, heavy flamer
Champion -275p

TROOPS:
7x Plague Marines: 2x meltagun, Icon
Champion, meltabombs
Rhino : Extra armour, dozerblade -261p

7x Plague Marines: 2x flamer, Icon
Champion
Rhino : Extra armour, dozerblade -246p

7x Plague Marines: 2x meltagun, Icon -186p

HEAVY SUPPORT:
1 Predator: Twin-linked lascannon, 2x heavy bolters -135p

3x Obliterators -225p

Summoned Daemons:
1 Greater Daemon -100p

7x Lesser Daemons -91p

7x Lesser Daemons -91p


TOTALT: 2000p

Ja, kommentarer till detta är väldigt välkommet...

Tanken är väl att medan mina rhinos + demonprins avancerar med hjälp av understöd av predator deep strikar terminators med Typhus och obliterators "into the fray" så att säga. Alternativt, beroende på vilken armé jag möter kanske obliterators får lägga lascannon understöd.

Kommentarer

  • Ser rätt bra ut, skönt att se att du kör med pappa nurgles favorittal =)

    Enda man kan ställa sig lite tveksam är Typhus, han är egentligen inte så über för sina poäng, men han har definitivt karaktär och en rätt snygg modell. Men jag måste erkänna att jag också kör med honom i min Deathguard lista ^^

  • mmm, huvva, definiera über... 10 p för +1W, fearless och feel no pain (ja och att manreaper även är ett forceweapon). Skulle aldrig påstå att han är bruten, men definitivt värd poängen ;-)
  • edited 3 september 2008 06:56
    Jag tänkte jag skulle testa att använda mig av Typhus för att få en armé där motståndaren kan frukta 3 stora badguys istället för bara 2. Sen om det är värt sina poäng det vete tusan. :) Men efter noga övervägningar har jag ändå kommit fram till att Typhus borde hålla minst lika hög standard som en maxad terminator lord.
  • han håller bra mycke bättre klass tyck jag, med nya poison reglerna bli Manreaper grym!! Få ju re-rolla to W mot alla med T4 eller mindre(om jag förstått det rätt=)
  • Typhus är grym i 5'e, verkar vara en grym lista! Tycker därimot att du borde skippa champ i terminatorgruppen samt ta bort en P-fist ur den, samt kapa något mer för att fixa en till rhino till sista gruppen med PlagueM.
  • edited 4 september 2008 08:09
    Jag hinner omöjligen göra fixa en Rhino till.
    Varför jag har en champion bland terminators är att om jag i värsta fall skulle behöva slänga in min greater daemon där. Jag har ju i övrigt bara två champions i armén och jag vill ju ogärna behöva offra Typhus för en greater daemon. ;)

    Däremot, för att ge den gående plaguemarine-enheten något bättre, kan jag ta bort en powerfist för att ha råd med plasma guns till dem. Så får de lite längre räckvidd med skjutvapnen. Ett alternativ?
  • Tycker att det lät utmärkt
Sign In or Register to comment.