Truescale Grey Knight

edited 29 augusti 2008 12:30 in Figurmålning etc

Tjo alla! Tänkte posta senaste tilskottet till min (sakta men säkert) växande Ordo Malleus styrka!

Här är min första Grey Knight i en storleksjämförelse med en av mina stormtroopers och en "vanlig" metall GK.

mina pojkar

OBSERVERA! Högerarmen (den med stormboltern) kommer att bytas ut (iallafall axelskyddet) mot ett "standard" axelskydd för att vara mer likt originalmodellen, men jag måste vänta tills jag får lägga vantarna på några Imperial-terminators.

Kommentarer

  • Ur den här vinkeln ser huvudet mycket ut som på en Terminator... Jag vill rekommendera att ha en vanlig marines huvudbaksida, för att likna icke-termies mer. Awesome för övrigt!

  • edited 18 september 2008 08:47

    Det är ett "vanligt" Terminator huvud. Jag tycker att det representerar "Huv"-delen på en Aegis-suit (se t.ex bilder på Librarians) ganska bra efter att man greenstuffat dit en slang eller två.

    edit: Ju mer jag tänker på det, dessto mer inser jag att jag kanske åtminstone borde testa ett "vanligt" huvud. Så det blir nästa projekt.

  • Men, den är inte forearm mounted?

    Det är helt fel! Stormboltern ska väl sitta på armen, det är klumpigt att hålla i den.

    Hur som helst, ska den föreställa vanliga knights?
    Vad ska du göra terminators av då???
  • Jag har aldrig riktigt gillat den looken och det sparar mig dessutom en massa modellerande!

    Helt enkelt snyggare modeller för mindre jobb (i mina ögon då iofs).

    Sen har jag såklart en hel del veka fluff-argument som att det måste vara extremt otympligt att bygga fast en mindre kulspruta på din underarm (Hur många Grey Knights knockar sig själva medvetslösa när de gör honnör?) och att dessutom ha den bältesmatad från ryggsäcken. Sen att jag alltid har undrat hur en vanlig Terminator byter magasin när den andra handen är en enorm Power Fist är ju en spännande relaterad fråga! ;0)

    Att bygga Terminators kommer ju helt klart att bli en utmaning, men jag jobbar på en idé som faktiskt verkar komma ut bättre än vad jag först trodde. Terminators är ju mest bara biffigare än mariner, inte så mycket längre (förutom att de har huvudet mitt på "magen"). Men det blir en helt annan tråd.

  • I like, stor som ett as. Men så ska det ju vara :)

  • edited 17 oktober 2008 13:56
  • Bisarrt stor! Snyggt jobbat!

  • Riktigt häftig! Men var har jag sett den förut? Aah, just det, den var en av dem som stod alldeles för långt från sitt objective i tisdags ;)

  • aaahh!!... vill också möta!! E sååå mycke roligare att "demontera" figurer som någon lagt ner mycke tid på tyck jag!!=)
  • edited 17 oktober 2008 23:11

    Seto: Skärp dig! Annars spänner jag ögonen i dig

    Trukson: Fet! :P ser riktigt nice ut, ta bort moldlines på stormbolterhanden bara ;)

  • Barrskog: Du kan va en moldline!

  • Vilken söt.

    Då är det bara att måla kvar!

    Get to it!
  • Hur har du tänkt göra deras power-halberds?

    Jag trodde först nuvarande mes-mailorder sålde terminator-armarna med såna men de sålde visst bara powerarmourvarianten.. Var lite svårt att avgöra storleken, men jag tror de skulle funka bra att knipsa och fila bort nuvarande händerna o borra igenom plasthänderna.
    Om du inte hittat något billigare alternativ d.v.s.

    Hittade förresten en guide:
    http://img.photobucket.com/albums/v625/USABOB/40K/halberdtutorial.jpg

    Du kanske vill borra munskyddet som på de här killarna:
    http://img.photobucket.com/albums/v625/USABOB/40K/GKTHelmetTutorial.jpg
    edit: (skrevs innan jag sett den nyaste bilden)

    De blev ännu snyggare med power armour hjälmen och bra mer likt en normal GK..
  • Tack tack! Angående Nemesis force weapons så kommer jag att greppa alla lösa power weapons jag kan komma över, både för att slippa modellera varje modell med en hillebard men även för att jag tycker det blir lite snyggt med variation (i min första squad blir det ett par yxor, några svärd och minst en maul). Sen tänkte jag göra hillebardar på mina Justicars. Detta för att enklare kunna skilja ut dem i mängden och göra dem till lite av squad centrepieces.

    Målsättningen är att ha en färdig Combat Patrol innan jul, och just nu ser det ut som att det mycket väl kan bli så (iallafall byggda, målningen återstår att se)!

  • edited 22 oktober 2008 00:47

    Sitter och knåpar på min konceptmodell för en Truescale Grey Knight Terminator, och har kört fast i ett mindwar med mig själv.

    Jag kom på att det vore riktigt coolt om de höll sina Nemesis Force Halberds i båda händerna oldschool style

    oldschool

    Eftersom mina modellbyggarskills är begränsade och modeller med tvåhandsfattning är svåra att bygga så är jag nu ute och letar efter några lämpliga plastbitar med "rätta egenskaper":

    *prio 1. underarmar/händer med grova, kantiga handskar *prio 2. ett vapen eller en "stång" som redan sitter mellan händerna *prio 3. inge metall!

    Här har jag en liten utmaning åt er, så gnugga geniknölarna och se om ni kan hjälpa mig! För att starta av tankegångarna:

    chosen

    De nya Chaos Chosen är redigt snygga och uppfyller två av mina tre krav. De har kantiga handskar, och en fet hillebard/yxa.....tyvärr är de i metall, men det bästa jag har lyckats fundera ihop hittills

  • Du kanske kan bygga egna med plastrundstav och bitz?

  • Jo, men problemet i att bygga modeller med tvåhandsfattning är synkningen mellan de två händerna. ofta om du drar en rak stav/stång/whatever från en hand till den andra så ser det inte snyggt ut.

    Det är därför det vore tacksamt med bitz som i princip är ett tvåhandsvapen med händerna redan modellerade. Att bara vinkla till armarna är betydligt lättare. Om sen vapnet i sig inte ser ut som ett NFW är lätt fixat med bitz och tricks.

  • Du kör med den klassiska looken på nfw alltså!

    Ser ok ut, tycker dock att hans ben ser o-"pure" ut. Chaos-ben?
  • Jupp, men jag gillar dem faktiskt bättre än de "vanliga", för de blir lite mer arkaiska (anglifiering?) och ornamenterade, precis som Grey Knihgts ska vara.

  • edited 26 oktober 2008 02:27
    Jag har en idé på hur du kan fixa schyssta Truescale Grey Knight Terminators Nemesis Force Halberds i tvåhandsfattning.

    Bygg ihop GK-Terminatorn så att händerna (inga vapen än)
    är i ungefär rätt position för att hålla i vapnen.
    Sen tar du en elektrisk borr med hyfsat lång borr och borrar igenom den ena handen.
    Sen låter du borren gå igenom första hålet i handen, till den andra, sen borrar du försiktigt igenom den handen också, igenom det första hålet. Då har du en klockren synkning.

    Sen stoppar du bara de här bitzen igenom hålen.

    http://www.games-workshop.com/gws/catalog/productDetail.jsp?catId=cat1410007&prodId=prod1110271&rootCatGameStyle=

    Jag vet att du sa om metall, men de här är det bara att ta en kraftig bra tång på och knipsa bort händerna runt om stavarna. Sen låter du Terminator-händerna täcka ex-händernas märken.

    Riktigt enkel konvertering. O den enda jag tror matchar dina modellers snygghet.
  • edited 11 december 2008 19:30

    Så här ser de första 7 ut iaf. Som vanligt kass kvalla på bilderna.

    Länk

  • shit nice.... tycker verkligen om iden med assault troop torson... ger lite extra detaljer
  • Jag blev grymt sugen på egna true-scales helt plötsligt...

  • visst blir man... måste nog se närmare på den saken:)
  • Hela min mäktiga 500-poängs hord. Apocalypse någon? :0)

    Truksons Combat Patrol

Sign In or Register to comment.