Paymaster's bodyguard och taktikhjälp till dogs of war

edited 24 augusti 2008 20:27 in Warhammer fantasy
Hade nyss börjat med DoW och hade tänkt spela dom på fanatic. Jag vill ha en paymaster's bodyguard i armén (även om jag troligen inte kommer att använda den på turneringen) men vet inte riktigt hur jag ska konvertera den. Troligen blir det nåt empire influerat men jag skulle gärna vilja ha några tips.

Min nuvarande armylist är:

Mercenary General (går med rebublican guard)
Barded Warhorse
Sword of Might
Enchanted Shield
Talisman of Protection

Paymaster (går med besiegers)
Heavy armour
Shield
Crossbow

Hireling Wizard (går med crossbowmen)
Lvl 2
Dispel Scroll

Hireling Wizard (ej bestämt unit)
Lvl 2
Dispel Scroll

18 Ricco' Republican Guard

12 Braganza's Besiegers

5 Voland's Venators

8 Duellists
2 hand weapons

8 Duellists
2 hand weapons

10 Crossbowmen

5 Heavy cavalry
Standard

5 Light cavalry
spears

20 Dwarfs
Full command

4 Ironguts
standard

1 Maneater
catayan longsword

1 Maneater
great weapon

1 Cannon

1 Hot Pot

Har spelat en del matcher, med blandade resultat (mest dåliga). Hade bara en scroll caddie tidigare så jag blev ganska ägd i magic fasen. Spelar sen tidigare bla empire, så det är inte en helt ny omställning angående val av armé för mig (även om raden förluster säger annat, men det är åtminstone på väg uppåt). Så jag tar gärna synpunkter på förbättringar av listan samt taktiker att använda sig av.

Kommentarer

  • Är inte maneaters, cannon och hot pot alla rare choices?

  • Nej, cannon och hot pot är det , men maneaters drar bara special.
  • Pistols på duelists e ett kap för de pointsen (eftersom de inte funkade som additional hand weaps under den edition då de gjordes). Skulle även fixa heavy armour på Maneaters om poinsen tillåter det, Och för guds skull ge dvärgarna heavy armour och shields eller great weapons. Om du vill få en starkare magifas kan du investera i powerstones.
  • Jag hade funderat på pistols till duellisterna, men det hade inte passat in på modellerna (hade tänkt använda konverterade glade guards inspirerade av Assassin's Creed). Jag glömde skriva armour på Maneaters och Dwarfs men de har alla heavy armour och dwarfsen har dessutom shields. Jag har även funderat på powerstones, men brukar sällan göra mycket för mig, men jag kan tänka på det.
Sign In or Register to comment.