Eldar till fanatic

edited 21 augusti 2008 01:18 in Warhammer 40k

Dags att bygga armé till fanatic:

HQ

1 Farseer med doom 80

Elites

8 Striking scorpions 180
Exarch med claw, infiltrate och move through cover

8 Striking scorpions 165
Exarch med biting blade, infiltrate

10 Howling banshees 187
Exarch med executioner, counter attack
Wave serpent 155
med twin-linkad bright lance och shuriken cannon

Troops

10 Dire avengers 142
Exarch med diresword och pistol
Wave serpent 155
med twin-linkad bright lance och shuriken cannon

10 Dire avengers 137
Exarch med två shuriken catapults

4 Guardian jetbikes 98
En shuriken cannon

3 Guardian jetbikes 76
En shuriken cannon

Fast attack

8 Warp spiders 193
Exarch med två death spinners

2 Vypers 130
En eldar missile launcher var

Heavy support

1 Fire prism 160
Holo-fields och spirit stones

1 Fire prism 160
Holo-fields och spirit stones

totalt 1996 poäng

Kommentarer

  • aj aj aj.. känns som en arg arme thats for sure. Skorpor in i sidan, spindlar som hoppar och knäpper fotfolk och 2 prismor som glider omkring och bara äger allmänt.

    looking good looking good

  • 10 Dire avengers 142 Exarch med diresword och pistol

    Dom vill ha en shiming shield och defend

    10 Dire avengers 137 Exarch med två shuriken catapults

    Dom vill ha bladestorm

  • Din troopsektion ser lite bräcklig ut. Hoppas hotet från övriga armén kan väga upp detta då fienden behöver tänka på annat än att skjuta bort dina troops.

  • edited 22 augusti 2008 01:06

    @Blom: Tycker varken bladestorm eller defend är värda poängen. Antal tillfällen när bladestorm känns vettigt att använda är få tycker jag och de involverar bara att squaden ska hamna i combat alldeles efter vilket är dåligt. Om en avenger squad hamnar i combat tycker jag den dör lika fort med defend som utan och det är nästan så jag vill den ska dö när de blir chargade så jag får skjuta på fienden i min runda efter.

    @NHH: Ja, det är sant. Vad skulle du föreslå som troops?

  • Embolden-warlock till jetbikes gör att de håller betydligt längre, men det behövs nog en enhet till av något. Kanske guardians.

    Avengers i båt håller länge, men det är å andra sidan din enda hållbara troopenhet.

  • Jo det kanske är sant det du säger om exarch powers kör som du gör nu med dom :)
  • Håller med NHH om att troops sektionen bör förstärkas av någonting med tanke på att det endast är dessa som kan hålla objektiv. Har dock inte så stor koll på senaste eldarlistan så jag vet inte vad som skulle kunna slängas in.
  • Ja, tre av fem uppdrag på Fanatic är ju beroende av Scoring Units, så det blir viktigt.

Sign In or Register to comment.