Obliterators eller inte?

edited 14 augusti 2008 16:13 in Warhammer 40k
Det verkar nu tyvärr så att jag inte kommer att spela med en land raider till mina Nurgle marines som jag hade hoppats på. Anledningen är väl ekonomisk samt eventuell tidsbrist.

Så, jag tänkte höra om det är värt att slänga in obliterators i dess ställe och i sådana fall hur många? Är det värt att ha tre?

Övrig heavy support är bara en predator med twin-lascannon och heavy bolters. Det vore bra att kunna slänga in lite fler långdistansvapen.

Kommentarer

  • Jo asså Obbar är grymt bra, dock så har alla choas spelare såna så det drar ju ner standaren lite på dom (kanske inte ska säga nogit när jag själv har 2) du kan ju köra det simpelt och köra 3 st för dom kostar ju 225 ca en raiders kontnad. Hur du ska slippta dom beror ju lite på, kör du en kompad turnering ska du köra 3 i en enhet kör du okompad kan du ju köra 2 i en enhet och en singel.
  • edited 15 augusti 2008 11:19
    Det är ju förstås lite trist att de är så pass vanliga, men jag känner att jag inte har så många alternativ. En till Predator vill jag inte slänga in och vindicator har kort räckvidd. Möjligtvis en dread då med lascannon men den är ju så oberäknerlig.

    Hmm....

    Edit: Å andra sidan är det otroligt coola modeller (vilket väger rätt så tungt för min del) som jag har stora konverteringsplaner för (om det nu blir så att jag tar dem).
  • Jo asså kör på Obbar om du tycker dom är coola och om du ska konvertera dom coolt.
Sign In or Register to comment.