Chaos Daemons 40k 2000pts

edited 13 augusti 2008 12:49 in Warhammer 40k

Ja efter många om och men har jag bestämt mig för att börja med daemons till 40k, här är den slugiltiga listan som jag är någorlunda nöjd med.

kom gärna med förslag till förbättringar och andra tips :)

2000 pts --HQ--

Bloodthirster - unholy might - blessing of the blood god

--ELITES--

3 st flamers of tzeentch

4 st bloodcrushers of khorne

--TROOPS--

10st plaguebearers - icon

10st plaguebearers - icon

10 st plaguebearers - icon

10 st bloodletters

10 st bloodletters

--HEAVY--

Daemon prince - mark of nurgle - wings - iron hide - cloud of flies - noxious touch - breath of chaos

soulgrinder - phlegm - tongue

soulgrinder
- phlegm
- tongue

Kommentarer

  • edited 13 augusti 2008 13:13
    byt seekers mot fiends mycket bättre.
  • om du behöver poeng någonstans så tror jag inte tongue är värd på soulgrinders då de bara har bs3, phlegm tror jag desto mer på.

  • tongue är ortoligt värt på en soulgrinder! deamons har så pass lite antitank att tonuge är bra att ha.
  • edited 14 augusti 2008 11:35

    tack för svaren!

    Blom: kanske byter seekers mot fiends, enda problemet är att fiends inte har aura of acquiesence, så det slår med I 1 om de anfaller genom/ut ur terräng vilket inte är så bra.

    The_fellman: precis som Blom just sa så är tongue fortfarande värd då en daeoms inte har så mycket antitank vapen, så jag kommer nog behålla det på mina soulgrinders.

    Funderar på att ändra listan lite jag tänkte byte bort seekers mot en daemon prince med mark of nurgle, flight, iron hide, cloud of flies, noxious touch, breath of chaos, en instrument till bloodcruschers och göra alla plaguebearers till 10 man starka. Är inte helt säker på det här, kom gärna med kommentarer.

  • Är inte screamers bra antitank?

  • om du ska ha en nurgle demon prins så bör du ge honom aura of decay
  • -Nurgel prins behöver inte ha vingar lägg dem 60 pts.'en på något annat kul. (dock är noxious touch, breath of chaos bra val)

    -Vad ska bloodcruschers men en trumpet till? dom har 2-3 st 5-6attacker var som är pw och t5 3+ save, dom vinner dem flästa strider dom hanmnar i!

    -10 man i plaguebearers är dock en bra idé
  • Har du speltestat armen något? Nyfiken å se hur den ter sig "ute på fältet". :)

  • Tack för svaren!

    Sollefteå viktor: de är dom säkert men jag tycker inte om modellerna :P

    Dark_Gnoll: hmm vet inte det, den är ju frortfarande bara str 2 och det skadar inte så mycket... Blom: angående nurgle prinsen så tror jag att man får ut mer av prinsen med vingar då man bl.a kan hoppa runt och ha ihjäl mer saker snabbare med breath of chaos.

    det där med bloodcruschers som du säger är nog sant, där åker instrument av :)

    Trollapan: kanske skulle ha sagt det från början, Har aldrig spelat 40k eller fantasy tidigare, så man skulle kunna säga att jag är en noob :P Valde att börja med demonerna då de har coola modeller och en speciell spelstil, många kanske tycker att det är en dålig nybörjar armé, men det bryr jag mig inte om. Jag är beredd att förlora ett antal matcher från början innan man lärt sig spela arméen :P

    • funderar även seriöst på att dumpa the masque mot att istället sätta in 3 st flamers of tzeentch, vad tror ni om det?
  • Gör det.... känns löjligt med The Masque när du inte har ngt annat Slaanesh, dessutom är Flamers mycket coolare (och jag tror riktigt bra)
  • Jo asså jag tycker vingar på en prins är overprised den deepar ner 1"från en fiende och assaultar nästa tur vinner springer vidare tar lite skott assaultar igen och så vidare.

    Flamers är grymt värda; 3 st flamers som skadar på 4+ och tar bort save, bye bye marines, grå knektar och lite annat smått och gått, det ända är väll bara att dom kosar 35 pts. och har bara 1 wound var :(

    Ett annat bra val är beast of nurgel med noxious touch då får du d6+1 attacker som skadar på 2+, bye bye fexar, wrathlord och annt stort.

    Jag tror deamons kan vara en bra armé och börja med, det är ju lixom bara att deepa ner där du vill ha dina modeller, alltid save, måste inte tänka allr för mycket eftersom du har grejor som deppar ner 6-7" ifrån fienden så borde du kunna vara i närstrid i tur 2-3 beronde på hur bar reservslag du slår. Det ända kluriga kan vara att dela armén i rätt del men det lär man sig snart :)
  • Så där ja, då var listan uppdaterad. bort med masque och in med 3 st flamers ^^

    Nu är listan "snart" färdig, ska bara bestäma mig om jag ska ha kvar wings på prinsen eller inte, om jag tar bort dom får jag råda att lägga till en till flamer, ge Bloodthirster death strike och instrument till en plaguebearer unit :P

    tack för svaren !

  • byt ut hans vingar jag lovar du kännar på det, en flamer, en death strike och ett trumpet är bättre.
Sign In or Register to comment.