Chaos dwarfs 2250 p

edited 12 augusti 2008 10:46 in Warhammer fantasy
Jag hade lite dödtid över så jag slängde ihop en lista med chaos dwarfs.
Eftersom jag i princip bara får tillfälle att spela på fanaticturneringarna och till höstens fanatic blir det Death Guard, så tanken var att jag skulle återuppliva mina kaosdvärgar till nästa turnering.


LORDS/HEROES

1 * Chaos Dwarf Sorcerer lord @ 490 Pts
General
Magic level 3
Dark Mace of Death
1 Lammasu

1 Chaos Dwarf Sorcerer @ 125 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll

CORE

20 Chaos Dwarf Blunderbuss @ 250 Pts
Blunderbuss; Heavy Armour; Standard

20 Chaos Dwarf Blunderbuss @ 250 Pts
Blunderbuss; Heavy Armour; Standard

19 Chaos Dwarf Warriors @ 210 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
1 Champion

24 Hobgoblins @ 130 Pts
Light armour; Shield; Standard; Musician
1 Boss

SPECIAL UNITS

19 Black Orcs @ 318 Pts
shield
Standard
Musician
1 Boss

1 Death Rocket @ 80 Pts
2 Crew, Heavy Armour

RARE UNITS

8 * Bull Centaurs @ 234 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
War Banner
1 Champion

1 Earthshaker @ 110 Pts
3 Crew, Heavy Armour


Models in Army: 149


Total Army Cost: 2222 pts

Kommentarer tack!

Kommentarer

  • edited 12 augusti 2008 11:04
    Jag funderade lite över black orcsen, är det bättre att ge dem great weapons än 2nd hw?

    Edit: Eller bara låta dem ha choppas och lägga poängen de andra poängen på något annat?
  • Får Chaos Dwarfs extra dispel tärningar likt icke-kaos dvärgarna? Om inte så är 3 dispel dice och en scroll lite vekt som magiförsvar. Kan i övrigt inte så mycket om kaos dvärgarna men det ser ut att vara en stabil lista.
  • Chaos dwarfs får inte extra dispeltärningar...tyvärr...
  • edited 12 augusti 2008 12:13
    Ett alternativ kanske skulle vara att istället för en lord slänga in en sorcerer lord på en lammasu ...
  • Har inte black orcs "Lots of Choppas" eller någonting i den stilen som ger dem choppa, great weapon och additional hand weapon?
  • "armed to da teeth" heter den regeln.

  • Det måste väl vara så att även chaos dwarfs ska följa reglerna för orcs ur den senaste orcs n goblins boken? De går väl inte efter de som står i ravening hordes när det gäller orcs?
  • Om det är till Fanatic får du nog kolla med Dea.

  • edited 13 augusti 2008 11:30

    det är klart att de följer reglerna från sin egen arme bok, den armen är balanserad efter de regler som de en gång i tiden designades för.

    Så du får snällt spela med dina gammla regler tills dess GW släpper en ny arme bok med Chaos Dwarfs.

  • Chaos Dwarfs kör vidare med sina egna Black Orcs trots att O&G fått en ny version. Det är precis på samma sätt som att övriga Space Marines inte fick Combat Squad-regeln när Dark Angels fick den. De måste vänta på sin egen uppdatering.
  • edited 13 augusti 2008 13:32
    Dåså, då är det nog på det viset. Det gör ingenting. De är hårda ändå! ;)
  • edited 13 augusti 2008 13:28
    Listan är ändrad!

    Bytte min lord mot en sorcerer lord på lammasu och gav den lilla magikern en extra lvl. Tog bort en enhet hobgoblins. Dessutom fick bull centaurs warbanner.

    Frågan är vad jag ska göra med resterande 60 pts. Kanske investera i två boltthrowers?

    Edit: Och black orcs fick shield istället för ett andra handvapen.
  • edited 13 augusti 2008 14:08

    Kom just på en sak, Sneaky Gits är kanske inte helt värda längre, eftersom man inte längre får "Lapa" runt en motståndare.

    Det enda man får göra efter en CC fas är att expandera sin front eller vända sig mot en motståndare, inget mera flytta modeler till enheters flank, rear längre.

    Alltså en special regel som inte gör nån som helst nytta.

  • edited 13 augusti 2008 15:21

    Chaos dwarf listan har inga egna entrys för orcs, goblins och black orcs utan hänvisar till orcs & listan och den orcs & goblins lista som finns nu är boken så black orcs får armed to da teef.

    Sneaky gits special regel är helt meningslös. Bull centaurs är också lite svåra, räknas de som kavalleri eller infanteri med tanke på additional hand weapon och great weapon?

  • Det var ju klart det, mr jag kan alla arme böker i hela världen Jonke, säger hur det är :)

  • edited 13 augusti 2008 18:34
    Det stämmer faktiskt det där med orcs & goblins. Jag såg det nu.

    Heh, det märks att jag inte har helt koll på reglerna till sjunde upplagan. Sneaky gits ryker då troligtvis helt och hållet. Bull centaurs tänkte jag inte på, men de borde väl ändå räknas som kavalleri för enkelhetens skull...eller?

    Edit: Fast logiskt borde de räknas som infanteri gällande great weapons. Däremot är logik ingenting som är självklart i warhammer.

    Hur är det med beastmens centaurs? De kanske inte kan ha great weapons över huvudtaget...
  • Listan ändrad igen till de korrekta poängen gällande black orcs.
    Hob goblins är tillbaka och sneaky gits borta.

    Vad tycks?
  • edited 13 augusti 2008 19:20

    @Eldborn: Uuups, lät kanske lite besserwisser och allmänt otrevlig. Ber om ursäkt för det. Ska inte hända igen :)

    Just CD listan är ju inte så värst svår att lära sig eftersom den är två sidor lång och ligger ute på GWs hemsida...

    Sen om man på sin höjd är medioker på att måla och spela så är ju det enda som återstår att lära sig alla regler och allt fluff utantill och irritera de som egentligen är bättre än en själv på det som egentligen räknas i den här hobbyn ;)

  • Jag har surfat runt och hittat en FAQ på chaos dwarfs gällande US och Games Day turneringarna där det står att Orcs and Goblins använder dom NYA Orc and Goblins statsen. Men då kan ju reglerna vara annorlunda på Fanatic, jag vet inte.

Sign In or Register to comment.