Rollspelsgruppen "???"

edited 4 augusti 2008 17:24 in Figurspel
God dag alla fuskare, jag tänkte bara fråga hur bra/dåligt det är att starta en sån här "teater-grupp" som man kan få pengar för.

Vad det ineebär och om nån tycker det är en bra idé.

Vi har ju hållit på och spelat nästan varje vecka i.... ja... hur länge är det nu.
Nästan ett år snart borde det va.

Hursomhelst, detta gäller rollspelsgruppen där Jag Klomster, Perkanis, och Irontoe och en massa annat folk är med i.
Vi skulle haft nåt coolt namn också, som beskriver oss. (Fasst om det beskriver oss så blir det nog inte så coolt)

Kommentarer

  • Vadå som "männen med grava komunikations problem"?
    eller Onda Kultister,Galna mördare,och Demoner ingår i vårt dagliga jobb men för en låst dörr får ni söka annan hjälp"? :)
  • edited 4 augusti 2008 18:21

    Anonyma Antagonister?

  • Anonyma Antagonister låter bra, då kan vi säga till släkt å vänner att "Jag ska på AA-möte i helgen"

    Gillar företagsidén till dark heresy per.

    Vi är väl inte så skjutglada? Inte farligare än andra!..... kanske.

    Namn verkar det finnas gott om, info om det där pengarna man kunde få då?
  • Enda sätter jag vet om är genom Sverok och där har dom en åldersgräns om hur gamla spelarna får vara för att få pengarna. Jag vet inte vart gränsen går men jag vet att 25 är för gammalt. Kolla in deras hemsida.
  • Man kan via olika studieförbund (abf, studiefrämjandet med flera) ha studiecirklar som man får pengar för. Dessa pengar måste dock gå till det material som behövs för att genomföra cirkeln.

  • hmm, Det där med att starta förening eller att få pengar genom studiecirklar så tycker jag att ni borde prata med FUSKs styrelse först, då ni så vitt jag vet spelar i FUSKs lokaler. De studiecirklar som körs på FUSK används till att betala hyran. Att någon aktivitet i annat än FUSKs regi skulle köras i FUSK lokalerna skulle någn form av överenskommelse behövas. Som sagt prata med styrelsen innan, så slipper det bli massa bråk och tjafs.

    MvH Anders "T3" Vidmark

  • edited 6 augusti 2008 10:47
    Bra inlägg T3 och tack för att du påminde dem och mig om detta faktum man kan väl säga att det nog inte kommer att ske och att detta nog mest kan ses som en förfrågan vad man kan kalla en "teater grupp" personligen så vill jag inte röra i hela studie cirkel grejen med en 3 meters tång. Men det är bara mina egna känslor, sen tror jag inte att man kan göra gruppen till en studie cirkel eftersom det inte direkt har varit en stabil grupp som har lirat varje vecka och de som har kommit har varit för få för att kvalificera som studie grupp.
  • Klart det går, frågan är väl bara hur mycket man måste töja på sanningen. ;)
  • Tanken med denna "Teater-grupp" var att pengarna skulle gå till fusk.

    Va? Tänker du överge oss Per! Det var väl oförskämt, inte ens ha tid att spela lite på lördagar!

    (Vi brukar för övrigt spela varenda lördag!)
  • Kanske vill inte att det ska gå lika dåligt det här året som förra det var därför som jag sa kanske om det inte är alltför svåra kurser så kan jag nog håll mig kvar till jul efter det så får vi se för då kommer jag gå en B kurs igen och det verkar som om B kurser inte tycker om mig :)
Sign In or Register to comment.