Beastman hjälp

edited 3 augusti 2008 20:16 in Warhammer fantasy
Hej jag skulle vilja ha lite hjälp och tips om hur man fixar en skapligt bra beastman lista på 2250 pts .

Hur kan man på ett passande sätt få in en kosta-massa-döda-mycket-katakter? För beastmen karakterna är ju inte så bra att dem kan komma upp i 500 pts. och döda ett regemnte själva som vapyrer eller choas lord. Har i tankarna att ha med en deamon hjälte men vil fortfarande kunna använda ambush, så deamonen måste ha sämre ld än 8 eller 8.

Kommentarer

  • Tyvärr, Daemoner och Mortals har just raderats ur Beastmens arsenal. Endast Beasts of Chaos boken får användas, och detta gäller alltså även Magic Items.

  • Aj då :(

    några förslag på hur man kan kitta en beastlord för att han ska bli så bra och dyr som möjligt? Eller är det bättre och köra med en Great shaman?
  • Men du har väl fethjältar i den litsan, typ där DragonOgre-karaktärerna? Eller en DoomBull, de är väl ganska dyra?

  • saken är den generalen måste vara en beastlord så jag kan använda ambush, Eller att jag kör med en doombull och använder massa minoturer :)
  • edited 4 augusti 2008 17:29

    Om jag skulle kita en Beastlord just nu idag... så skulle jag ge honom- Slughterers Blade, Pelt of the Dark young och en Crown of Horns, från Magic item listen, sedan Heavy armour och en liten sköld för då det regnar.

    En kille som slår rätt hårt, har mr1 och 4+/2+ ar save beroende på regnet + ett helt okej 5+ Ws. Inte svinaktigt dyr vad karaktärer gäller, men så fet man möjligen kan göra en Beastlord.

  • Hear hear, det blir tyvärr inte bättre än så för Bestarna just nu

  • Tack för tipset Eldborn :)

    Tjänar man mer på en great shaman tror ni?
  • edited 5 augusti 2008 01:02

    Du får magi och han kostar lite mera, men att köra en Beastmen arme, och endast ha ld7 som max, är inte att rekomendera.

    Får du kommer att få rulla tärningar, panik och andra psykologi slag är inte kul för beastmen, även om dom har en Beastlord, ännu mindre med en Wargor eller great Bray shaman.

    Och du kan föresten inte köra Ambush om du skulle bli frestad att köra med Shamanen, kör en beastlord, wargor Bsb och två shamaner, då täcker du in det mesta, enligt mig.

  • @Eldborn: satt och gjorde en lista i natt och det var det som jag fick fram var en beastlord, BsB wargore och två shamaner :P
  • Thats the way forward! :p

  • Så ska du ha ett banér på BsB:n där det står: "Vi är Best"
    Seriöst viktigt.

  • vill du ha en dyr beastlord kan jag tipsa om den jag funderat på att köra med, beastlord mark of tzeench och goretooth (ger hatred och han måste byta en av sina magier mot bears anger) + lite wardsaves eller nåt är kanske inte jättebra men en beastlord med hatred och bears anger är skitfarlig =) sen går den upp runt 400p. tror jag.

  • @Lasergreger: haha lätt att ja ska ha det :D

    MipCap: Hmm bra idé, synd bara att jag har valt och spela utan mark i hela armén :/
  • Jag tror det är så att generalen måste ha Ambush-regeln för att man ska få använda den. Schamaner har Ambush, så vad jag vet så kan man använda Ambush även om man inte har en Beastlord just.

  • edited 8 augusti 2008 13:00

    Det är bara Wargors och Beastlords som har "the Bray horn" och därför bara dom som kan blåsa fram sina ambusheers.

    Shamanerna kan ligga i Ambush om dom vill, men det är tyvär allt.

  • då kan man ju alltid ha en lvl 4 och en wargor som boss, världens sämsta ld =D

Sign In or Register to comment.