Battlereport från fanatic försök två.

edited 29 oktober 2007 23:09 in Warhammer 40k
Orginalet postades på apberget som en blogg och är därför förmildrad så att såna som inte spelar ska fatta.
Have fun!




Till att börja med kan jag berätta vad jag spelar.

Deamonhunters, heliga krigare som svurit att dom ska förinta demoner, vart dom än befinner sig.

För att klara detta så har inquisitorerna grey knights till sin hjälp.

Superheliga superkraftiga (supercoola) superkrigare som har svurit att alltid slåss för att förinta demoner och chaos.
Ingen grey knight har blivit possessed eller låtit bli att slåss mot demoner.

Så min armé består av 18 av dessa grey knights varav 11 är vanliga dudes med lite demonsmiskar-vapen, 6 är grey knight terminators (som vanliga grey knights fast ännu mer superheliga superkraftiga och supercoola) En dreadnought, en fallen knight som fått en stor maskin han kan leva i och forsätta slåss, och en land raider, en stor stridsvagn man kan åka i. En inquisitor, en assassin, ca 40 stormtroopers (mänskliga elittrupper) och min Grey knight grand master, stormästaren som leder min armé och är allmänt awesome...... ibland.

Och en stor kannon i rymden.

Dessa få gav sig ut på ett uppdrag för att förinta alla demoner på turneringen........

Match 1 Grey knights mot Chaos!!!

Oh shit, chaos! Dom ska få smisk.

Mina duders ställer ut bland lite ruiner och sånt, finden ställer upp bakom ett par kullar.
Dom är ganska få.... HAHA dom tar jag lätt!

Match-start..... Jag kör fram min land raider och PANG skjuter bort en av hans Oblitterators (stor possessed sak med massa vapen) medans mina knights springer fram och mina stormtroopers förvandlas till död mänsklig sörja,sakta men säkert, men det gör inget..... det är deras jobb.

Jag dödar flera saker till och tänker, Shit, det här går nästan bra Bad misstake.....

Från ingenstans teleporterar 18(!!!) chaos terminators på dom två kullarna AAaiiiiieeeeeek!!!!och en chaos sorcerer kommer med en transport med sina valda livakter (ca 15st) och ställer upp bakom.

Mina knights försvar mot chaos onda magi funkar avsevärt bra (för ovanlighetens skull) och jag tar ingen skada av de onda magier magikern skjuter på mina knights.

HAHA säger jag när min stora kanon från rymden pangar bort flera chaos terminators.

Sen kommer den coola biten.... ut ur land raidern rusar Castus (grand mastern) och mina terminators (hela 7 man) och anfaller de onda chaos terminators.

En grym och blodig närstrid på alla sätt följer, 3 chaos terminators här, en grey knight terminator där, 23 stormtroopers blir sprängda där, och till slut så är det bara Castus och Borley (Justicaren=sergeanten för mina terminators) som står kvar mot de onda chaos terminators....

Dom slåss tappert men till slut så lyckades de onda svinen slå ihjäl de mina, en stor sorg både story-mässigt och poäng-mässigt.... (damn, dom 7 är mer än en 3e-del av min armé)

Fast jag kan trösta mig med att jag tog ihjäl 16 chaos terminators med mina 7 mäktiga krigare.

Under tiden hade mest hela min armé blivit bankad från vettet av demon-följarnas avstånds-vapen.

Kvar står min inquisitor och justicar Weiz.

Kommentarer

  • edited 29 oktober 2007 23:18
    Weiz Vad ska vi göra nu inquisitor Germahim

    Germahim Våra liv är ändå förlorade, låt oss visa vårat mod och uppoffring i en sista attack mot det hatade chaos

    Weiz Vi har inget annat val

    CHAAAAAAARGE

    Min inquisitor anfaller heroiskt fiendens sorcerer och Weiz anfaller 3 chaos marines och de 2 chaos terminators som var kvar.

    Eftersom germahim inte är närstrids anpassad och anfaller en fiende-chef och hans 10 bodyguards så låter det splutt!

    Germahim dog...... horribelt.

    Allt mitt hopp låg på weiz, jag skulle faktsikt kunna döda alla hans gubbar som var kvar...... (jag en st, chaos ca 50st)

    Efter 2 rundors glorius combat så lyckas Weiz döda de 2 sista chaos terminators (och ge mig full poäng för alla 18) men dör av en dolk tryckt genom hans hjärta.

    Weiz är död, precis som resten av min armé.

    Slut-resultat Eftersom chaos hade ett uppdrag att dom skulle döda mina dudes och få mer poäng för att bara döda så lyckades chaos få en förkrossande seger.

    0-20

    Match 2 Jag är lessen, men jag har glömt vad som hände, sorry.

    Det var mot orker.

    Slut-resultat Kommer jag dock ihåg.

    0-20

    Match 3 Jag befinner mig i en ruinerad stad, på andra sidan befinner sig horder med orker.

    Let's go.

    Orkerna springer vrålandes WAAAAAAGH!!!!! mot mina linjer, mina stormtroopers och knights har tagit upp försvarspositioner och mejar ner mängder med orker med koncentrerad eld.

    Wtf tänker jag, whatever.... CHAAAAARGE!!! Vrålar jag och mina knights rusar fram och anfaller de konfunderade orkerna, på min högra flank 11 knights, på min vänsta flank, mina terminators och Castus. Mot ca 20-30 orker var, i centern kommer en hord med gretchin (orkslavar som vanligen används för att rusa fram och dö istället för orkerna, ungefär som mina stormtroopers)

    Ärofull strid bryter ut, de långsamma orkerna blir chockade och lyckas knappt göra nån skada alls, fast ingen är lika chockad som jag, mina dudes brukar vara döda vid det här laget........

    Who cares.... CHAAAAAARGE!!!!! och alla orkerna på flankerna dör......

    Wtf? säger jag när jag ser att mina knights fortfarande står upp. alla utom 3 INTE MINDRE ASGRYMT!!!!!!

    Mina knights rusar in i en ork-dreadnought och har en glorious combat.

    På vänster flank rusar ett otal stormboyz (orker med raketer på ryggarna) in i puritas (Min land raider)

    Och dom har super stikk bombz, plink....... låter det. Haha, ibland gör Puritas skäl för sitt smeknamn "The iron crusader" Inget händer.

    Castus säger.

    - Orker....?

    CHAAAAAARGE!!!!
    Och mina 7 megaduders rusar in i dom och gör slarvsylta av nästan allihopp.
  • Dom överlevande orkerna flydde iväg.

    Tills min assassin fick syn på dom.......

    Hopp...... WHOPASS!!!!

    Alla orkerna i den gruppen som var kvar dog, till kostnaden av att han blev skadad, och står bredvid där min kanon Teddy kommer att slå ner......... Gulp.

    För ovanlighetens skull händer inget.

    På vänster flank så attackerar mina terminators och Castus de resterande orkerna.

    Till höger håller mina kvarvarande 7 knights dreadnoughten på plats, bara genom åtskilliga mirakel från kejsaren har dom överlevt.

    Kolla en ledig assassin! Applicera assassin på dreadnought! Booom!!!

    YAY

    Under tiden så rusar gretchin-slavarna in i Puritas, och de har också super stikk bombz.......
    Alla har ju det Undrar jag.

    Plonk........ OOooooooh jag darrar.

    Sån tur var stog 8 stormtroopers där som kunde reda upp röran.

    Hajiaaa, attack. Åhjiååååå. Smack Aieeeee.

    Grethins bankar skiten ur stormtroopers............... jaaaaaaa...........

    Puritas applicerade ungefär då sina vapen på fiendens stridsvagn och boom!

    2 gretchins och deras chef kvar...

    Omringade av nästan hela min armé!

    Och nu hade jag tagit som uppdrag att slakta folk!

    HAHA.

    20-0 till mig, förkrossande vinst till mig.

    Match 4 Tyranids, en fiende som består av mängder med insektlika aliens som ser alla fiender som lunch, eller i mitt fall, lunch med silver runt.

    På en necron-värld ställer vi upp oss, vad vi gör på ett sånt ställe vet jag ej......

    Min fina linje ställer upp mot fiendens horder med aliens, min assassin gömmer sig bakom fiendens linjer.

    Tyraniderna får första turen, ajdå.

    Min assassin blev lunch.

    Mina trupper skjuter utan stopp på de avancerande aliensen, mina stormtroopers lyckas minimera en grupp med närstrids-bestar till 4 stycken...... innan dom kom in i närstrid.

    Ojdå, MEGA STRID mitt på slagfältet mellan, typ, alla mina vanliga människor och halva fiendens armé, på högra flanken så avancerar mina knights med puritas.

    Ojdå, en broodlord. (En tyranid-chef)

    Mina 11 vanliga knight dudes skjuter på den sen går den och dess bodyguard på ca 10 genestealers till attack. (Genestealer, en tyranid som har förmågan att skära igenom tanks med sina klor och som är extremt snabba i närstrid.)

    Vilken tur att jag stog i cover då! (Bonus från cover, man får slå före fienden om han anfaller dig)

    Whoijaaa, splatt...... broodlord kebab, 5-6 stycken av mina knights överlever och avancerar mot min grand master och hans terminators som behöver hjälp mot de ca, 50 tyranider som anfaller han.

    Justicar velio är ensam kvar i sin grupp och anfaller själv en hive tyrant (en stor tyranid-chef) och gör det mycket ärofullt.

    Fast han får smisk.

    Under tiden ger Castus och co' lite småtyranider och en stor smygande sak spö.

    Castus bankar personligen en carnifex, (Tyranid, storleksklass.... hus)

    På stormtroopernas front såg det sämre ut.

    Där har en massa stora grejer som gräver sig under marken tagit sig fram.

    Mycket dåligt.

    Med hjälp av dom lyckades tyraniderna äta ytterligare 10 stormtroopers.

    Mina stackars knights anfaller hive tyranten samtidigt som en stor grupp genestealers anfaller dom.

    Oj vad dom dog.

    Massa lunch.

    Till slut var det bara 2 stormtroopers kvar, en vanlig och en sergeant...

    Dom slogs ärofullt mot de 2 tyranid warriors (halvstora ledarbestar) 3 gaunts (vanliga små tyranider) och de 4 raveners (dom som grävde) som inte var mätta trots att dom ätit 10-15 stormtroopers redan.

    Sen hade jag bara min lilla teddy kvar som jag skulle försöka pricka på en liten chef.

    En hopplös uppgift.
  • edited 29 oktober 2007 23:22
    Slut-resultat En moralisk seger.

    1-19 YEEEEEAAAAAAAAH!!!!!!!!! I rule!!!!!

    Sista matchen Tyranider.

    Dom tar aldrig slut.

    Denna gång i ett bergigt lanskap.

    Jag tänkte att om jag ställer mina gubbar lite halvnära så kan jag skjuta dom en eller 2 rundor innnan dom kommer fram.
    Bra tänkt.

    Jag bröt mot min egen regel och teleporterade en grupp på 6 knights.
    Mina vanliga knights är egentligen teleportattack grupper som får teleportera.
    Fast jag gör det aldrig längre eftersom dom alltid dör pga att dom teleporterar bort sig.

    Min fina armé står uppställd och är redo...... redo att bli lunch.........

    Striden börjar, fienden börjar, PANG så står han i närstrid med mig.

    Wtf

    Tyranider kan tydligen springa jättefort.

    Mina stormtroopers och 5 av mina knights blev snabbmat..... bokstavligt talat.

    Ops 40 gene-stealers mitt i min armé, det är dåligt.

    Jag blir lite sur, jag fick knappt chans att visa hur mäktig jag var.
    Fast då hade jag glömt Castus Borley och hans grabbar.
    Ut ur Puritas rusar dom in i havet av aliens.
    Deras heliga eldkastare bränner ett antal av bestarna och sen går dom in i närstrid tillsammans med en grupp stormtroopers som mirakulöst nog överlevt.

    Yiiiiiiihaaaaaaa, grym närstrid följer, stormtroopers blir lunch (vem kunde ana) men mina terminators och Castus, jäklar.... dom står!

    På min högra flank försöker några stormtroopers göra motstånd med hjälp av Ulf (min dreadnought)

    Dom dödar nästan en grupp med gaunts och en 3-4 genestealers.

    Sen blev dom tyvär lunch.

    Ärofull lunch......

    På min vänstra flank så står Castus & co' +Puritas och gör det dom ska.

    Borley: We are surrounded

    Castus: We will do it for the emperor

    Borley: Shall i issue the holocaust

    Castus: Yes

    Genestealer ?

    Ni ????????

    (Holocaust= en psykisk kraft som gör så att det börjar brinna runt en, typ)

    WOOOOOOOOOOSCH!!!!

    Massa tyranider dör.

    Jag Hehehee
  • edited 29 oktober 2007 23:24
    Hela tiden kommer det fler och fler genestealers, och en efter en faller mina terminators, tills det bara är Castus och Borley kvar.

    Dom har hittils tagit död på ca 34 tyranider, och dom är inte klara än.........

    Samtidigt kommer mina 6 st teleporterande knights in....... bakom fiendens linjer.

    Kolla, tyranidernas långdistansskyttar.

    RATATATATTAAA

    BORTA!!!!

    ? Säger tyraniderna och skickar 4 warriors som avancerar mot mina 6 små knights.

    ARRRRRGH!!!!! säger min assassin då och rusar in i de få gaunts som var kvar, SPLATT!!!! Fet pankaka av dom, sen springer han rätt in i en sån där smygande sak..... dunk!

    Splatt.....

    Ops, han dog.

    Mina knights ser hur ett flertal av fiendens grupper är på väg mot dom, överlever deras beskjutning helt mirakulöst och öppnar eld, 2 warriors dör!

    Warriors går in i närstrid med mina knights....

    WHOPASSS!!!!! Warriorsmet på marken, sorgligt nog föll 3 av mina knights.

    Omringad av 4 genestealers och en broodlord gör mina terminators sitt last stand. Dom misslyckas med att ta ihjäl broodlorden som var deras objektiv.

    Och dör horribelt......

    Men jag ser bara glädje efter att dom spankat 38 genestealers varav 28 av dom anföll mig och ett antal tyranid-min-grejer.

    RAAAARGH!!!

    Mina 3 knights hör deras ledares sista önskan att hämnas honom och skjuter ihjäl smygarbesten och ett par annat grejs.

    Sen är matchen slut.

    Mina knights som överlevde lyckades göra att motståndaren inte fick 200 poäng och att jag kunde skryta om att jag inte blev helt smiskad.

    MORAL-SEGER ADVANCED!!!!!

    Slut-resultat Whopass.

    6-14 6 POÄNG till mig!!!

    AWESOME!!!!!

    Totalt 28 matchpoäng under hela turneringen.

    18 av 25 målarpoäng

    10 av 10 quiz (för första gången jag skulle kunnat vinna nånting tog dom bort quizen i prisutdelningen för att det skulle ta för lång tid)

    Och 27 poäng för andra grejer som att man skulle ha med sig allt och att alla gubbars packning skulle va rätt.

    Han som vann fick 79 matchpoäng (bara) och visade sig att det var han med 18 terminators.
    Damn chaos.

    Men jag kom då topp 40

    (46 deltog i samma spel som jag, jag kom på 39 plats)

    Men jag är nöjd.......

    Nä seriöst jag är nöjd, vissa av matcherna var hysteriskt roliga att spela och jag vann iallafall en gång med en Whopass 20-0.

    Och jag slapp eldar och tau!!!

    YAY.
  • edited 29 oktober 2007 23:27
    Sorry för multi-post, den fick spunk annars.


    Och om ni ser nåt som ser weird ut kan ni säga det.
  • edited 29 oktober 2007 23:25

    det enda jag kan göra är att skratta bra att du hade roligt är ju det man är där för :) ska förbi föreningen imorgon den 30e tar med mig armen lust att spela ? :P

  • flyttad till Warhammer 40k

  • edited 29 oktober 2007 23:30
    Ord som Gloriöst Charge Splat Moralisk seger och Miserabelt verkar va återkomande termer i den väldigt roande batelreprot.

    Bra jobbat.
  • Det var mig du mötte sista striden, och jag tycker det var lite synd att du inte nämde att dina Termies och Castor faktiskt överlevde att bli chargade 4 gånger av totalt typ 40 Genestealers!
    Terminators 5+ invurnerable alltså... "Sixty procent of the time, it works every time."

    Du har en underbar berättarstil som verkligen passar din spelstil :D

  • edited 31 oktober 2007 02:24
    Jag berättade det, fast på ett uselt sätt.

    Castus och hans 6 polare chargade några stealers, sen kom hemlighållaren och chargade mig varje runda med en och en av alla stealer grupper han hade kvar.
    Totalt ca 40.

    När mina heroiska dudes till slut dog hade jag dödat ca 38 st stealers med extra carapace.
    Varav ca 28 hade fått charge.

    _______________________________
    Dea och end del andra tycker att jag ska göra denna battle-report som en artikel som är på förstasidan.
    Vad tycker ni om det?
  • Gärna för min del. Jag tycker den visar hur GW-spel handlar om att ha roligt, även om man spelar på konvent.

  • kmr det fler battle-reports?
  • Hmmm, det beror på om jag spelar nån vettig match.

    Ska överväga att göra det till en artikel.
  • Jag gillar de här rapporterna, precis som Irontoe kan jag inte annat än att skratta. Dina rapporter belyser verligen att huvudsaken är att man har roligt.
    Sen är det alltid kul att se fler som spelar Daemonhunters, har ju själv mitt egna projekt med Puritan Grey Knights.
  • Finns inga icke puritan grey knights, :p.

  • ÖRONBEDÖVANDE NYHETER!!!

    Jag har nyligen upptäckt att jag har gjort en felkalkylering.

    Från och med nu ska alla veta att jag har spelat på turneringen och irontoes eldar med Poängmässigt underlägsen arme.

    Fienden har både poängmässigt och numerärt utnumererat mig i varje strid, men mina glorious knights har slagits utan rädsla och med stor ära!!!

    Poängen var fel så att jag kunde köpt 2 stormtroopers och en flamer, eller 1 icon of the just, kanske 2 st teleport homers, eller 1 grey knight 0_0.

    WOOT som en cs-nörd skulle säga det, hela 25 poäng har ni utnumererat mog med så evig ära är min.

    Tills nu när jag upptäckt detta och säkerligen kommer åtgärda denna dumhet.

  • Ah, där har vi din armés svaghet. Tur att du hittade den. Jag vill möta dig!

  • Hahaha. Underbar battlereport. Kanske inte den mest spel och taktikmässigt talande rapporter men en av dom roligare läsningarna iaf! Och det räcker mycket långt :P

    keem em coming! :)

  • Aaah 25p of glory :P

Sign In or Register to comment.