(FF) Killpoints och dedicated transports?

Hej, jag sitter och funderar, ger en dedicted transport (tex,rhino orc trukk) killpoints?

med andra ord, om jag sätter en missil i min motståndares 35pts transport som blir wrecked, får jag då en killpoint under de nya reglerna? (när dessa används)

Tacksam för svar.

Kommentarer

  • Dedicated transports räknas som units av samma kategori som deras respektive moderenhet (s87). Enligt annihilation-reglerna får man kill points för varje unit man dödar. Så svaret borde bli ja, man får kill points för förstörda transporter.

  • Lika så får man 1 kill point för de två gun drones som piranhas och devilfishes kan släppa ut, om dom inte dör tillsammans med fordonet. Det är iaf vad någon som mailade och frågade GW fick som svar.

    Tycker ärligt talat det är lite synd, för det gör verkligen gun drones på nästan alla fordon helt värdelösa. Visst, det betyder att gun dronesen kan contesta objektiv, men det är som inte värt det.

  • Ja, detta blir något att fundera över. Tack för svaren.
  • Eldoriath: men kom ihåg att i 2 av 3 scenarion spelar det ingen roll alls. Om du råkar hamna i den sitsen att kill points räknas så får du väl helt enkelt leva med att det är bäst att låta dem vara kvar på fordonet i fråga.
  • Man får tydligen KP's av spore mines nu också.

  • Drones som lägger sig ner i skyd kommer va ett ordentligt iretations moment i capture senarion då du moste lägga ganska mycket eldkraft för att få bort dem.

  • Hur ser det ut med Ejection Systems på Crisis suits... får man 2 kill points för att döda både suiten och piloten eller bara en point för att uniten fortfarande lever när piloten hoppar ut...?
  • Tror man måste döda piloten bara för att få ett kill point för enheten iom att piloten tillhör ursprungsenheten, han bildar inte en ny. Det är iaf syftet med hela grejen.

Sign In or Register to comment.