Kan talosar springa?

edited 15 juli 2008 14:39 in Warhammer 40k
Står inte att dom INTE får springa i reglerna. *läste nyss*
"...warriors may choose to run.." ja.. allt infanteri/walkers right? skulle tro den får göra ett Run move MEN som sagt.. jag tror, inte vet.

Kommentarer

  • @Blom: Ja, antagligen. Problemet är liknande det med Penitent Engines; att man ger upp sin rätt att skjuta mot att få springa, är lite otydligt om Talosen får strunta i att skjuta men antagligen får den det.

  • Står inte att dom INTE får springa i reglerna. läste nyss "...warriors may choose to run.." ja.. allt infanteri/walkers right? skulle tro den får göra ett Run move MEN som sagt.. jag tror, inte vet.

  • Ny tråd skapad för att undvika att carnifex-tråden spårar ur

    mvh
    Lars, admin @ stridshammaren

  • Det är inte det som är problemet, problemet är att man ger upp sin rätt att skjuta mot att få använda run, d.v.s. enheter som måste skjuta får inte använda run (i enighet med de senaste faq-arna), penitent engines och tankbustas är exempel på enheter som måste skjuta (tankbustas bara i vissa lägen) och kan då alltså inte använda run. Talosen kan antagligen välja att inte skjuta (står "A Talos fires..." men detta är antagligen en 'flufftext' för sedan står det "When it shoots...") och kan således välja att använda Run.

    En mycket mer intressant fråga är huruvida wehicles får använda run eller inte (står inte att de inte får det).

  • En mycket mer intressant fråga är huruvida wehicles får använda run eller inte (står inte att de inte får det).

    De får de inte. Se sidan 58, tredje stycket, sista meningen.

  • Whoopi, där var det ju, hade inte hittat det förut, hade ju vart intressant annars.

  • omg, det är sånt som förstör 40k-spelandet

    "det står inte att ett fordon inte får springa"
    "det står inte att jag inte får välta bordet och förklara att jag vunnit spelet"
    osv.

    kom igen! it's obvious!
  • va bra om talosar kan springa då blir dem lite farligare :)
  • @Waz: Jag uttryckte mig lite slarvigt där, vi var några här nedåt landet som hade diskuterat saken och inte hittat regeln, vi tyckte ju att den borde ha stått under 'Run!' men icke. Inget mer än det, självklart måste det stå i regelboken att man får göra en sak, inte tvärt om.

    "Fantasy wargaming is mounting heavy machineguns on your elephants just because the rules explicitly does not say that you cannot."

  • Jo, jag förstår. Som sagt, väldigt vanligt i tabletop :P
Sign In or Register to comment.