WYSIWYG på fancy

edited 9 juli 2008 17:40 in Turneringar / konvent

Viskade till Dea först men inget svar idag så frågar rakt ut här istället.

Första turneringen för min del så vissaa saker borde kanske vara självklara men bättre att fråga :)

Min swooping hawk exarch ska ha sunrifle och hár lite problem att få till ett sånt, både pga helgjuten modell (utom vingarna) men främst för att jag inte har en aning om hur ett sunrifle borde se ut. Några idéer på hur jag fixar det eller är det bara att upplysa om att han har sunrifle vid början av varje match.

Min Autarch ska ha jetbike, lance och fusion gun (och en shuriken pistol men antar att det är ok eftersom det är standardequip?). Han vill ju tyvärr hålla i styret med ena handen så svårt att få dit båda vapnena. Funderar på att sticka in en fusiongun under "huven" på jetbiken, räcker det med det då bara 1/3 av vapnet kommer synas? (tanken och handtaget).

Sen har jag en fire dragon exarch med nerkortad firepike (finns ingen fusion gun till honom) som vanlig firedragon, men det har jag redan pratat med med lite folk på föreningen och det verkade vara ok.

Vill bara veta hur jag ska göra mina modeller så jag slipper göra om något i sista stund, eller "förstör" modellerna för att jag tror att saker måste synas...

Kommentarer

  • jag tycker det är självklart att det funkar med fusino gunen under huven. Så länge man har praxis att förklara vad man har så kan man ha nästan vad som helst. :)

  • Det låter bra :)

    Då börjar jag måla på autarchens jetbike snart.

Sign In or Register to comment.