Nån mer som målar till Fancy Fanatic?

Jag har "bara" 29 O&G kvar att måla. Håller min arbetsplan, faktiskt så gör jag mer än håller den, är nere från 1.8 modeller om dagen till 1.7!

Kommentarer

  • Målar i lite sakta mak här.

    Snart 3 guardians på jetbike färdiga, då är det 3 shining spears, en autarch, 2½ swooping hawk, 2 rangers och eventuellt 1-2 warlocks kvar att måla. Samt fixa lite baser...

  • edited 8 juli 2008 16:26

    Jag har kvar:

    10 x Black Orcs
    8 x Orc Boys
    2 x Spearchukkas + Crew
    1 x Giant
    3 x Karaktärer

  • Jag kör typ samma armé som tidigare fast håller på att måla om mitt 2a kompani till 5e :)
  • lasergreger är 1.7 orc lika mycket som 1.7 jätte elelr har du något anant system för de större sakerna? Personligen blir jag illa tvungen att spela min gammla gobblin arme fins inte en snöbols tjans i... att jag skulel hinn klart ogresarna =(

  • Fellman: Nepp, 1.7 gäller för EN crew-goblin likaväl som EN jätte ;) Ologiskt och bra system.

  • edited 15 juli 2008 01:38

    Deathwing.

    Update: Sen sist så är Belail klar.

    Kvar: 2 Dreadnoughts 5 terminators 5 scouts

    ska klaras av :p

  • 2 sorcerers 1 warrior musician och knigth champion kvar. Ska vara lugnt.

  • 3 terminators och 2 mariner med plasma kanoner. hinns nog
  • 10 Marines och 1 karaktär kvar för jag =)
  • Två war walkers, Asurmen och 5-10 infanterister. Inte helt lätt, men det går.

  • Sitter å pillar med en pegasus... Jag vet att jag sagt att jag skall pröva med nån annan armé, men jag återkommer ständigt till mitt kära Empire... Det blir i a f lite nyheter, sigmarite-tema...
  • Jag ändrar mig, efter att ha räknat ut listan istället för att bara höfta. Kvar att måla:

    • Asurmen
    • Dire avenger exarch
    • 6 dire avengers
    • 1 war walker
    • Wave serpent

    Plus lite förbättringar här och där. Men de är inte helt nödvändiga.

  • när jag målar så räknar jag som i tidsenheter beroende på om det vore ett stort monster eller om det vore en karaktär som jag vill lägga ner mera tid på. som en vanliga figur är då 1 tidsenhet, och typ nånting som är på en kavalleri bas platta får ta då max 2 tidsenheter. 1 tidsenhet ungefär 2-5timmar. hehe men det funkar när jag är stressad inför en turninger och mycket att måla, så får jag lite perspektiv på det hela som är kvar

  • Målat mina sista Black Orcs och en Fanatic så nu är det bara:

    8 x Boys
    2 x Fanatics
    2 x Spear Chuckkas
    3 x Karaktärer
    1 x Giant

    ...kvar.

  • vad gillar du/ni spara till sist? att det ni typ drar er för att vilja måla

  • Förr i tiden kunde jag inte släppa en modell innan den var färdig, vilket gjorde att tempot blev lågt så fort jag kom till något tråkigt, typ städa upp en redan klar yta efter att ha missat med penseln. Det är något av det tråkigaste som finns. Näst efter att tvingas rensa gjutskägg i efterhand.

    Nu har jag efter år av mental träning lyckats sänka min accepterade lägstanivå och därmed lyckats få upp en tabletop-acceptabel nivå rätt snabbt.

    Vissa detaljer drar jag mig också in i det sista med att måla, sådant som kan sabba en hel figur om de går snett, tex lacksprayande, ögon- eller frihandsmålning.

  • Hrm, jag vet inte, jag brukar alltid spara något roligt till att måla sisst. Som tex. jätten som det kommer bli nästa gång. Tråkiga saker som hästar eller tonvis med Rank n' File brukar jag ta i början så man får det gjort.

  • Efter att ha delat en stor tyranid låda med en kompis blev det visst lite mer att måla än innan. Till fancy har jag kvar:

    • 1*Screamer Killer
    • 6*Tyranid Warriors

    Inte så mycket och dom är relativt roliga att måla så det lär inte bli ett problem (särskilt inte när man inte jobbar eller pluggar och man lyckats måla 3 warriors på en dag)

  • Nu är allt jag skrev upp ovan (+ en hökexark) ihopsatt och det mesta basat. I eftermiddag blir det sprayning. Det blir nog inte så svårt att hinna trots allt, ty modelleringsbiten med allt sitt gjutskäggsrensande tycker jag tar mer krafter än att måla.

  • Jag börjar känna stressen nu :P Men får jag mina sista 2 fanatics, mina sista 8 boys och mina warmachines målade i helgen... Ja då har jag bara 3 karaktärer och en jätte tills det är dags, borde gå att hinnas med på en vecka. Svettigt dock.
    Om det kommer krisa sig med tid kommer jag att slänga basfärger på jätten, så att den räknas som målad, sen får jag väl skam-spela med den på FFF och hoppas på att den dör fort i varje battle.

  • =) Jag kan stolt rapportera att jag fortfarande har en boss o tio jönsar kvar att måla.. =)
  • Jag tror faktiskt att jag är färdig. Hur gick det till?

  • Jag ska typ lyckas highlighta och basa en dread innan lördag morgon. Det känns nästan för lätt, så jag tror att det kommer att skita sig.
  • Jag får dessvärre kasta in handuken med 0&G, har insett att jag inte har tiden till min fördel. Blir mina High Elves på FFF.

  • Shining spears jetbikes börjar bli färdiga, min sista firedragon börjar också bli färdig.

    Det som är kvar: Autarch (biken är färdig), 3 Shining spears (bikes färdiga), 2 Pathfinders, 2½ swooping hawk, 1 warlock och några baser.

    Det ska gå att fixa :). Kankse får måla lite på jobbet om det blir dåligt med tid, ser kanske lite illa ut men det får jag ta :P

  • Dåligt med tid= det målas för fullt på jobbet :D

    2 shining spears färdiga förutom vissa detaljer (exarch kvar), två halvfärdiga hawks istället för en och allt är grundat ordentligt med svart så det går bra tt sätta igång med målningen av allt.

    Börjat fixa lite med vissa baser också.

    Om allt går som det ska så ska jag som minst vara färdig med 2 hawks innan jag går hem idag, och autarchen under kvällen. Pathfinders och warlock borde gå rätt fort att måla, och har blivit lite tveksam om warlocken ska med alls så sparar den till sist (kan hända att han blir utbytt mot en tempestlauncher och lite annat småplock) 2 Exarcher kvar sen (hawks och spears) samt lite detaljer på vissa modeller (tänkte måla alla gems och liknande på en gång)

    Får väl se om det blir panikmålning fredag kväll eller om jag hinner färdigt imorgon. En halv dag (fredagen) går ju åt till att åka bil så :/

  • edited 24 juli 2008 09:19

    Bara jag som skriver här nu verkar det som men måste uppdatera läget.

    2 hawks blev så¨gott som färdiga, blacklining på vingarna samt gems kvar.

    Autarch i samma stadium som hawks förutom att den behöver lite lim....

    2 Rangers/Pathfinders påbörjade nu.

    2 exarchs och en eventuell warlock kvar att måla när rangers är färdiga, och så baser då

    Ska basa 7 jetbikes (autarch, guardians och spears), 2 firedragons, 2 pathfinders, 5 hawks och så den där eventuella warlocken.

    Låter inte oöverkomligt även om jag har lite annat som måste göras idag :)

  • Efter att ha host byggt om listan lite har jag nu endast 10 guardians och en warlock kvar att måla. Det hinner jag natten mot lördag.

Sign In or Register to comment.