daemon lista 2000 pts

edited 3 juli 2008 21:36 in Warhammer 40k

Jag har funderingar på att skaffa en demon armé, då de både verkar ge möjlighet till stor variation i målningen med de olika gudarna + rent spelmässigt (jämfört med andra arméer)

här är min lista på 2000 poäng, kom gärna med lite konstruktiv kritik. en fråga jag redan nu har är om jag valt att ge iconerna till de rätta enheterna?, sen borde väl fyra icons vara tillräckligt? Om ni undrar varför jag inte har med någon stor badass greater daemon, så är det därför att jag tycker att modellerna är så grymt fula...

--HQ--

Skulltaker 140 pts

The Masque 100 pts

--Elites--

3 st Fiend of slaanesh 100 pts - 1 unholy might

3 st bloodcrushers of khorne 145 pts - chaos icon

--Troops--

10 st plague bearer of nurgle 180 pts - chaos icon - instrument of chaos

7 st pink horrors of tzeentch 154 pts - chaos icon - bolt of tzeentch - changeling

8 st pink horrors of tzeentch 166 - chaos icon - bolt of tzeentch

8 st bloodletters of khorne 136 pts

8 st bloodletters of khorne 136 pts

10 st daemonetts of slaanesh 150 pts - instrument of chaos - tranfixing gaze

--Heavy--

soul grinder 185 pts - phlegm - tongue

soul grinder 185 pts - phlegm - tongue

deamon prince (of nurgle) 215 pts - deamonic flight - mark of nurgle - cloud of flies - noxious touch - breath of chaos

Kommentarer

  • hård lista !

    din prins och dina fiends kommer rocka. dina bloodcrushers och plugebeares komemr inte och dö.
  • Jag ser inga Pingvindemoner.. ;)

    Kul att man alltid måste dubbelkolla om demonarméerna är fantasy eller 40k..
  • ser helt ok det känns bara osm om enheterna kommer va lite känsliga med risk att du för lorar en elelr ett prar snabt om mostondaren lyckas konsentrera eld två solgrinders tor jag komer fungera bra bara en så kommer laser kanonerna lättare kuna fokusera och döda ne men med två blir folk lätt obeslutsamma.

    kolla efter solginders är ett bra tipps för att se om det är fantasy elelr 40k

  • tack för alla svar! :P

    Blom: förhoppningsvis kommer inte mina bloodcrushers och plugebeares dö, men jag funderar på om jag gjorde rätt i att ge horrors icons då de bara har T3 och väldigt känsliga för närstrid? visst de har ett 4++ men räcker det?

    Incoming: pingvindemoner?? :P ps: listan är till 40k ;)

    The_Fellman: tänkte samma sak, 1 soulgrinder är för lite man måste ju sätta lite press på motståndaren^^

    så här kommer jag dela upp min armé:

    --Fist wave--

    The Masque

    plague bearers of nurgle

    horrors of tzeentch (changeling squad)

    bloodletters of khorne

    soul grinder

    deamon prince of nurgle

    --Secound wave--

    Skulltaker

    bloodcrushers of khorne

    Fiend of slaanesh

    horrors of tzeentch

    bloodletters of khorne

    daemonetts of slaanesh

    soul grinder

    vad tycks? kom gärna med fler kommentarer :D

Sign In or Register to comment.