Slaget om Härnösand

edited 18 juni 2008 19:03 in Turneringar / konvent

Ok!

Nu kommer all information om Slaget om Härnösand.

Vi spelar den 23-24 Augusti, på Vårsta i Härnösand.

2250pts Fantasy
2000pts 40k med 5:e editionens regler!

Turnering kostar 150kr att spela. Då ingår schysst boende under lördag natt, med tillgång till dusch.

För att anmäla sig mailar man svartbygge@gmail.com och uppger namn, vilket lag man spelar och om man spelar WFB eller 40k. Sedan betalar man anmälningsavgiften till PG 162 55 79-6. Kom ihåg att uppge vem pengarna kommer från.

Mer information finns på svartbygge.googlepages.com. Där finns också regelhäfte till turneringen.

Mycket varmt välkomna!

Kommentarer

  • Intressant!

    Har ni satt något max antal deltagare på respektive turnering?

  • Får vinnaren Härnösand?

  • Har ni satt något max antal deltagare på respektive turnering?

    Runt 40 deltagare i varje turnering är ungefär vad vi max klarar av.

    Får vinnaren Härnösand?

    Njae, kan inte svara säkert på den frågan, vi ligger i förhandling med kommunen just nu.

  • Får vinnaren Härnösand?

    Du vill inte ha det. Tro mig.

  • Jag är sugen, fler? :)

  • Jag med, mina Världsätare kommer troligen, beroende på om det blir komp eller inte
  • Jag vill, men jobbar den helgen och just nu vet jag inget om hur mitt jobb kommer vara då. Eventuellt har jag kanske fått sparken så då kan jag ju åka :)

  • Lite snabba frågor:

    • Sista anmälningsdag?

    • Måste "summoning modeller" till VC vara målade?

    • Måste man ställa fram dessa för målningsbedömningen?

    • Får man ställa fram dem om man vill? Också, får man fylla ut enheter så att 13 skellett blir 15?

    • Varför har ni regeln "inte tre Large Targets" (varav ett ridet)? Kan bara komma på ett par fall där det blir aktuellt, men en gräns på ett känns klart vettigare.

  • Sista anmälningsdag?

    fredag den 15 Augusti, glömde skriva det på hemsidan;)

    Måste "summoning modeller" till VC vara målade?

    Måste man ställa fram dessa för målningsbedömningen?

    Får man ställa fram dem om man vill? Också, får man fylla ut enheter så att 13 skellett blir 15?

    Alla modeller du spelar med måste vara målade (i tre färger), alltså måste också summoningmodeller vara målade. Eftersom summoning inte ingår i armélistan behöver man inte ställa ut dem för bedömning, men vill du är det helt okej, så länge du inte ställer dem blandat med armén eftersom den ska stämma mot armélistan!

  • Varför har ni regeln "inte tre Large Targets" (varav ett ridet)? Kan bara komma på ett par fall där det blir aktuellt, men en gräns på ett känns klart vettigare

    Jag tycker att problemet med att spela mot large targets är om motståndaren har typ två drakar eller iaf två charactärer på manticore eller liknande. Jag tycker däremot att det är okej om till exempel O&G vill ha en Wywern och en Giant eller om Dark elves vill ha en Manticore och en Hydra.

    Den regeln finns alltså för att ge lite större valfrihet när man bygger armén, samtidigt som vi plockar bort dom mest extrema fallen!

  • edited 19 juni 2008 14:56

    Dark elves uppdatering ur WD 287 får användas

    DE får ny bok före turneringen, spearheaden inkl. bok släpps 19 juli, borde de inte få spela med sin nya bok?

    från Hellcannon a som får användas med de regler som finns i Storm of Chaos

    Mortals of Chaos fick ny lista i wd 342 som har regler för hellcannon är det inte dom som gäller?

    Hur är det med beasts of chaos? Gäller FAQ:et? Länk

    Max två Large targets, men max en character som är mounted på large target.

    Med den här restriktionen kommer ni inte åt varken dubbla trädmän eller war altar + steam tank vilka ju är två av de dubbla large man vill ha bort.

    Tomb kings får inte kasta mer än 4 incantations

    Känns lite. Jag är ingen TK expert men de är ju väldigt beroende av sin magi.

    Får raisade/summonade enheter hålla objektiv/table quarters?

    3 timmar per match tycker jag är för länge, uppmuntrar bara maskning.

    Matrasterna är väldigt korta. Det beror på att vi kommer organisera det så att vi beställer mat ni vill ha till lokalen. Det kommer att finnas ett ganska brett urval att välja mellan, typ pizza, hamburgare, kebab.

    Intressant idé. Kan funka.

    Jag hoppas att jag kan lyckas bli ledig den där helgen för jag vill åka.

  • DE får ny bok före turneringen, spearheaden inkl. bok släpps 19 juli, borde de inte få spela med sin nya bok?

    Oj!, jo givetvis ska de göra det, hade inte riktigt koll på det datumet när jag skrev reglerna!

    Mortals of Chaos fick ny lista i wd 342 som har regler för hellcannon är det inte dom som gäller?

    Om den fick nya regler där är det dom som gäller. ska uppdatera regelhäftet på dom punkterna!

    Max två Large targets, men max en character som är mounted på large target

    Tanken är att man ska få bygga sin armé lite friare, bortsett från att vi inte vill ha lag med dubbla drakar eller andra large target mounts.

    Tomb kings får inte kasta mer än 4 incantations

    Jag tycker att den restriktionen är jämförbar med med max 10 powerdice, dessutom får dom ju ha kapacitet att kasta fler, men bara kasta fyra.

    Tre timmar per match behöver man nog, särskilt 40k:arna som har en förhållandevis ny edition.

    Så vitt jag vet så brukar inte Raisade units få hålla objektiv, så vi kör på den linjen vi med, bara units som finns på armélistan får hålla.

  • Förbannad kul att det händer något i Härnösand!

    Vi är ett gäng på minst 8 pers som dyker upp från Sundsvall!
  • aa men låter nice. Dock tycker jag det inte skulle vara en dum idee att försöka ha lite annan karaktär än vad Fanatic tuneringarna kör. Andra poäng, spec senarion. Annat upplägg helt enkelt.
  • Nog händer det saker i härnösand annars också, jag själv kommer just hem från Berget 6 och är lagomt trött och utmattad, men kul ha man haft =)

    Men ja, det är kul att i överlag se fler ställen uppe i norr som arrar figurspelsturneringar, det är då man spelar som mest =)

  • anmälnings listor? rädd att jag inte kommit med. kul att se vad för folk som ska dit?

  • Ska lägga upp listor snart! Kan påminna om att det snart bara är tre veckor kvar tills sista anmälningsdag!
  • OK!

    Just nu har vi bara anmälda till WFB.

    Anmälda:

    1. Jon Backlund - Daemons of chaos
    2. Göran Farm -VC
    3. Mattias Bergström - O&G
    4. Jonas Ivarsson - VC
    5. Magnus Forslund - VC?
    6. Jacob Edbom - Empire
    7. Fredrik Back - Empire?
  • jag tänkte angående om att få använda 10st power dices, räknas då in den där tärningen som några lag kan sno, att jag får då använda 9st egna, för att min tionde tar motståndare.

  • jag tänkte angående om att få använda 10st power dices, räknas då in den där tärningen som några lag kan sno, att jag får då använda 9st egna, för att min tionde tar motståndare.

    Den tärningen räknas som stulen mot de 10 powerdice du får använda, så du får bara använda 9 powerdice.

  • några nya som anmält sig till fantasy delen av turneringen? jag skickar in pengar imon

  • "Den tärningen räknas som stulen mot de 10 powerdice du får använda, så du får bara använda 9 powerdice."

    @10:13 det låter ju helt galet, om man mot förmodan skulle generara 11 pd, men motståndaren tar en, det betyder att jag ändå inte får använda 10 Pd i en magi fast?

  • Måste tyvärr meddela att Slaget om Härnösand har blivit inställt.

    Vi har helt enkelt inte fått ihop tillräckligt många anmälningar för att kunna spela turneringen.

    Vi har dock funderingar på att försöka lägga turneringen senare i år, för att se om vi lyckas få ihop fler intresserade!
  • hur blir det då med pengar som jag skickat?? jag har betalat 150kr

  • dom kommer givetvis tillbaks;) skickar tillbaka dom till dig så fort jag kan!
  • Hoppas på bättre lycka nästa gång.

  • Ämenvaf...

    Gud va surt! Vi i Sundsvallsgänget var grymt laddade.

    Av ren nyfikenhet: Hur många anmälda var det?
  • 13 Anmälda, alla i WFB
Sign In or Register to comment.