Fancy Fanatic; Crimson Fists 1,5K

edited 15 juni 2008 14:28 in Warhammer 40k
Tja, här är det preliminära FF listan:

Master w. Bolt Pistol & Power Weapon
w. Frag Grenades & Melta Bombs

Reclusiarch Chaplain w. Bolt Pistol & Crozius Arcanum
w. Frag Grenades & Jump Pack

Dreadnought w. Lascannon & Missile Launcher
w. Extra Armour & Smoke Launchers

10 Tactical Marines w. Flamer, Missile Launcher & Frag Grenades
+ Vet. Sgt. w. Bolt Pistol & Power Weapon
+ Rhino w. Extra Armour & Smoke Launchers

9 Tactical Marines* w. Plasma Gun & Frag Grenades
+ Vet. Sgt. w. Bolter & Power Fist**
+ Rhino w. Extra Armour & Smoke Launchers

5 Scouts w. Missile Launcher & Sniper Rifles
w. Vet. Sgt.

5 Scouts w. CCW/Bolt Pistols & Heavy Bolter
w. Vet. Sgt.

9 Assault Marines* w. Plasma Pistols(2)
+ Vet. Sgt. w. Bolt Pistol & Power Fist**

Vindicator w. Extra Armour & Smoke Launchers

Whirlwind w. Extra Armour & Smoke Launchers

* Karaktärerna studsar in i Tactical/Assault enheterna respektive.
** Power Fists ger ju inte längre en extra attack med 5:e reglerna, men då jag redan har en Assault Schasse med BP/PF så får det vara...

Kommentarer

  • Min enda fråga är: varför är inte dina Imperial Fists gula?

  • Jag tycker det är skönt att det är fler som vågar spela ultramarines.....

  • Jag ska fan anmäla er till moderatorerna!
  • :0)
    Det enda jag undrar över är varför du har flamer i din squad som verkar lite mera "shooty" och plasma gun i din squad som verkar lite mera "assaulty"?
  • Trukson: För att jag var dum nog att ge alla squads specifika squadmarkings, och den squad som har plasma har även en Lascannon, och jag har inga extra boys att slänga in för att få en 10:a utan heavy weapons om jag inte kastar in en commander, och att ha en 10 med lascannon i en bil känns bara dumt, så det får bli såhär. Och det måste vara 10:or, så står det i codex astartes as laid down by Roboute Gulliman himself. Och vem är jag att argumentera med en Primarch?
  • Ja nej det skulle inte jag heller vilja göra (jag har hört att de pojkarna är ganska farliga), funderade bara om du hade någon djupare taktisk mening med att göra så ;0)
  • Honour the codex! Men jo, listan ser ganska najs ut, frågan är bara om du behöver 2 scoutsquads + whilwind & vindicator, känns som ganska många specialenheter... Tror du hade tjänat på ett till stort/tåligt troopchoise?

  • edited 17 juni 2008 18:32
    Jag ser FF mer som en möjlighet att testa nya reglerna, därför blir det två skåjtsquads, snipers blir ju annorlunda och infiltrate med. Vindicatorn & Whirlwind will jag testa då jag inte kört med dem tidigare. Samma sak gäller Chaplain'en. Men framförallt så ser jag FF som en möjlighet att testa spela snorfull!
  • Spela full är väl inga problem. Bakfull däremot...

  • Jag skulle nog ge plasma squaden deras lascannon och ta bort missile launchern från flamer squaden. En 10:a las-plas och en 9:a med flamer och commander alltså. Då har båda squadsen en tydligare roll att fylla och gör det nog bättre också.

    Dock blir det ju några poäng dyrare, men du kanske har poäng över för det? Apropå det så borde du skriva ut poängkostnaderna i listorna du postar, det skulle vara lättare att skärskåda dem då om du vill ha feedback.
  • edited 18 juni 2008 01:56

    Jag tycker att listor är svårare att läsa med massa poängsummor överallt, men en totalsumma för varje enhet är ok. Kan vara värt att skriva ut hela arméns poängvärde också, vilket kanske är vad Satansäckel är ute efter.

  • Ja, totalsummor för enheter och totalsumman för armén. Inte kostnad för varje granat, det är enbart störande.
  • edited 18 juni 2008 15:40
    Satansäckel: Det är precis 1500pts. jag kan plocka bort en Vet. Sgt. från Sniper Skåjtsen och en missile launcher mot en lascannon i den andra skvåden, då blir det en-tre pts. över också, men det var en bra idé med dedikerade squads, ska skriva om det bums! Edit: Om det nu inte hade varit så att den squaden som har plasma också innehåller en Sgt. med Power Fist, hade tänkt team'a upp Commandern med en Power Fist kille, det var grund idén iaf. Foul squadmarkings! I curse you, I curse you all to hell!
  • Det går inte att byta squadmarkings då?

  • Ryck loss ett par axelskydd och återfäst dem med magneter så kan du byta mellan squadsen.

  • Går och går, allt är väl möjligt, om Toto kan lägga instrumenten på hyllan är väl allt möjligt, problemet är att jag inte orkar byta...Så jag får köra med den konstellationen, sedan har jag planerat, att med nya Marine codexen, splitta upp dem i combat squads, så det löser sig nog i slutänden.
Sign In or Register to comment.