Core:
27 Marauders
Flail, Light Armour, Shield, Full Command
241
5 Marauder Horsemen
Flail, shield, Standard Bearer
97p
5 Marauder Horsemen
Flail, shield, Standard Bearer
97p
6 Chosen Chaos Knights of Khorne
Standard Bearer, Warbanner (+1CR)
360p
2x5 Warhounds
60
Special:
4 Minotaurs of Khorne
Standard Bearer, Great Weapon
249
4 Minotaurs of Khorne
Standard Bearer, Great Weapon
249
6 Chaos Furies
90
Rare:
1 Hellcannon
- Spell Breaker
295
Lords & Heroes:
1 Sorcerer of Chaos undivided
Power lvl 1 2 x dispel scroll
135p
1 Lord
Chaos Lord - Chaos Undivided
Chaos Steed
Runeshield (negates all magic weapons in b2b-contact)
Gaze of the Gods (4+ ward save)
Sword of Might (+1 Strength)
334p
Total:
2247
Core: 4 (+2) Units
Special: 3 Units
Rare: 1 unit
Models in army: 72
Total Units: 10
2+1 Power dices
2+4 Dispel dices + 3 scrolls.
Deployment:
Lord in Knightsenheten, Sorcerer i Marauderenheten.
Uppställning:
Mar.H - Warhounds - Warhounds - Mar. Horsemen
Furies - minotaurs - Knights - Minotaurs -
- Marauders - Hellcannon
Kommentarer
Screamers är roliga att använda i spel då de flyger 20 och är fear causing =) Bra att jaga upp magiker och warmachines plus att de kan göra sina "slashing attacks" dvs igenom att flyga över en fiende enhet så gör du en st3 attack för varje screamer i gruppen.
Jag skulle dock försöka öka upp furies till kanske 6 eller 7, då kan det dö en eller två och de kan ända jaga ner warmachines och liknande.
Sen tycker jag att du skulle ta och hitta ett sätt att göra dina marauders något flera, 20 eller kanske till och med nån till, de ska ha mycket static Cr för att funka alllra bäst, eller som en support/ detachement enhet, nu är det mit i mellan.
Sen borde du sikta på att ställa dina Chaos warriors något bredarem, då du har 15 känner jag att du planerade dem 3 ranker 5 breda, 6 stycken brett vore bättre, eller kanske till och med 7, fler som får slå, potentitelt mer wounds/Cr på det sättet, så 18 warriors 6 brett eller 14, 7 bred. det är i alla fall värt ett försök :)
Screamers är Tzeentchmärkta.
Oops missade det.
Ja då är det inte mer än att jag får ta bort Khorne-märket från min general och då får 35 poäng över.
Annars verkar det vara en mot, en för att ta med Screamers.
Eldborn
Jo jag tänkte först ha med 20-25 marauders per enhet, men tot 370-450 poäng är lite väl mycket för 2 enheter som mest är tänkta att agera flankskydd i 1-2 turns åt mina Chaos Warriors.
Under turneringen så körde jag med 14 Chaos Warriors, 7 bred. De fungerade ganska bra, men ibland så föll jag på rank-bonusen pga dåliga tärningskast (och tro mig jag slog ofta dåligt).
Nu känner jag för att fega lite.
Displeased
Jag vet inte ifall du blandar ihop Gaze of the Gods (4+ Ward Save, blir en spawn om hjälten är flyende under sin magic phase) med Helm of Many Eyes (Always Strike First, subject to stupidity)?
CHARACTERS:
1 Exalted Hero of Khorne
Sword of Might, Gaze of the Gods (4+ ward save), Shield, chaos steed
203 poäng
General
1 Exalted Hero of Khorne
Halberd, Shield, Armour of Damnation (re-roll hits), Juggernaut.
226 poäng
1 Wizard
lvl 1, 2 x Dispel Scrolls
135 poäng
Points characters: 564
CORE:
4 Chosen Knights of Khorne
Standard Bearer
245 poäng
4 Knights of Khorne
Standard Bearer
197 poäng
5 Marauder Horsemen
Flails, Shields
85 poäng
5 Marauder Horsemen
Flails, Shields
85 poäng
23 Marauders
Flail, shield, full command
209 poäng
6 Warhounds
36 poäng
6 Warhounds
36 poäng
Points Core: 893
SPECIAL:
3 Minotaurs of Khorne
Great Weapon, Standard Bearer
203 poäng
3 Minotaurs of Khorne
Great Weapon, Standard Bearer
203 poäng
6 Chaos Furies
90 poäng
Points Special: 496
RARE:
Hellcannon of Chaos
-spellbreaker
295 poäng
Total points: 2248
Power Dices: 3
Dispel Dices: 9 + 3 scrolls