Nya/uppdaterade FAQ

edited 10 juni 2008 02:39 in Warhammer 40k

Nya FAQ:s

Jag har inte läst allt, bara Orks och Chaos eftersom det är de Codexarna som är mest relevanta för min del. Men nu är det iaf klargjort att t. ex. Wings och Jump pack inte är samma sak. Med wings blir inte modellen ifråga Jump Infantery utan fortsätter vara en Infantery-modell. Som väntat alltså, men det är bra att det klargörs. Fördelen jag ser är ju att I kan bli transporterad medan JI inte kan det (det finns säkert fler skillnader, men den är mest relevant för min del).

Angående Ork Weirdboyz i fordon så ska man slå för och använda psychic powers varje runda. I min mening gör det till sist slut på den där tramsiga debatten ifall en unit är "off table" när den är i en transport eller inte. Naturligtvis så är de fortfarande med i spelet, på bordet, även i en bil.

Jag såg i Chaos-FAQ:n att Walkers kommer att kunna använda run-regeln i 5th ed också. Inte så överraskande förvisso, men det är kul att se det "i tryck" själv. Är det nån som hittar fler hints ang. 5th ed eller bara något annat matnyttigt?

Kommentarer

  • Verkar som att GW canada återigen är steget före och lägger ut nytt ork-faq före resten av världen.

  • Men TACK!!
    Alla dessa ? angående orkerna är uppklarade.
    Nobz i med shoota boys gör sitt vapen byta före vanliga boyz och får därför sin Power claw och slugga. :)
    Warbiker Nobz HAR 2 wounds så klart, in your face Fredrik! ;)
    Deffrollan gör 2D6 wounds ÄVEN om den blir stoppad. Man kommer inte undan ostraffad.
  • Ja NU har den två wounds. Bara för att något i en codex/armébok låter konstigt så kan man som spelare inte avfärda det som ett tryckfel och ändra reglerna till sin egen fördel.
  • Fast nob-grejjen känns ganska obvious :) Konstigt att dom hade så otroligt många fel i orcscodexen dock :P Copy-paste ftl :P

  • Svar: Ja! att man skulle!
Sign In or Register to comment.