Funderingar Kring Rough Riders

edited 7 juni 2008 10:47 in Figurmålning etc
Hej jag spelar Deamonhunters och jag tänkte ha lite inhyrda IG i min armé, men när jag skrapat ihop listan inser jag att de typ inte finns några "riktiga" Rough Riders... Eller?
Så då börjar jag fundera hur ska jag då göra, personligen tror jag att Empires pistolers/outriders hästar vore bra.
Nästa problem blir då vilka/vilken typ av ben jag ska ha? :s de ska också ha hunting lances hur ska man göra de ? :S. jag har slut på idér.
HJÄLP!

Kommentarer

  • Det är väl dom här som finns.

    Jag tror att du kan använda även ryttarna från outriders. Beror lite på vilken look du vill ha på dom. Till lansarna är det ju bara att ta vilken lans som helst och sätta dit en klump under spetsen.

  • Ja, de gamla rough riders börjar ju ha en del år på nacken, men de fungerar fortfarande fint enligt min åsikt.

    Om du är sugen på andra modeller så måste du ju tyvärr konvertera egna.
    Som tur är tillhör väl rough riders inte de mest avancerade konverteringarna man kan skapa i Warhammer-väg (självklart beroende på vilken look du är ute efter).

    Empire Pistoliers, Scout Bikers, Cold One Knights, High Elf Silver Helms.....utgångspunkterna är många så det är bara att hitta något som verkar passa bra och utgå från det!!!!
  • Om det nu är så att du har bestämt dig för hästarna från Empire Outriders, så är ju nästa steg att bestämma hur ryttarna ska se ut. Försöker du gå efter en enhetlig look där ryttarna ska se ut som resten av dina guardsmen så är det nog inte alltför svårt att bygga ihop de befintiliga Empire-ryttarna med Cadians så att du får ett gångbart resultat!

    Lycka till och visa gärna bilder när du blir klar!
  • Synd att man inte får hyra in guards med doctrines.

    Skulle va heltufft med beridna stormtroopers!!
Sign In or Register to comment.