Friggin in Da Riggin

edited 28 oktober 2007 21:20 in Figurmålning etc
Tänkte göra en tråd mest för att hålla mig själv motiverad och leva i illusionen att andra är intresserade av mina sena kvällar och hårda skällsord gällande plast, färg och på tok för vassa knivar.

Jag skall göra en ny turnerings arme med Orc´s & Goblin´s med ett härligt pirat tema.
Varför pirat tema kan man undra, jo efter att ha spenderat en hel förfest och tvingats lyssna på
"friggin in the riggin" med sex pistols så gick det upp för mig att det är nog så orcer skulle
hantera livet till sjöss i relation till kvinnor, sprit och problemlösning.

Sagt och gjort jag har funderat lite på en lista och hur jag skall konvertera modellerna till de vilda sjöbusar de nu skall repsentera. Problemet med bra ideér är som vandligt att det resulterar i mycket arbete så jag har lurat med mig en god vän som som får vägleda mig med vissa saker i form av motivering och piskrapp ;)


Koncept:
----
*Alla musikanter skall ha dragspel eller munspel. Vi får se hur man lyckas göra munspel på ett bra sätt men tanken är god. Min första orc med dragspel är klar och resultatet är hyffsat.
Det bästa med orcer är att det behöver inte vara snyggt bara funktionellt ;)
*Orcerna skall bära piratmössor, ha ögonlappar, träben, och cirkulerande fiskmåsar runt sig. Detta ska självklart slumpmässigt distrubieras över gruppen.
*Chariots skall se ut som små båtar med eventuellt segel och roder.
*Troll bär mössor, åror och ankare.
*En Jätte med pirat tema dvs en stor Jack Sparrow (Horror)
*Warbossen skall också ha piratmössa, ögonlapp och en papegoja (obligatoriskt på en pirat)
*Fiskmåsar - Då man kommer mer ifrån västkusten så vet man hur jobbiga dessa varelser är och nog ett av de få saker som är mer irreterande än just en orc.
*Savage orc boyz som rider på delfiner respektive hajar. Får se vad som passar bäst
---

Där är mitt/vårat prospekt över ideér. Vi har ett helt eget papper över dioramat men jag skall försöka lägga upp bilder och en logg över hur projektet fortgår.

Tack för er tid så länge så ses vi sedan.

Peace!!

PS. Hur svårt skall det vara att hitta leksaker med tema "marina djur" %&!"%¤# ? .DS.

Kommentarer

  • edited 29 oktober 2007 23:50
    Har jobbat ihop listan som jag skall bygga min arme efter. Har bara speltestat den två gånger med varierat resultat. Första matchen mot dvärgar gav mig en fin seger medans den andra mot woodelf slutade i tårar för min del.

    *Black Ork Warboss (shield & heavy armour) på en chariot,han är även 5+ward och Guzzla battle brew.
    *Black Ork Big Boss (BSB & heavy armour), Amulet of Protectyness och Nibbla's 'Itty Ring
    *Goblin Shaman Level2 och har med sig Staff of Sneaky Stealin
    *Orc Shaman Level2 och har då Waaagh! Paint
    *2 trolls
    *Giant
    *20 Black Orks (full command) + Gork's Waaagh! Banner
    *1 Orc Boar Chariot
    *2 Goblin Spear Chukka
    *6 Savage Orc Boar Boyz (musician & Boss)
    *25 Orc Boyz (full command) Spear & shield
    *25 Orc Boyz (full command) Spear & shield
    *24 Orc Boyz (full command) Extra Hand Weapon

    Har inte överdrivet mycket erfarenhet av att spela just O&G men det kommer nog nu medan man limmar och snickrar på modellerna.
  • Jag vill föreslå att du har med en liten mp3-spelare med små högtalare gömda någonstans som kan spela fiskmås-sång. Det är ju så vackert.
    Lite klassiska piratlåtar skulle ju kunna funka också :D

  • Jo det är en väldigt bra ide =) Signaturmelodin till Curse of mokey island eller liknande kan nog locka till en del skratt ;)
  • Jag förstår inte varför du ska ha munspel i en piratarmé, det uppfanns i början av 1800-talet och pirateran var sena 1600-talet (ca 1670). Jag tror snarare på skrålande orcs och dragspel, det är awesome. Jag kan inte säga mer än att om du genomför det och gör det bra, så kommer det att bli riktigt nice. Kom ihåg att inte spara på rommen!

    How d'ya know you're a pirate? You just ARR!
  • Om jag inte missminner mig så konstruerades det första dragspelet 1820 av Buschmann. Men allt behöver ju inte vara tidsenligt. Kanske inte ett plamsa vapen men jag har noterat =)
    Dragspel is da shit =)
  • edited 5 november 2007 12:46

    Orc med dragspel Lite oskärpa men ingen är perfekt. Men jag skall göra iordning axeln så att den blir bättre och skära iordning händerna.

    Troll med mössa Han skall greppa en stor åra som han smiskar folk med. Dock har jag inte gjort klart den ännu. Men det är en liten försmak på vad som är påväg.

  • Nice! Trollets mössa blev riktigt bra! Jobba på!

  • Not bad! :) Gillar speciellt trollets mössa, den passar perfekt!

  • Kom bara ihåg att måsarna, delfinerna/hajarna och papegojan ska vara squigs.....

    Eller grots, med befjädrade vingar.

  • edited 5 november 2007 21:39

    Kom bara ihåg att måsarna, delfinerna/hajarna och papegojan ska vara squigs.....

    Den iden gillar jag verkligen ha ha en liten squig med fjädrar ;) klockrent

Sign In or Register to comment.