Mounted High Elf Mage

edited 22 maj 2008 16:21 in Figurmålning etc

Jag blev lite sugen på HE efter att ha sett hur Eldborn krossade allt motstånd under senaste 1000-poängs turneringen. Sen att jag redan har arméboxen gör ju inte saken bättre... Förhoppningvis hinner jag få ihop en armé med skaplig standard innan nästa fanatic i alla fall.

Jag är inte så förtjust i deras mounted mages dock, så jag tänkte försöka mig på att skulptera min egen. Jag är rätt nöjd med resultatet, men eftersom det alltid finns plats för förbättringar tänkte jag ändå posta den här:

länk

Vad tycks?

//Seto

Kommentarer

  • ÖÖöööööööööh.........

    ööööh.... svårt att få fram nåt annat.
  • Är inte så förtjust i själva konverteringen, men målningen är OK. Jag skulle kanske försöka måla lite mer blod kring munnen, just nu ser det ut som läppstift.. =)

  • Kuva 1/2 Showcase High elf Mage on Elven Steed: Koska GW:n hevoset ovat asennoiltaan usein niin tönkköjä, sculptasin tämän hienon yksilön (nimeltään Rainbow) vähän dynaamisempaan asentoon. Kuten huomaatte, figua on konvertoitu runsaasti, tönkön näköiset hiukset ja karvat olen korvannut aidoilla karvoilla, ratsastajan hiuksiin käytin static grassia. Huomaa myös ratsastajan maaginen ase: Burning Tornado Blade, jossa on NMM tekniikalla toteutettu tuliefekti. Katso myös toiselta puolelta otettu kuva josta näet mm. Fury Of Khainen käytössä!

    Kuva 2/2 Showcase High elf Mage on Elven Steed: Tämä on jatkoa ensimmäiselle kuvalleni, tästä runsaasti konvertoidusta showcase figusta, tämän puolen kuvasta näkyy hyvin kuinka ratsastaja käyttää loitsua Fury of Khaine, joka on army bookin mukaan "magic missile" Mielestäni onnistuin konversiossani hyvin välittämään tämän loitsun hengen. Katso myös ensimmäinen kuva tästä figusta josta näet mm. NMM tekniikalla toteutetun aseen, Burning Tornado Bladen.

    Eller på svenska:

    Bild 1/2 Showcase High elf Mage on Elven Steed: Eftersom GW:s hästar är så dåligt posade, skulpterade jag det här snygga exemplaret (vid namn Rainbow) i en lite mer dynamisk pose. Figuren har, som ni ser, konverterats hårt, jag har ersatt det fula håret och pälsen med riktig päls, till ryttaren använde jag static grass. Notera också ryttarens magiska vapen: Burning Tornado Blade, vars eldeffekt är gjord med NMM. Kolla även bilden från andra sidan i vilken du ser bland annat Fury of Khaine in action!

    Bild 2/2 Showcase High elf Mage on Elven Steed: Det här är en komplettering till min första bild, på denna hårt konverterade showcasefiggen, på den här sidan syns tydligt att ryttaren kastar Fury of Khaine, som enligt army booken är en "magic missile". Jag tycker jag lyckades bra med att hitta känslan i den magin med min konvertering. Kolla också andra bilden där man bland annat ser vapnet Burning Tornado Blade målat med NMM-teknik.

  • edited 22 maj 2008 16:51

    Finnarnas kommentarer är också rätt sköna, som den här:

    Ei juma! Siis niinku paras figu ikinä! Onks toi millä drybrushattu toi torso? Siis blendit on vaan niin pehmeet!

    Notera förresten att jag medvetet översätter till slarvig svenska när finskan är slarvig.

    Inte sant! Typ den bästa figgen nånsinn! Hur har du drybrushat den där torson? Alltså blendingen är typ så mjuk!

    Jag kan bara hålla med. =D

  • Snyggt! Om du fortsätter i den här standarden så kanske du kan få en snygg armé nån gång! Det är schysst att även du utvecklas!

  • (HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH)
    hm må¨lningen ser bra ut.. fattas bara lite highligt sen så är det perfekt.
  • Fixar du en hel armé med den där kvaliteten så är du min GUD. Tänk vad grymt att se 2250 poäng direkt från Ulthuans särskola uppställda på slagfältet. EPIX KOMBAT asså.

  • Kom på att det hette elven steed.

    Borde inte han rida runt på en alv då?
  • Fixar du en hel armé med den där kvaliteten så är du min GUD. Tänk vad grymt att se 2250 >poäng direkt från Ulthuans särskola uppställda på slagfältet. EPIX KOMBAT asså.

    Word :)

  • Haha, min favorit är ändå basen (och hästhuvudet)... en liten detalj som förmedlar känslan av hela figuren

Sign In or Register to comment.