BFG kampanj: första uppdraget: Hunt for the False Prophet

edited 22 maj 2008 00:42 in Figurspel
++++ Transmitted: Astropath Maximilian: Port Maw
+++++++Received: Astropath Kaleb: Fnord 7
++++Destination: Captain John. P. Cake
+++Mission time: 8 084 850.M41
+Telepathic duct: Primus Alpha
+++++++++++ReF: Imperial Navy/ 455487179/P
++++++++Author: Auto savant A1

Thought for the day:
The Imperium is founded on the blood of martyrs

Long range scanners based on his most imperial majesty’s orbiting refit and navy patrol base currently on high orbit over Fnord 7 (Segmentum Obscurus) has picked up an unknown Xeno vessel (Code name FALSE PROPHET) entering the star system and then disappearing from our scanners. You are to take the Imperial navy ship Honorable Service (Lunar class cruiser) and meet up with the long range patrol group (red squadron Three ships falchion class)currently investigating pirate activity around the moons of Fnord 3. From there you are to proceed to the last know location of FALSE PROPHET find it and scourge the xeno menace from his most diven majesty’s stars!

Rear admiral Filipp Oktyabrskiy Port Maw commander over subsector 7Ab2448

+++ Message end +++

Kommentarer

  • edited 22 maj 2008 00:45
    Tanken är att jag och Johan(Dragontear) ska spela en liten story driven kampanj för att lära oss BFG reglerna.

    Storyn kommer att vara centrerad på Kaptenen John. P. Cake som inte bara kommer att slås emot dom mysteriska utomjordingarna utan också pirater i ett försök att pacificera sol sytemet Fnord.

    Jag kommer att skriva en sånhär mission statement inför alla uppdrag och också en battle report efteråt som är i samma anda.
  • John P Cake reporting for service Sir!
  • edited 22 maj 2008 07:42
    mysteriska????

    Det där var en av de värsta anglifieringarna jag hört på länge! :0)

    i övrigt ser det bra ut, se nu till att bringa kejsarens rättvisa till galaxen!
  • Om ni tycker att det passar så kan orker plötsligt komma och störa planerna.

    2000+ pts orks har jag tillgängligt, säg bara till, så kanske jag kan ta mig in och kruncha lite.

    "Oy, those umies fink they ar somefink! Theyz got nuthin ta bring against Kaptin Klaw!!!"
  • edited 22 maj 2008 18:27

    Självklart så kan ju mina pirater (chaos) komma och följa efter Kaptain Klaw,s Orker.

    +++ Pirate Captain Kargoz after the battle whit Klaws fleet

    Damn it guys capture those snottlings at gun deck three and find me Captain Klaw !

  • hihi jo du hade ju lite problem med att få tag på de där snotlingsen tänka sig va så få kan orsaka så mycket skada, föresten så måste jag ju säga lycka till med att segra över de hemska eldar hoppas att det gick bra. Jag gillar att lite mer folk har börjat lira BFG eftersom jag råkar gilla det systemet skarpt.

    Kommer föresten att börja höra mig för lite för att se om folk är intreserade av en sommar kampanj som just nu vad jag vet verkar bli mellan imperiet,chaos,orker och några väldigt läbbiga kryp som fjärtar runt i rymden :) (tyranider)

    anyway nu ska jag sluta att sabba er fina tråd synes

    Imperial Fleet admiral Perkanis
  • "Hur hur hur, so da' spikey boyz don't like da snots? Wonder whatz dey iz gonna fink when dey see whatz in me transport bay, Hur hur hur"

    Lycka till med er lilla kampanj, hoppas den blir spännande och episk.
Sign In or Register to comment.