Uppsalaresenärer, samla er!

edited 28 oktober 2007 10:44 in Figurspel
Om ett par veckor bär det ju av till uppsala och quest for atlantis och det är en del som behöver spela lite innan dess.
Vi måste ju komma igång med vårt träningsläger. Eller iaf spela nån match innan dess :P

Hur gick det förresten för eldborn och sagebros. Fick ni plats?
Seto: Hur går det med armén?
«1

Kommentarer

  • edited 28 oktober 2007 10:50

    Jodå, framåt :) Har knappt målat något alls senaste veckan, blivit annat som kommit ivägen... så jag har fortfarande 15 pilgrims, 5 yeomen och 4 karaktärer kvar.

    Tror ändå jag kommer hinna måla klart, men frågan är hur mycket jag hinner spela med armén innan :) Den som lever får se.

    Hur går det själv?

    En fråga också om fanatics: Spelar det någon roll om jag är flyer eller inte? Kommer jag åka på träffarna (och släppa loss dem) på samma sätt?

  • Vet inte ännu om vi får plats, inte hört nått, är lite orolog över hur stort hålet är i skatt kistan är heller, kan kanske måste passa på grund av det, men hoppas att det kan lösa sig.

    Sen är jag inte helt emot att spela nån match innan det, kanske nu på tisdag skulle passa, kan ta med mig mina hårda skogsmän.
  • Jag och stefan är lite tveksamma också.. Vi ska se en konsert helgen före i sthlm, beroende på hur skolan ser ut kanske vi stannar där nere tills turneringen, annars måste vi nog skippa turneringen.

    Seto ang fanatics: när du kommer inom 8" landar alla flygare varpå man släpper ut fanatics. Efter alla fanatics blivit släppta kan en chargen/moven som triggade fanatics fortsätta. (från boken)
    Lite lurigt iom att det bokstavligen står att flygare landar; använder man deras groundmove för att gå klart eller flyger dom upp igen? Jag skulle tro att man kör vidare på deras fly move, skulle bli alldeles för struligt med olika moves annars.
  • I see. Det låter verkligen logiskt nu när jag tänker efter:

    Flyer1, "Ace" : "Men vad är det som de släpper loss där nere egentligen?" Flyer2, "Wingman" : "Jag vet inte, men vi landar brevid den och ser efter!"

    :P

    Kan man göra en flying charge över redan existerande fantatics utan att röra i dem?

  • ja du kan flyga över dom, du landar bara då dom släpps lösa. Spelar gäna lars. Vet inte om du hinner se detta, men...

    Hoppas att så många som möjligt lyckas ta sig ditbort. :)

    Har lite orcer och eventuellt lite goblins och en karaktär att måla, så lugna puckar :D
  • du ska ner idag, "måndag" Niklas?
  • Barrskog: Äh, den där Kent har ingen chans. Säg vart han bor så spöar vi honom.

  • edited 30 oktober 2007 12:37
    Seto: Han bor på annexet, vindsrummet vid globen. Med sina 3000 kompisar. Helmysigt va!

    On topic: Jag o pete har avanmäl oss, lycka till ni som åker!
    Jag hoppas på nån battlereport efteråt, det kirrar ni va?
  • Jag ska försöka dra ihop en iaf :D
    tråkigt att höra att ni hoppat av. Hoppas lars hänger med iaf...
  • Bra initiativ Niklas, då får du skriva en turneringsrapport för oss :] Hur du ska hinna dokumentera 6-7 matcher samtidigt (och spela en) är beyond me, men men...

  • Om ni har en kamera eller mobilkamera eller nåt så vore det najs om ni kunde ta en bild på deployment - bara en första bild underlättar som fasen.

    (sen skulle jag aldrig komma ihåg nåt om jag inte hade en massa bilder, såhär mer än en vecka efter turneringen och med en match kvar att skriva.. :p)

  • edited 31 oktober 2007 23:58

    Hmm, dina battle reports är ju inspirerande Stefan, jag ska se om jag kan låna en kamera av nån lämplig individ och fixa en ordentlig dokumentering av aktiviteter både på och bredvid spelborden.

    Tråkigt att ni inte följer med förresten.

    Hur är det med Lars? Ska du med eller?

  • Jonke: Vore ju helt lysande och mycket uppskattat!

  • Någon som vill spela en match imorgon Torsdag? Skulle behöva testa listan innan man måste skicka in den för komputredning. Spelar gärna en match lördag efm också, om någon känner för att boka in en match då.
  • Jag har redan bokat in mig på att spela mot Sagebro Jr. imorgon. Men kanske Lars / Stefan är lediga?

    hur gick matchen Dea vs. Abel igår? :)

  • Dea vann fast han inte visste vad han höll på med överhuvudtaget. Det gjorde ju iofs inte jag heller. Fram till runda fem dog det råttor till höger och vänster men det strök även med en hel del alver här och var. Eternal guards var inne i en seg strid med clanrats med lord och bsb över flera runder. Draken och wild riders åt upp giant rats, ratling gun och poisoned wind globardiers och hamnade sedan i strid med clanrats och fastnade där tills wardancers kom och hjälpte till. Draken fick smaka jezzailer men de lyckades mest skjuta clanrats. I runda 5ish lykades lorden slå 3 6or to-hit mot min noble med annoyance (som inte har annoyance kom jag på nu (hoppsan)) och mosade honom med massiva +5 i overkill. Det blev slutet för eternal guards. Draken och wild riders breakade clanrats och draken fick smaka jezzailer igen och dog. Wardancers kom rundan efter in i jezzailerna och gjorde köttfärs av dem. 1800 till dea 1300 till mig.

  • (och VC vann lite mot HE, det är alltså icke omöjligt!)

  • Jag kan ej lova nåt på torsdag, är rätt så förkyld atm, men lördag vore kul att spela lite!

  • Jag är inte helt 100 på att jag kommer hinna hem, ska hem och lägga på vinter sandaler på volvon, men jag skulle gärna spela en match till med mina Alver.

    Men om du hittat nån att spela mot innan jag kommit dit kommer jag inte att gråta så stora tårar.
  • Jag far nog ner imorgon hur som haver. Finns det inga andra villiga "offer" så jobbar jag nog på armén ett tag, så då ser jag väl om du dyker in isf.

    Far nog ner på lördag efm hur som helst också, om inte annat för att titta lite på apocalypse-slaget som är planerat, så om någon vill boka in en match vid 13-14tiden så säg till.
  • Eldborn: Har du avanmält dig från Qfa? Ska du med? Verkar som om ditt namn försvunnit ur listan... så om du ska med, skriv något i anmälningstråden på swfbr :)

  • edited 8 november 2007 14:13
    Eldborn är inte borttagen, han är promotad till plats 22 i listan
  • edited 8 november 2007 12:35

    Aha, det förklarar saken. Jag förutsatte helt enkelt att de skulle fylla på listan underifrån... även det helt klart är enklare att fylla i den plats som blev ledig.

    Nu verkar de dessutom släppt in alla reserver, om det är någon som vill anmäla sig i sista stund :)

  • Ett budskap: Kom o spela imorron lördag - jag och pete är redo redan från morgonkvisten/morgonstunden, inte minst för att sparra er QFA:are, men även bara för att spela rent allmänt o ha kul. Jag kan spela både VC och OK. När startar vi?

  • Jag ska spela mot Eldborn kl 13 men jag tar gärna en förmiddagsmatch typ kl 9 om ni är där då.
    Har ni någon nyckel isf?
  • Jag är på att spela mot allt på två ben med en figurväska i handen. Kan vara där på förmiddan också om det funkar för fler...
  • Blir inge spela för mig :) Ska försöka måla klart karaktärerna under helgen, sen blir det spela till veckan

  • edited 9 november 2007 19:42

    Nyckel ordnad - jag o brorsan e på plats vid nio imorronbitti, ses där!

  • NU då jag tar o granskar mig själv, så ser jag att jag stämmer in på din beskrivning Nicklas, så om det finns tid imorgon så spelar jag gärna en match
  • Glöm inte att skicka in listorna ikväll! Glöm inte att rapportera dagens bataljer också :)

Sign In or Register to comment.