Vampire Lord

edited 19 maj 2008 19:07 in Warhammer fantasy
Min vampire lord ska ha additinol magic level + 50 points, sen spectral form +50 pts, sen vet jag inte hur jag ska göra. lägga till satt han får en till magi level för 30 pts och gör honom till en avatar of death, lr ge honom alla magie i en lore plus nån "the master" power för 15.
HJÄLP

Kommentarer

  • edited 19 maj 2008 19:21

    Extra magiclvl och avatar of death låter väl bra.. Antar att du vill slåss lite med honom eftersom du ska köra spectral form

  • Jamen precis, he beror ju på va du tänkt ha karln till! :D

  • Kanske ge honom "Blood drinker" om du ska köra honom med Wraiths? :) Du behöver ju inte spendera alla poäng på lorden heller...

  • Synd bara att man inte får ta magiska föremål om man är ethereal. Ethereal lords är inte så bra i mitt tycke, förutom att dom är ethereal så är dom inte vassa på något.
    Den jag testat några gånger är

    Vampire Lord lvl 3
    Avatar of Death
    Spectral Form
    Flying Horror

    I ett gäng med Wraiths + Banshee. Han kan flyga iväg och discha ut några magiska S7-attacker om det blir läge, men annars tillför han inte mycket till armén. Wraiths är rätt duktiga själv. Och han dör som en lort mot Daemons, särskilt Flamers.
  • Ah, så dumt :)

  • kan inte ha magiska vapen efter som han är spectral, jag funderar att spectral formen ska skydda mig från mundande missils moch CC attacker. Den ska alltså kunna röra sig relativt flexibelt och säkert för skytte, samtidigt kasta magir, och avatar är självsvar^^
Sign In or Register to comment.