Gamezone-örnen kontra gamla Citadel-örnen

edited 18 maj 2008 22:55 in Figurmålning etc

Som jag lovade så kommer här några foton med en Gamezone-örn och en gammal Citaldel-örn. Vill man se större bilder så får man masa sig över till Picasa.

Den här örnen var hyffsat smidig att sätta ihop; överkropp, underkropp samt två vingar. Den andra passar dock inte alls ihop lika bra, jag kommer att måsta greenstuffa massor. Det är stora hål mellan t.ex över och underkropp på den. Den har också separata klor som ska pinnas fast :(

En stor och en liten örn frammifrån

En stor och en liten örn frammifrån

En stor och en liten örn frammifrån

Kommentarer

  • Jäklar anåda, dom dära såg riktigt riktigt feta ut, den gammla Örnen ser ut som en gråsparv på svältföda gämfört.

    Ser fram emot att få se en sådan dära örn målad, blir nog bara ännu bättre!
  • Vilken är vilken och vilken var jobbig att sätta ihop?

  • Jag har en till GZ-örn (den större modellen) som ser lite annorlumda ut (se länken ovan), och det är den som passar ihop så dåligt.

  • Jävvingen vilken snygg örn! Ett tips när du sätter dem på basen är att vinkla dem så att båda vingarna är relativt högt över marken. Det gör det mycket lättare att ställa dem nära brevid motståndarenheter, vilket dom kommer göra när de skall redirecta. Annars riskerar vingarna att hamna mitt bland motståndarens modellern när du ställer örnen i en viss vinkel

  • Oooh, awesome örn.

    Hur gammal är eg' citadel örnen?
  • Hur gammal är eg' citadel örnen?

    Gammal. Den var med i förra wood elf boken och den kom väl ut i mitten av 90-talet.

Sign In or Register to comment.