Fell-Ogres

edited 16 maj 2008 17:16 in Warhammer fantasy
Hej har just inskafat för att på börja en Ogre kindom arme så jag hoppas på lite konstruktiv kritik. Och jag vet att jag är dyslektisk så så länge ni förstår vad jag skriver så får ni gjärna avstå från stavningskomentarer tack.

Tyrant 200p Tenderiser 50p(d3wonds GW) Wyrdstone 20p(5+ward) luckgnobblar5p(1 reroll wardsave) 275p
För ld9 och en ordentlig karaktärs mördare
Butcher 130p bangstick 25p(st4 d6hits powe3 boundspell) skroll 25p 180p
Butcher 130 Sigebreaker 30p (+3st GW) Skullmantel 20p (-1ld på andra) 180p
Butcher 130p Skroll 25p 155p
En ordentlig magifas och en till st 7 karaktär

3 bulls med musiker 115p
3 bulls med musiker 115p
avstyra charges och flanka

Trappers 8st 48p
Scouts som ska va i vägen

20block gnobblars 40p
20block gnobblars 40p
hola mina table kvarters och kasta skräp på Large Targets

3 Ironguts med musiker 154p
3 Ironguts med musiker 154p
3 Ironguts med musiker 154p
3 Ironguts med musiker 154p
Mina commbatt block en får tyrant en butcher med sigebreaker.

Skrapluncher 165
Hyfsad avstonds attack mot T3 block och hjälpa till i charges

2 Leadbelchers 110p
2 Leadbelchers 110p
Skydda flanker döda fast caw

Gorger 75p
Gorger 75p
Holla fast block så man får tid att mauvrera.

Så vad tycks?
«1

Kommentarer

  • Är du klar med VC redan?

  • Utesende mäsigt kommer armen bli starkt Nurgel influerar/infekterad och tanken är att de ska klafsa runt i ett träsk. Med GUKO som tyrant (lättare konverterad), En konverterad Slanmage prist som butcher nr 2 och Epidemus som Butcher nr3. Gnobblarsarna ska va nurglings och plaeugberers Ogersarna konverterad att påmina om förvuxna Plaeugberers och skraplunchern vet jag inte hur jag ska göra. Men Gorgerna ska bli Beasts of Nurgle.

    Ska försöka få Prins Termos att lägga upp bilder på det jag gjort.
  • Ser alldeles finfint ut enligt min ringa mening.

  • Verkar vara en bra lista, kanske skulle du haft in ett banner med look-out-gnoblar på nån av gutsen. Kan bli jobbigt och du möter många kanoner/stonethrowers

  • Ja kanoner ja vi får se, hade inte riktigt tänkt på dem vi får se hur det löser sig.
  • Vad är grejen Fällman, hade du tänkt börja vinna Fantasy matcher nu;-)

  • ah det ser nice ut, ser faktiskt ganska lik den OK armé som jag själv sketchat på (via tips som jag iofs fått av bland annat dig haha)

  • Vet inte om det där med att vinna det hänger ju mäst på spelaren, men förhoppnings vis tar de här ondare än gobllins och jag är lite läss på ha en arme som inte kan döda saker.
  • Utan att på nåt sätt vara en expert på ogres så häver jag ur mig följande kommentarer:

    -BSB? Ogres har väl lite halv-crappy ld och vinner väl inte alltid sina strider så re-rolla break tests känns väl inte fel.

    -Yehtees? Byta en enhet ironguts mot yehtees, springa gratis rakt genom all sorts terräng kan vara väldigt användbart. Magiska attacker är ju inte heller fel om du möter VC med cairn wraiths eller nåt annat otrevligt.

  • Själv är jag ju påtaglig användare av de håriga varianterna, och utan dom kanske du får lite trångt med att rymma alla dina enheter - ogres trivs ju inte lika bra på dom ställen där det är lite besvärliga att ta sig fram... Å andra sidan får man ju ut en hel del annat för samma pris, jetis e dyra :p

  • Tyckte ditt koncept och dina konverteringsidéer lät skitkul :) Tummen upp!

  • En totalt onödig sidokommentar från en Besserwisser:

    du stavar grymt bra för att vara dyslektiker!
  • Om du nu inte skall ha en BSB så måste du absolut ha Fistful of Laurels, fundera också på Ragbanner till en enhet Ironguts; bra att kunna fly som charge reaction med Bull genom Ironguts och sedan counter-attackera det som ville anfalla.

  • edited 17 maj 2008 20:14
    Får jag råd ska jag trycka in FoL men jag moste värkligen prova listan ett par gånger tex så vet jag itne om Skrapluncern kommer klara sig med men vi får se, Jetis skulle va bra men vet inte hur jag skulle konvertera dem :/

    Förslag på Nurgel modeller och konverteringar som skulel fungera som Jettis och Skrapluncher motages gladeligen.
  • edited 17 maj 2008 20:29

    Om det hade funnits en större variant av bloodletters skulle jag sagt dom. Det är precis så jag tänker mig yehe.. yeeh...yheetis?.. snömännen! ja fast med hår då! Scraplaunchern borde väl inte vara några problem faktiskt. Det är ju bara att slänga ihop en massa bråte? :) Jag menar den vanliga modellen ser ju ut som ett misslyckat parti plockepinn.

  • Du skulle kanske kunna köra fen-beasts som yhetees. De modellerna borde ju funka fint med ditt träsktema.

  • edited 17 maj 2008 20:37
    Skulle ju kanske gå att använda den vanliga scraplaunchern och byta ut gnoblars mot Nurglings och Rhinox mot typ en spawn/beast of Nurgle. Kan ju funka att byta ut "ammunitionen" mot typ inälvor maggots och annat som Nurgle kan tänkas kasta på sina fiender.

    Fast fråga är om det inte är lättare att bygga en egen än att limma ihop den "riktiga" modellen? ;)
  • Jo sista jag någonsin vill göra igen är att limma ihopp en till av dom där jävlaran fy fan (har tidigare tästa att limma två och höllp att gå bärserk på FUSK) men kul att det kommer in bra ider Fell-besten är ju faktiskt ett bra alternativ.
  • edited 19 maj 2008 18:04

    Här kommer lite bild länkar till min blivande Butcher.

    Fram Sida Sida

  • Grodan boll är inte glad längre..... Mycket häftigt, jag tror armén kan bli riktigt tuff.

  • Det där blir ju asgrymt! Men visst kommer du att ha lite mer eller mindre konverterade Ogre Kingdoms plast-ogres? Rent för plånbokens skull alltså!

  • Jo det där är en Butcher jag kommer ha Bulls som jag ska grean stuffa till lite.

  • Du kanske ska göra någon typ av greenstuff mall för sabbad hud som du bara kan trycka mot greenstuffet sen. Lär ju gå nalta fortare... Du skulle t.ex. kunna använda strukturen hos nån av great unclean one modellerna. Sen her du bara lite vaselin eller lypsyl på formen och trycker mot det du skulpterar. Lite som Scibor gör fast enklare.

  • Det kan ju också vara ett utmärkt tillfälle att träna med greenstuff, jamenar, med så få modeller som man har i OK så kanske man kan kosta på sig att 'stuffa dem hela gänget.

  • edited 21 maj 2008 00:03

    Nu har jag suttit på föreningen och slutligen fått fast min promenad/woodotjäpp/tenderizer på min Goko och hoppas få upp bilder på det innom några dagar. Han ser för övrigt just nu ut som en sur gammal Guko som med hyttandes tjäpp jagar pallande nurglings ur sin rutnande trädgård =)

    Min för hoppning för övrigt med armen är just att öva greanstuff och bli bätre på det men jag kommer nog behöva komma på sätt att efektivisera.

    ps plannerar just nu på hur jag ska kunna göra plaeugswords till samtliga ogres i plastikkard, så lite vatten har man väll tagit sig över huvudet.

  • edited 26 maj 2008 18:26

    Så här kommer bilderna på mina TenderizerTyrant stor fet och tjepp viftande

    Fram

    Sida

    Bak

  • Jag ser den där figuren väldigt mycket som en daemon-figur... Tror du ett headswap med en riktig Ogre Kingdoms figur skulle kunna bli bra? Det skulle hjälpa att få den WYSIWYG enligt mig. Grym idé i alla fall!

  • edited 26 maj 2008 20:44

    En tjepp lika långn som honom själv borde fungera som GW men jo jag kommer antagligen bli tvungen att medela alla jag spelar mot att det är just ett GW men men...

    sedan så länge jag gör klart för min motspelare vad det är så gör förlusten av lite WYSIWYG poeng ingen störe skilnad jag vinner ändå inte turneringar.

  • Har senaste drabbats av en flaskhals kryddad av hemmarbeten så arbetet på ogersarna har saktats ner men men hadde tänkt förska fixa någon Historia elelr stemingstext till dem i dagarna

    ps Butcher nummer 1 med bangstick komemr antagligen bli epidemus nurglings osm bär skrags grytta med någon Nurglig liten sak som rör om men vi får se när jag har själva modellerna att leka me...

  • Vad blir själva Slaktaren då?

Sign In or Register to comment.