Man kanske måste börja spela dark elves... (sneak peeks)

edited 15 maj 2008 00:03 in Warhammer fantasy

Lord i metall

Corsair med handbow

Corsair med extra hand weapon

Corsair enhet i plast

Tecknad bild

Kudos till S4MUR41 på Miniatures wargaming union för bilderna. Han påstår att dark elves kommer i augusti.

«1

Kommentarer

  • Länk 1 och 2 är samma länk :)

  • Yay! DE for the win... nu måste jag bara skynda mig med VC så att jag kan kasta mig över DE när de kommer :)

  • Tack för bilderna :) Nu vet jag i alla fall att jag inte kommer bli sugen på dem. Visst snygga modeller hittils, men de har inte ändrat på dem tillräckligt för att jag ska gilla dem. Men till alla er som kommer börja med dem, grattis till vad som verkar bli en riktigt fin armé :)

  • Corsairs i plast som var ruggigt snygga lockar mig i alla fall. Om de bara gör om de vanliga warrior-alverna också är jag fast.

  • usch.. hur ska man kunna hålla sig ifrån dark elves nudå.. :/

  • Mm, dom var sjukt snygga figurer.
  • edited 15 maj 2008 17:14

    Hemlighållaren: Om de bara gör om de vanliga warrior-alverna också är jag fast.

    Det gör dom nog inte. Vad jag har hört så blir det corsairs och cold one knights i ny plast. Karaktärer, hydra och cauldron of blood nytt i metall.

    Och med tanke på att high elves spearmen och archers inte gjordes om så verkar det tveksamt att dark elves görs nytt.

  • Personligen tycker jag de borde ha gjort om Högalvernas troops också... Men, de behöll ju zombierna vid VC-släppet också...

  • Högalvernas och mörkeralvernas fula grundtrupper är det som håller mig borta från att spela dem, eller rent av båda. Eller fantasy över huvud taget. GW behöver lära sig vad som verkligen är i behov av uppdatering.

  • Konvertera warriors från Black Guard :) Snyggt och inte speciellt svårt (men dyrt och tungt).

    Dock sägs det att nya hydran ska vara rätt ful :P Den som lever får se...

  • Jag skulle bli grymt förvånad om den nya hydran faktiskt lyckas vara fulare än den gamla! Tur att man inge behöver ha Warriors utan kan ta Corsairs istället, visst?

  • Japp, så fungerar det.

  • Ska bli spännande att se hur nya Cold Ones ser ut.. vad jag har hört är det inte den riktigt snygga Cold One man redan fått se (raptorliknande), utan någon blandning av den och de nuvarande cold ones.

  • Synd, jag hoppades på kioskvältaren som vi fick se tidigare :) Men den nya kanske är snygg den också

  • Vad jag har hört ska den nya hydran vara snygg. Eventuellt finns det en liten bild på den i nya wd (342).

  • edited 21 maj 2008 17:31

    Herre min skapare, det är det enda jag kan säga om -

    Cold one som får det att kittlas, på ställen en HE spelare inte trodde fanns

  • Old! ;) Det ska tydligen inte vara den på bilden som släpps till cold one knights, utan en annan cold one.. återstår att se!

  • Jo den är dödligt läcker, tungt inspirerad av Jurassic Park 2, ni minns dom där intelligenta snabba små dinosarna? Lite ironiskt att dom ändå lider av stupidity =)
  • Velicoraptors ja :) Nej även om den är cool så röstar jag ändå på Game Zones i det här fallet. Den är perfekt tycker jag och ser betydligt dummare ut! ;)

  • N.I.B.: tungt inspirerad av Jurassic Park 2

    Nåja, velociraptors fanns i ettan också.

  • N.I.B.: tungt inspirerad av Jurassic Park 2

    NilssonHarHund: Nåja, velociraptors fanns i ettan också.

    Och i verkligheten... för att inte tala om gamla cold ones (som nu går under namnet horned ones) som ju mer såg ut så också. Och dom är väl ändå äldre än första jurassic park?

  • Nya bilder på bla cold ones och hydran

    ze pics

    Tycker de ser mycket bra ut!

  • Riktigt coola faktiskt :) Gillar nya cold ones, hydran verkar sådär...

  • mm de nya cold ones är definitivt coola. Hydran - not so much. Fast ja svårt att säga av fotot faktiskt.

  • Hydran känns ju.. sådär. Men tar man fram verktygen och gör något åt dens bakhuvuden så kommer den nog att se kanon ut tror jag. Jag tycker verkligen om vissa andra element på den.

    I detta nu känns det som om det mycket väl kan bli DE på höstens fanatic.

  • Om man bara placerar om huvudena på hydran så att de inte ligger "i rad" så kommer den nog att se mycket bättre ut, skulle jag tror. Men nä, man måste ju se modellen IRL innan man verkligen vet om den fungerar.

  • Cold ones är coolast
  • Mums! De där mörkalverna blir nog riktigt intressanta. Sorceressen var ju tokfin

Sign In or Register to comment.