Warhammer 8:e upplagan.

edited 14 maj 2008 01:17 in Warhammer fantasy
Jag satt o planerade min Chaos Mortal armé..
Då jag fick en fundering, När släpps Warhammer 8:e upplagan.

Jag vet att dom brukar ha ca 4 år mellan, men jag minns inte när 7:e släpptes.

Så vad skulle vara en bra gissning på släpp av 8:e upplagan av Warhammer?

Kommentarer

  • Svårt att säga, men ungefär 3 år skulle jag gissa på. 7:th edition släpptes i augusti 2006 om jag inte missminner mig... :)

  • Det är väl fem år normalt, det är bara femte editionen 40K som är lite tidig av sig

  • Det stämmer att det normalt är ca 5år mellan editioner, men jag skulle tro att det kommer att vara längre än 5 år mellan 7:e och 8:e Fantasy editionen

  • Det är väl normalt att det blir längre och längre tid mellan editionerna eftersom de behövs göras om mindre och mindre...eller har jag fel?
  • Det är väl normalt att det blir längre och längre tid mellan editionerna eftersom de behövs göras om mindre och mindre...eller har jag fel?

    Det stämmer bra, om jag inte minns fel snackade fantasydesignerna om att det förmodligen skulle dröja extra länge innan det kommer en ny edition då de var så nöjd med den här (men det kan ju ändras)

  • edited 14 maj 2008 11:17
    Ärligt talat så känns det rätt skönt att det dröjer ett tag till nästa gång. Jag blir stressad då det kommer nya saker hela tiden. :p

    Edit: Fem år är iofs ingen jättekort tid men men...det blir så då man nästan bara spelar på fanaticturneringarna.
Sign In or Register to comment.