A Tale of Fanatic Gamers

Hejsan, ivriga läsare!
Här tänkte jag hålla allmänna diskussioner om, och sätta igång A Tale of Fanatic Gamers. Som andra Tales handlar det här lilla projektet om att ett antal hobbyister sätter igång nya arméer och visar sina framsteg allteftersom målet närmar sig. Som titeln antyder är målet med denna Tale just Fantasia Fanatic. Det kommer att fungera så att ens Tale börjar med att man skickar en Introduktions-text om sitt projekt till mig (faktiskt), så sammanställer jag dem till en gemensam artikel till Stridshammarens artikelsystem. Vidare är tanken att varje deltagare varje månad målar upp ett eller två Choices till sin armé, fotar dem och skriver en snutt om hur månaden har gått och vad man förväntar sig av nästa månad. Sedan skickar man allting till mig (fast inte figurerna i och för sig).
Jag förstår att alla vill vara med, så jag tänkte ge lite guide-lines till hur jag vill att ni lägger upp era Introduktions-texter:

  • Introducera dig själv
  • Berätta vad du har tänkt hitta på för armé och varför. Ha gärna med koncept-bilder eller testfigurer för färgschema
  • Sist vill vi veta vad du tänker måla under första perioden

Lycka till allihopa, och jag hoppas detta blir riktigt trevligt!

Kommentarer

  • Tips: för att inte artiklarna redan ska vara lästa när de publiceras kan ni förslagsvis viska era resultat till Hemlighållaren.

  • Jag håller på och bygger på en armé som är tilltänkt att vara färdig till Fanatic nu i höst, men jag jobbar ju lite mer sporadiskt på mina modeller/enheter. Dvs, jag kanske gör 2-3 modeller ur en enhet en vecka, sedan jobbar jag på 2-3 modeller ur en annan enhet en annan vecka. Så hela enheter tar en stund för mig att få ihop färdigmålade. Men det skulle ändå vara kul att vara med om det är möjligt?

    Sedan är det ju osäkerheten om man kommer hinna....
  • Kör hårt! Förhoppningsvis kommer det att hjälpa dig bli färdig.

  • Jag vill påminna alla som vill vara med att de behöver skicka in sina introduktioner så snart som möjligt så att projektet kan sätta igång (alltså genom att jag publicerar första artikeln). Vi är bara två stycken än så länge, så det finns gott om utrymme!

  • Jag ska skicka en introduktion så fort jag får tillbaka min digitalkamera. Blir förmodligen någon gång nästa vecka.
  • Ytterligare en påminnelse: Alla som vill vara med bör viska mig en introduktion omedelbums.

  • Bra jobbat alla som skickat in! Om någon fler vill vara med så viska mig så ser vi vad vi kan göra, vilket även gäller dem som visat intresse men inte skrvit någon text ännu.

    Snart publiceras första delen, men jag hoppas att den andra ska komma kort därpå! I den andra artikeln ska deltagarna visa vad de färdigställt under Maj, berätta om de tänkt ut något särskillt om sin armé som de vill berätta, samt bestämma vad de tänker få färdigt under Juni! Ni som skrivit till mig bör skaffa bilder på era framsteg med en gång eftersom månaden inom kort är slut. Nu måste jag få färdigt mitt bara!

Sign In or Register to comment.