"Ny" WorldEater lista

edited 9 maj 2008 23:39 in Warhammer 40k
Såhär efter Fanatic så har man upptäckt vad som fattas i listan och vad som kanske var överflödigt. Tänkte höra vade ni tror om nya listan:


HQ
-Kharn

-Daemon Prince
Wings, MoK

-Greater Daemon

ELITE
-6x Chaos Terminator
Icon of Khorne, Chainfist, H.Flamer
5x Lighting claw pairs

TROOP:
-7x Berzerkers
Personal Icon
+1x Skull Champion
PowerWeapon

-7x Berzerkers
Personal Icon, Rhino, Extra armor
+1x Skull Champion
PowerWeapon

-7x Berzerkers
Personal Icon, Rhino, Extra armor
+1x Skull Champion
PowerFist

HEAVY
- Landraider
Extra armor

-Defiler
2x Extra CCW

-6x Chaos Havocs
Icon of Chaos Glory, 2x Lascannon, 1x Misslelauncher


Detta är typ 2000p, tror att jag har typ 4p över eller så. Gief åsikter plix

Kommentarer

  • edited 10 maj 2008 01:36

    En greater daemon också! Wow, tunga grejer! Det kan bli riktigt jobbigt att hålla koll på både den, Kharn och en prins!

    Jag skulle dock ta bort nån champion från terminatorgruppen. Dina LC-boyz har redan 4 Attacks var, 5 på chargen, att lägga ut 40 poäng på att ge dem ännu fler känns som overkill. Du skulle kunna strunta i att ha champs öht och köpa en till LC-kille till gruppen. Där har du 4 extra attacks och dessutom en extra kropp som kan ta smällar. Då är de 6 man dessutom och det är ju alltid bättre än 5 man.

    Jag antar att du vill ha några champs för att kunna få in din greater daemon i spelet dock.. jag får fundera på det där.

  • @Satansäckel: 6 man är alltid bättre än 5 man... Om man nu inte vill åka Land Raider förstås ;)

  • Katarsis: fast jag räknade med att Berzerkergruppen utan Rhino kommer att åka i den tillsammans med Kharn. Det har dom gjort tidigare, och eftersom gruppen inte har fått en Rhino så antog jag att de skulle fortsätta med samma trick.

  • Dom vill inte åka LR, dom vill deepstrike'a :) Har ju faktiskt en i princip omoddad, halvmålad NurgleTerminator över som jag skulle kunna skrubba av lite
  • Remember the first rule of deep striking: Never deep strike! Tänkte faktiskt inte alls i de banorna. Ta bort en missile launcher och en/två championuppgradering på terminators så har du ju råd med en till rhino till de gående.

  • De "gående" sitter i LR med Kharn, har bestämt att ta bort alla champs i terminatorgruppen och lägga in en till med LC
  • Katarsis: undantaget är ju naturligtvis om armén är full av teleport homers/icons, då det helt plötsligt blir väldigt värt att göra det.

    Falle: EN champ kan vara bra till terminatorgruppen, för tänk om din demon blir tillgänglig och de står i världens läge? Men just det där med summoningreglerna för gr. daemons är vad som avskräcker mig från dem. De blir väldigt dyra helt plötsligt, och så måste man ju ha en veritabel champinjonodling för att vara säker på att ha bra lägen att välja på.

  • Alla champs kommer att vara i bra läge runda 2-6, så jag är inte orolig
Sign In or Register to comment.