Långtidsprojekt: Eldar - Ulthwéschema

edited 6 maj 2008 12:11 in Figurmålning etc

Ok, saken är den att jag köpte en Aspect Assault Wave och en Cloudstrike Squadron i höstas som jag till slut kommit till att måla lite på. Projektet är på lång tid, och inkluderar även att en hel del av mina äldre, mindre lyckade modeller genomgår bromsvätskebad och ommålning för att höja standarden på armén i stort.

Nåja, till det målade: Autarch:

Vingarna var riktigt dryga att måla, men jag är riktigt nöjd med dem.

Fire Dragons:

kass bild, men alla mina försök att ta vettiga foton på dem misslyckas.

Första falken:

Riktigt nöjd med den.

Wraithlord:

Hade den sen tidigare, fick ett ryck när jag ändå målade och gjorde klart den. Limmade dit ett heavy weapon till för att få in honom i nya 'dexen.

WIP andra falken ur lådan:

Som synes annat mönster än den första. Det kommer att vara genomgående på alla grav tanks. Lite variation skadar ju inte;)

Kommentarer

  • Jag gillar verkligen dina fire dragons. Det andra ser också bra.

  • Jag älskar drakarna! Dam vad coola de blev! Kan du berätta lite om hur du målar benfärgen i armén?

  • Kan du berätta lite om hur du målar benfärgen i armén?

    Grundar med en blandning av Bonewhite och Filthy Brown (Vallejo, bleached bone och vomit brown i GWs range) som syns i sänkor och runt höjda ytor, följs upp med Bonewhite som är huvudfärgen, sen en highlight längst ut på kanterna som är en blandning mellan Bonewhite och Skull White. Väldigt enkelt, hade tänkt pröva använda några fler mellanlager på benfärgen när jag kommer till Banshees och Seers.

    Jag är klart nöjd med Drakarna, jag ville behålla Ulthwé-känslan även bland mina Aspects, därav svarta undersuits. Samma gäller i resten av mina Aspects, mina Avengers kommer att bli lite annorlunda.

  • Usch vad inaktiv jag varit på att på måla på sistone. Nåja, har iaf hunnit "klart" med en squad Dire Avengers. Målningen är klar, ska lägga till sköldar på samtliga också, det är därför ingen har två händer på vapnet.

    Har gjort lite grand på wip Falken också, ska se om jag hinner klart med den under helgen.

  • Coolt! Jag gillar verkligen AVengersarna

  • Så där ja, målat klart en falk till:

    Näst på dagordningen är antingen en Wave Serpent eller en Vyper, lutar åt Vypern, borde ju gå fortare att få den klar...

  • Färgschemat på Dire Avenger figurerna var briljant!

  • Tack:) Schemat är väldigt inspirerat av filmen 300, sköldar ska tillkomma, behöver jobba lite med dem innan bara. Har prio på att måla upp saker först, men om inte allt för länge så.

  • Right, dagens uppdatering: en Vyper, färdig med magnetiserade vapen :)

  • Håller med Sven.
  • Så var det dags igen. Inget helt nytt målat, dagens uppdatering är av mina Dire Avengers som till slut fått sina sköldar:

    Vet inte riktigt vad som står på tur, lutar åt mina 10 Rangers, blev så sugen på att måla dem. Kanske slänger in en Warlock och en Reaper Exarch som jag strippat och konverterat.

  • Det blev bra med sköldarna. Jag tror att metallen skulle må bra av en wash, typ devlan mud så det blir lite mer kontrast.

  • edited 4 september 2008 23:09

    Sköldarna har en Wash av Ogryn Flesh och är sen åter highlightade med Bright Bronze. Svårt att få det synligt på foton bara. Ska pröva med fler lager washes på nästa squad, men jag ska nog måla nåt annat emellan ;). Jag valde Ogryn Flesh istf. Devlan Mud på gammal vana, Flesh Wash brukade lämpa sig till metaller, Du tror inte att Devlan Mud kan bli för mörk?

  • Målat klart en Warlock och Reaper Exarch som är lätt modifierade.

    Bilderna blev rätt dåliga. Får se om jag tar några bättre senare. Får se om jag gör mina Rangers eller mina Scorpions härnäst. Har dykt upp en magiker/psyker-tävling som såg lite intressant ut. Kanske rotar fram nåt ur den strippade skaran och fixar i ordning.

  • Till nämnda tävling:

  • Cool! Trevliga freehand-detaljer också. Skulle hemskt gärna se den i bättre skärpa också!

  • Den sista warlockens vänstra arm är en underarm för lång. Ser lite konstigt ut, men det kommer kanske inte märkas på spelplanen. Den näst sista warlocken var dock riktigt snygg. Måste nog sno den idén.

  • edited 30 september 2008 18:55

    Ska försöka ta bilder i bättre skärpa. Tror att Nilssons påpekande om armen har med skärpan att göra, handen är på ungefär samma ställe som innan, det skiljer ungefär en halv millimeter. Den dåliga skärpan gör att det inte syns att ärmen är uppkavlad runt pistolgauntleten. Den innan blev rätt ok, men målningen är rätt trist på den, borde gjort mer frihand men jag kände inte för det just då.

    EDIT: Skarpare bilder.

  • Oj vad länge sen det var sen jag uppdaterade här... Nåja, nu kommer det en massa bilder på en gång, bear with me så att säga...

    Andra gruppen Avengers, som Jonke tipsade om är sköldarna och metallen washade med Devlan Mud mellan lagren. Det blev klart bättre, så jag tackar för tipset :)

    En Farseer som jag byggt av en HE-mage och lite DA-bitz:

    Rangers/Pathfinders:

    Håller för närvarande på med en Wave Serpent som förhoppningsvis kan bli klar i helgen. Kommentarer och kritik välkomnas.

  • Ser bra ut .
    Men jag skulle vilja ha en till highlight på det begea, annars fint.
  • Den finns där... En 50/50 blandning bleached bone/skull white, men bilderna verkar inte visa det tyvärr :( Som du ser så gör jag inte så extrema highlights och då är det risken med mina undermåliga fotokunskaper:(

  • Riktigt fin armé, men inte riktigt lika bra bilder. Jag vill se mer, och då genom bättre bilder.

    Farseern var grym, bra jobbat! Var kommer DAarnas sköldar ifrån, de var också toksnygga{

  • Du vet väl att med dom där skäldarna så måste ditt battlecry vara "For spartaa!!!"

    Och så ska deras craftworld heta sparta.

    Ser tuffa ut, keep up the good work!
  • Jag vet, jag behöver lära mig att ta bättre bilder och ha bättre ljussättning. Men men, får ta det eftersom.

    DAs sköldar är från Artizan Miniatures Spartanska modeller. Det upp-och-nedvända V:et är i green stuff. Exarcherna har namn från 300-filmen ;) Delios och Stelios. Craftworlden heter fortfarande Ulthwé, men det går säkert att dra ihop nån fluff-historia om en liten grupp inom Ulthwé som lever efter Spartanska mönster.

    Har lite funderingar på att bygga ihop en Exarch/Autarch med ett svärd och lite pose, vi får se vad jag hittar på ;) Just nu har jag en Wave Serpent som börjar lika nåt, snart dags för det otroligt roliga: highlighta svart.

  • Senaste färdiga prylen :)

Sign In or Register to comment.