Nytt 40k-projekt - Orcs by Hive mind

edited 4 maj 2008 18:16 in Figurmålning etc

Nu börjar svallvågorna efter Fanatic att lägga sig lite och jag slänger mig handlöst in i ett nytt projekt som alltid. Efter att ha funderat ett tag så kände jag suget efter Orcs så jag införskaffade mig en låda Kommandos och målade upp. Tanken är att dom ska vara lite annorlunda, så jag har valt väldigt "tecknat"-liknande färgschema och nmm (non metal metallic). Tar gärna emot kommentarer på allt mellan himmel och jord.

Resultatet av de första tre: Kommandos

Sedan så vill jag försöka utveckla/träna mitt skulpterande så jag har gett mig i kast med att försöka skulptera en Warboss. Tanken var att han ska ha en trenchcoat, en shoota och 'uge choppa. Snarare för maximal coolhet än brahet...

Nåja, här var min skiss. Mest för att känna på rätt pose först: Sketch

Här är början på honom: Skulpt

Jag tänkte försöka ge lite kontinuerliga bilder på hans framväxt, och arméns förstås också. Jag har redan gjort klart två kommandos till och skulpterat en bit till. Detta finns dock inte på kort än ;)

Tills dess //Niclas

«1

Kommentarer

  • Jadu Niclas... förr eller senare kommer vi vara tvingade att släpa dej runt hörnet på FUSK och bli lite medeltida på dej ;-) ser riktigt snyggt ut, ska bli intressant att se Warbossen...

    L
  • Ser riktigt snyggt ut, och warbossen verkar kunna bli en riktigt cool modell =)
  • riktigt häftigt. nmm:en på komando noben såg riktigt bra ut med den passade nog inte lika bra på de andra killarna
  • Serietidningsstuket fick du ju till jäkligt bra. Det här kan bli rejält intressant att följa.

  • :P damn you! jag ska ju också göra Orker. Gissa vem som kommer bli klar före?

    Det ser riktigt bra ut! :D

  • Awesome orks.

    We need more orks!
  • Fan Niclas, du är galen! :0)
  • När kommer mer bilder på din warboss ?

  • Awesome orks.

    We need more orks!

    No we don't

    Fan vilka snygga vapen dem har blev rädd när jag såg dem.

  • Tack för kommentarerna :) , jag vet att nmm brukar mötas lite olika av olika människor, men jag tycker det är roligt (om än lite drygt) att måla så jag kör på det.

    Jag har lagt till lite krims-krams på underdelen av bossen och gjort grundstommen för överkroppen. Ska skaffa en orklåda så jag kan få nåt passande huvud och biker choppan. Kommer nog med mer bilder innan helgen iaf :D

  • Jag är inte helsåld på NMM'en, jag tror att det beror på att jag uppfattar den första gråa nyansen som ganska tvär, men det kan såklart bero på bilden i sig. Jag har lite svårt för NMM rent generellt också, så lyssna inte på mig...

    Förutom den detaljen är de skitsnygga, som vanligt.

  • Tycker det ser riktigkt coolt ut, ovanligt med tecknad stil. Ser fram emot warbossen också, lite tecknat stuk över honom också. Men det var väll tanken kanske..!
  • Jag är heller inget fan av NMM, men eftersom du sa att du var ute efter ett tecknat stuk så får man ju bedöma det utifrån det - och det är verkligen helrätt då!

  • Grejen med nmm är ju att man kan göra som man vill med den till skillnad från vanlig metall som går göra mycket med men inte allt. Det här ser ju inte ut som metall, utan som "serietidningsmetall" vilket väl är tanken?

  • Jo, precis. Hade jag velat göra mer realistisk metall så hade det krävt mycket mer tid och lämpar sig nog kanske inte till en armé. Då satsar jag på en väldigt annorlund "känsla" som jag inte sett i nån annan armé. Förhoppningsvis kan folk leva med det, och förhoppningsvis så kanske folk blir inspirerade av något annorlunda :D

  • Det känns serietecknat, vilket är nice. Nu är ju jag inget stort fan av nmm, men jag måste säga att vapnen kanske är lite överdrivna :P.

  • Då måste jag säga att NMM är något som jag tycker är riktigt häftigt och effektfullt om man man vill ha en "cartoony" känsla på sina figurer vilket är väldigt passande till Orker om något.

  • Tjoho!

    Här kommer nya WIP bilder på bossen. Ser kanske lite konstigt ut i nuläget, men han kommer att få bälte snart, där hans tillagda stuff kommer att hänga från, samt you know...just more... greenstuff...på överkroppen...typ.

    Har skaffat hans choppa från biker-noben, samt ett nob-huvud som jag ska använda mig av. Shootan får jag se, vanliga är lite små, men för stora ser ut som big shootas... Tar nog en cool shoota och slänger på en tank och en burna-pipa och får en kombi-skorcha, vilket är coolt ^^

    Input alltid välkommet som alltid.

  • ...och själva bilderna? :)

    Den enda 'kritik' jag har mot den tidigare bilden är att han verkar stå lite väl rakt. Han kanske skulle tjäna på att få ett böjt knä eller något för en mer dynamisk pose

  • ehhm... bilderna har förstås alltid varit med i inlägget ovan. Självklart har Seto drogat igen... ;)

    Jo jag kanske lägger till lite "knä" på honom sedan, men jag ville försöka få honom väldigt "commander" ut, lite mer mänsklig antar jag. Funkar det dåligt sedan så får jag modda lite...

  • lite hög måste jag vara, för jag ser fortfarande inga bilder :)

  • Jag får Mr. Fix it vibbar av honom :)

  • Jag ser ej heller några nya bilder

  • tack termos för länken:)
  • mitt internet pajade EFTER jag hade skrivit att seto var hög och INNAN jag faktiskt lagt in länken som jag glömt XD

    sjukt roligt

  • Don't drink and drive just smoke and fly...

  • Warbosssen ser ut som nån ogryn hive ganger wip.....

    Vi får se hur det blir, men jag tror att viss ork känsla kommer vara frånvarande, som viss anatomi.
  • jag älskar detta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :O
  • Jag gillar vapnena skarpt. Väntar mig att få se en hel armé så småningom :)

Sign In or Register to comment.