Gröna små män

Nu har jag äntligen börjat jobba på en goblin armé eller ja, vissa figurer har jag haft ett tag. (få tummen ur syndromet)

Men nu ska armén bli klar, jag har satt upp ett mål nästa fanatic. Så jag har ungefär ett halvår på mig att konvertera och måla en goblinid armé. Och nu kanske vissa av er tänker "bah! en armé på ett halvår, det är ju inga problem" men då ska jag upplysa er om att det här är ingen fjantig alvarmé som består av en general och hans gossekör. Det här är en goblinid armé det betyder över 200 figurer som måste målas. själv hade jag tänkt mig på att armén skulle landa på ca 230 goblinider till fots 30 på varg eller spindel 3 troll och några vagnar och krigsmaskiner. Just nu har jag 70 goblinider klara och en ordentlig hög som ska konverteras 120-150st. :(

Till det färdiga!(jag är ingen mästerfotograf men ni får en bild av hur det ser ut i varje fall)

Goblinider med handvapen och sköld helbild mosad bråk frontrank

Goblinider med spjut och sköld helbild frontrank sidan andra sidan

Goblinider med båge helbild muskedunder gott och blandat skrammel sak

Jag tycker att färgschemat är ganska okej och att jag har lyckats ganska bra med målningen (i synnerhet om man jämför med mina gamla figurer)

Kommer jag att klara det? Eller kommer jag att drunkna i ett hav av goblinider?

Så titta nästa gång, samma goblin tid samma goblin kanal! (Du-du-du-du-du-du-du-du BATMAN!)

Kommentarer

  • Riktigt coola modeller :) Snygga konverteringar och jag föredrar helt klart dina varianter före de gamla common-goblin modellerna :)

  • Ohh, coolt. Mycket jobb men utmärkt resultat. Konvertering is the way to go!

  • Jag tycker att både modellerna och färgschemat ser skitbra ut! Frågan är ju om du orkar måla och konvertera till den kvaliteten till nästa Fanatic? Jag hoppas du fixar det, för armén ser cool ut. Riktigt annorlunda.

  • Tack för de trevliga svaren :) Men frågan är ju om jag orkar mål alla.... Aja, sommarlovs kvällarna kommer att spenderas vid målarbordet.

  • Ser kanonfint ut, blir maffigt att se när hela armén är klar!

    (Men snälla...vart har ni fått böjningen "goblinider" och "goblinoider" ifrån... jag skrattar och gråter samtidigt inombords. Goblins säger vi, även om vi pratar svenska!)

    /Stefan

  • Haha, helsköna.
  • Skitsnyggt, helt underbara, det coolaste jag har sett. Seriöst alltså dom är hur häftiga som helst.
    Jag älskar konverteringarna.
  • Ser mycket bra ut!
  • edited 12 maj 2008 21:12

    Här kommer en liten uppdatering. Förra veckan så målade jag mindre än jag borde (okej, sanningen är att jag faktist inte målade alls). Men å andra sidan så byggde jag färdigt min 5:a vargryttare som har stått och glott på mitt skrivbord lite väl länge. Desutom började jag sätta ihop nästa grupp fot-goblins.

    Så idag kände jag mig lite dålig eftersom att jag inte hade målat shaman nr 1 som jag hade tänkt, vilket fick mig att sätta mig ner och måla den lille rackaren.

    Shaman nr 1 (tills jag/någon kommer på ett bättre namn) Framifrån Från sidan Bakifrån

    Så nu när jag har fått måla en lite roligare gubbe (wohoo!) så är det dags att ta i tu med lite vanliga goblins, eller ja det blir vargryttarna som jag gjorde klart förra veckan plus att jag ska konvertera mer på de vanliga goblinsarna.

    Fram med greenstuffen!

  • Den var fiin.
    Konstruktiv kretik:
    Hatten kanske skulle ha haft en till highlight.
    Shamanens fot står inte riktigt på marken, fast jag förstår om du inte orkar ändra på det nu...
    Annars allt fiint.^^
    (Btw länken till framifrån och från sidan leder till samma bild... Fast det kanske bara är min dator som muppar sig:P)
  • Nu är bilden fixad. Hmm. du kan ha rätt om en till highlight och foten kanske jag åtgärdar senare när jag sitter och fipplar med några andra gubbar.

  • Ser riktigt bra ut! jag tycker inte du behöver ända foten. Tro mig, det där är inget man kommer tänka på bland 200+ goblins ;)

  • Det är sant men det är ju endå en karaktär, så är det någon figur man tittar lite närmare på brukar det vara dem (även fast det finns figurer bland standard trupperna som ser roligare och mer iögonfallande ut)

  • gillar detta skarpt ! fantastiskt
Sign In or Register to comment.