Pilens Tyranidarmé (2000p)

edited 3 maj 2008 21:35 in Figurmålning etc

Tjenare!

Tänkte nu starta min 6e tyranidarmé :) Tänkte baserade den lite mer på warriors än vad man brukar se, samt att den ska bli apocalypsestorlek! :)

Här kommer först lite bilder och förklaringar:

Först och främst, färgschemat: notera även att jag konverterat så gauntsen står upp mer än tidigare (inga mer hundar), tar dock ganska lång tid :\

färgschema färgschema igen

Hormagauntkonvertering (foten är böjd så dom faktiskt springer och inte snubblar som standardfigurerna gör)

hormagaunt

Och sist min carnifex som kostar 235pts :)

carnifex från sidan och andra sidan

Kommentarer

  • Riktigt snyggt färgschema, även om jag kan tänka mig alternativ till det röda... kanske grönt? Prickarna är skitsnygga!

  • Jag måste testa med grönt, den röda är lite lila/rött/rosa roligt att måla iaf =)

  • Om du gör en apocalypse armé i den kvalitén blir jag sjukt imponerad. Både konverteringar och målning ser riktigt bra ut.

  • Jag tycker du ska fortsätta med det röda, jag tycker att allt är sjukt jävla sjysst.

  • Gillar färgschemat! med det röda men jag skulle nog matta ner/ ljusa upp det lite, prova highlights i hudtoner (dwarf/elf flesh) eller rotting flesh (det gröna neutraliserar det röda lite och drar det mer åt brunhållet i stället för rosa)

    Fexen ser riktigt grym ut

  • Jag gillar färgschemat, riktigt najs *Unn* dock så gillar jag det röda lite mindre än resten av figuren, jag tror att det är för att det står ut alldeles för mycket gentemot den rätt neutrala figuren. Men om du gillar att måla rött framför något annat så kör på det.
  • edited 4 maj 2008 01:23

    Ah, låter som en najs idé! Ska testa blanda highlighten med rotting flesh

    Dock har jag huvudbry över vad jag ska ha för färg på mina scyting talons och crushing claws..

  • Jag tycker att det fina med det röda är att det ser "köttigt" ut. Jag gillar att det drar mot det rosa hållet faktiskt. Annars är ju det svåra med nids att få deras vapen att se ut som vapen, men ändå en del av dem själva. Det är en balansgång, men att få dem att se mer ut som naket kött ser bra ut i mina ögon.

    Alternativt kan man tänka på det som stora ollon. Och så.. tja.. skjuter dom. (har jag förstört din armé nu?)

  • Hahhaha, faktiskt! :) Jag håller med satansäckel... Ollon, det är det jag ska tänka på!

    tar fram water-effects

    Nu ska det fixxas till ;D

  • Vad har jag gjort!? :P

  • Jag tror jag just gjorde en potentiell Best Painted-kandidat till en Comic Relief..

  • edited 7 maj 2008 23:18
    Snyggt färgtema ^^
    Svarta fläckar mot det där vit/bruna ser härligt ut och ganska dinosaurier'igt :P
  • Klockrent färgtema! Jag gillar också det röda som går mot rosa, men testa lite olika highlights och jämför

Sign In or Register to comment.