Empire arme

edited 29 april 2008 21:18 in Warhammer fantasy
Så vad brukar finnas i en empire arme för turneringar.

Jag hade tänkt mig

flagelants
swordsmen
kanon
mortar
2 wizards
lector m altare
knights
handgunners
outriders
och möjligt en steamtank och en bsb.

kan det bli funkis kan ni rutinerade turnerings jeppar ge råd om vad som är bra.

Kommentarer

  • archlector på altar är rätt standard för en hård turningslista. stommen utöver det brukar utgöras av nått swordsmen block + detachment, handgunners, 2+ kanoner och några enheter 5 vanliga knights. släng in mortar, outriders eller vad man nu vill och vips så har man en bra armé.

    självklart går det göra bra arméer utan att köra standard setupen, men om jag skulle säga en enhet som är viktigt så är det great cannon. 2 st sådana krävs för att kunna slå drakar och andra hårda saker.

  • Detachments är antagligen bland det jobbigaste med att möta Empire. Ignorera allt som oftast deras counter charge regel, och spring istället fram med dem för att blocka march moves, vinkla charges och liknande. Eftersom de inte orsakar panik så är de otrolitg kompetenta inom det området.

    Det du har listat ovan ser ut som en hård lista, får du in den på 2250 pts? Spela med Steam tank, tycker jag. Den är faktiskt inte omänsklig i nya boken, även om man måste lära sig att spela mot den. Kombinationen Altare + Stank är ganska hård dock, men det kanske inte gör så mycket? ;)

  • Räknade ihop lite och fick

    Arch lector på waraltar m Sword of Power, Shield of the Gorgon, Van Horstmans Speculum, Heavy Armour.

    Battle Wizard lvl2
    Dispel scroll, Ring of Volans

    Battle Wizard lvl2
    Dispel scroll

    Captain Battlestandard
    Sword of Might, Icon of Magnus

    20 Swordsmen Full command
    5 Free company
    5 Free company

    10 Handgunners Marksman m Hochland longrifle
    5 Free company

    15 Flagellant Prophet of Doom

    3*5 Knights inget extra till dem

    2* Great Cannon

    Mortar

    5 Outriders Marksman m Hochland long rifle

    Steamtank
  • Ska fixa några bilder på de gubbar jag målat klart
  • edited 3 maj 2008 17:02

    Ser riktigt riktigt nice ut, välslimmad lista!

    Det enda som du 'saknar' är Warbanner på någon av knightsen, men jag vet inte vad du skulle ta bort...

  • Listan ser vass ut! Tummen ner för steamtank dock ;) War altar och steamtank tillsammans är lite over the top om du frågar mig; mot vissa arméer är det autowin

  • ... t.ex. wood elves...

  • edited 4 maj 2008 13:35

    Nu har jag fixat up bilder på de 2 Empire jeppar jag hunnit måla =P

    handgunner free company

  • Awesome att du har valt Stirlands färger. Kanske den coolaste staten i the empire.

  • Ville måla en arme som ser lite skabbig ut och stirland är fattig staten och så vill jag bli bättre på att måla gult

  • Varför får jag otäcka lövenvibbar? ;>

  • Ser bra ut! Jag skulle dock försöka köra lite större spann på färgerna genomgående (ljusare highlights och mörkare skuggor), eftersom det gör att modellerna är som snyggast på en meters avstånd (och det är där de allra fleta kommer att se dem :) ).

    Sen har jag lite svårt för just Stirland, men det beror mer på dåliga erfarenheter än något estetiskt...

  • kör lite mer naturliga färger har inte använt något vitt alls på figurerna. vill inte ha så hårda skiftningar på dem de ser fan så mycket bättre live än på bild också.

Sign In or Register to comment.