House Lannister spearmen

edited 29 april 2008 02:30 in Figurmålning etc

For the young lion

Kommentarer

  • Ganska tuffa modeller, vars kommer dom ifrån?
  • Perry gör väldigt snygga figurer, är faktist lite sugen på lite 30-åriga kriget gubbar
    a la gustav II adolf.
  • Mycket fina! Kanske man skulle börja med Warhammer historical helt plötsligt?

  • Perry Miniatures gör fantastiska figurer. En aning mindre än GW eftersom de inte är heroic scale men om man inte mixar perry och nya gw i en enhet funkar de bra. Passar fint med äldre figurer eftersom de har växt lite den senaste editionen. Jämför spjutmännen ovan med gamla Bretonnia Men-at Arms.

    Sollefteå Viktor: Vad skulle du använda figurerna som. Passar bra som Dogs of War och mindre bra som empire men det bästa vore historical.

    Hemlighållaren: Vi kanske skulle kunna få ihop några att spela historical.
  • Nej alltså jag tänkte inte använda de som något warhammer lag då.
    Det skulle vara mest för målandets skull, men om jag skulle spela skulle det nog vara "warhammer historical english civil war" eller "1644" (gamla regler som nyligen fick en liten renovering, skrivna av Rick Priestly).
  • nice figurer. blev sugen på att måla upp lite Stark riddare. vilken range kollade du på, jag kunde inte hitta figurerna.
  • Agincourt to Orleans är den som stämmer mest för lannister Baratheon och Tyrell etc . men vissa modeler ifrån the crusades: christian armies funkar some Stark andra nordliga armer och Iron born.

Sign In or Register to comment.