Blessed Spawning of MipCap - Lizardmen armé projekt

edited 29 april 2008 02:25 in Figurmålning etc

Japp! nu när beast armén är fin och färdig känns det som att det skulle vara dags för djuren utan päls =)

Jag är ännu inte särskillt långt kommen ännu, men jag har i alla fall några smaskiga smakprov.

Lizardmen

Det är en skink med trumma (alla vet ju att saurusar helt saknar taktkänsla), början på en saurus standardbearer och början på huvudet till min scar veteran.

tänkte börja jobba lite med sån där färg och penslar som jag hört talas om i morgon, så när jag har framställt något annat intressant att titta på kommer det fler bilder.

Kommentarer

  • Way to go! Du kommer säkert att göra något fantastiskt av dem (sista kvällen innan nästa fanatic).

    Är du sugen på att försöka ordna något sorts Tale of XYZ gamers? Jag tänkte ge efter för törsten och bygga 1000 pts VC. Vi skulle kunna skita i ekonomin totalt (vi är ju stenrika bådatvå, eller hur?) och helt enkelt satsa på att måla minst X poäng i månaden eller så.

  • (det vore roligt att följa)

  • edited 29 april 2008 11:13

    (skellefte)

    ge mig dina greenstuff skills nu!

  • Ser riktigt coolt ut!

  • edited 29 april 2008 11:50
    Ser fördjävligt ut!



    (okej på ett väldigt bra sätt då)
  • Först och främst tack för komplimanger.

    Är en aning tveksam till ett åtagande att måla x poäng i månaden (så länge vi inte håller det under 50 eller liknande) Målningen i sig brukar väl gå bra det är mest limningen (och greenstuffet!) som tar lite tid, detta brukar vara svårt att stressa fram också =) Mina saurus konverteringar går iof. ganska fort, det är mest Kroxar av fleshounds som känns som att det kan ta en smula tid...

    när vi ändå är inne på ämnet kroxar tänkte jag att jag kan ju passa på att dela med mig av lite koncept skisser.

    Kroxigor

  • Du har onekligen skillz that killzzzzzzzzzzzzzzzzz :)

    Jag tänkte dumpa blodhundarna som jag är skylldig dig på fantasia imorgon :)

    Den här armén kommer att bli kul att se växa fram!

  • Ok, här kommer första färgen.

    Nu i färg

  • Riktigt riktigt snyggt! Fantastiskt bra färgschema! Ska scalesen vara svarta? För jag tycker det såg riktigt bra ut.

  • Nice! :) Är ganska likt det monokrona färgschema jag tänkt mig till VC. Jag saknar någon kontrasterande färg, eventuellt. Det beror lite på hur baserna blir tillslut..

  • Såg snyggt ut, och framförallt inte så typiskt gröna som annars är risken, såg nästan lite elaka ut?
  • Wow! Det där kan bara bli ashäftigt! Väldigt onda och kallsinta!

  • Scalesen är som dom ska vara, lilagröna (scalesen är målade på samma sätt som skölden) vad det gäller baserna hade jag tänkt att kontrastera basen mot figuren med mörka bruntoner och färgstark grönt, typ snot upp till scorpion (inte grönt på själva basen alltså utan vegitationen på den). ska försöka fixa färdigt en bas idag, får se om det lyckas =)

  • Ser riktigt bra ut björn, enda som jag skulle föreslå är att byta färg på fjädern på skölden till nåt med mer kontrast.

  • Coool! Ska bli kul att se om du tar med på torsdag. För visst kommer du på torsdag!?

  • OOoooh, tuff skink.

    Jag vill också kunna använda greenstuff.
  • Björn du är så sjuuuuuuuuuuuuuukt duktig på att bygga så man nästan kräks... Tänk om jag hade kunnat bygga hälften så bra. Lizards till höst? Btw, snygg målning, får Lizards att framstå sjukt grymma ;)
  • Grymt snyggt! Det där ska bli skitkul att se vad det blir av sen.

  • Lizardmens till höst? Tror inte det, om jag känner mipcap rätt så lär det ta 3 år till :P Ser riktigt bra ut, såg det live så det ser riktigt faktiskt bra ut och det är inte bara pga kortet.

  • Förhoppningsvis ska det inte behöva ta 3 år, hoppas på att kunna bygga färdigt saker lite snabbare och så, sen är det ju inte lika mycket figurer som i beastmen armén (får se hur sanbbt det går att bygga 6 kroxar!). Tvivlar hur som helst på att jag ska kunna va klar till hösten men med en positiv syn på det, nästa vår kanske.

    ja ja man får se här kommer lite framsteg i alla fall

    skink med bas

    standar bearer och scar veteran

    Standardet är en smula missfärgat efter att den tagit en djupdykning i min färgpalett, vidare är det ryggen på min scar vet. och hans huvud, Funderar för tilfället på rustnings design på veteranen (light armour) hade tänkt ha rustning på magen och feta scales på ryggen (+1 scalyskin blessing), är också fundersam över hurvida jag ska behålla de vanliga ryggtaggarna eller plocka bort dem och bygga något annat, så om någon har några förslag eller idéer så får ni gärna dela med er =)

  • Snyggt som vanligt, tycker dock det saknas lite kontrast på skinken?
    *arbetar vidare på skolprojekt*

    Pilen
  • Excellent! Kan du berätta lite om vilka färger du använt?

  • Färger: Hela skinken är grundat på en 50/50 blandning av chaos black och lich purple, huden är sedan highlightad upp till vitt genom codex grey, scalesen och skölden är som sagt samma blandning i grund och sedan highlightad med rotting flesh. ryggfenan är scaly green highlightad med codex grey och vit.

  • När du tar en bild har du en manuell funktion på kameran? Det stora M:et. Ställ in så att Aperture (bländaren) inställningen får ett högt nummer (F5.4 betydet Fraction, delat med, alltså ett mindre hål). Mindre hål betyder att det kommer vara en större del av figuren i fokus. Sen blir kameran mer skakkänslig eftersom slutaren måste vara öppen längre för att ta in samma mängd ljus. Slutaren är det andra numret du kan ställa in i manuell läget, man kan se ljusskillnaden i LCD displayen. Det finns kanske också ett stort A som betyder att du bara ställer in bländaren och kameran väljer slutare automatiskt för att få en bra exponering

    Som sagt good work so far!

Sign In or Register to comment.