Utvärdering Fantasy "Fantasia Fanatic" hösten 2007

edited 25 oktober 2007 18:58 in Turneringar / konvent
Hej. Jag har nu gått igenom svaren vi fick på utvärderingen och kommentera lite kring dem och hur planerna för framtida Fanatics ser ut. Ni får gärna komma med kommentarer om våra tankar kring det hela eller om ni har andra synpunkter om helgens tävling som ni kommit på efter att ha fått några dagars distans till tävlingen så är det också välkommet.

Angående scenariokorten så var ni deltagare överlag positiva, några tyckte det var för ensidiga scenarion och för lätt för ensidiga arméer att undvika de besvärliga scenariona och bara spela på att köra över motståndaren (vilket iofs rent allmänt brukar vara en bra idé, oavsett scenario).
Däremot så verkar ganska många tycka att scenariokorten inte är en sån bra idé att man ska köra dem i varje turnering, så i nästa Fanatic blir med största sannolikhet fasta scenarion, och om scenariokorten kommer tillbaka senare, så kommer vi gå ner på sex kort istället för åtta, som vi hade i vårens turnering.

Lagtävlingen verkar som det var ett lyckat påfund, 33 av 45 gav lagtävlingen en tio-poängare på utvärderingen, och då svarades det ändå på utvärdingen innan själva lag-finalsmomentet hade varit. Jag fick uppfattningen om att den var rätt lyckad, men ni får gärna berätta hur ni som deltog i den upplevde det hela. Vi hade tänkt uppdatera poängställningen efter varje fråga, men efter som de flesta är rätt slut på söndageftermiddagen så speedade vi upp det hela. Hörde att några klagade lite på att frågorna gav för mycket poäng i förhållande till poängen som man fick från matcherna. Jag kan hålla med om att final-frågorna den här gången var i princip direkt avgörande, men matchpoängen kunde ju blivit avgörande, och det är väl kul att en del av turneringen gynnar de som kan mest "fluff", så att säga.
Klart är det dock att det blir lagtävling även nästa gång.

Vi ställde frågan i utvärderingen om vad ni tyckte om en dubbel-turnering, och fick överlag ett positivt svar. Vi glömde dock påpeka att det var istället för nästa Fanatic, och som det verkar hade vi ett väldigt negativt svar om frågan hade varit rätt formulerad. Så följande Fanatics kommer att vara individuella tävlingar framöver så länge.

/Daniel

Kommentarer

  • Eh, vi måste helt ha missat att det var en utvärdering nånstans.
  • dea
    edited 31 oktober 2007 18:26

    Varför har den här tråden flyttats hit och vart är inläggen som var här??

  • Han hade postat dubbelt så jag försökte ta bort den och när det misslyckades så flyttade jag hitt den.
  • Han hade inte postat dubbelt. Det skulle vara en post för Fantasy och en för Fanatic. Eftersom turneringarna skiljer sig vill han ha feedback från de olika.

    När du flyttade den försvann även inläggen.

  • Nej, de försvann inte för att Anders flyttade tråden, utan för att han tog bort enskilda inlägg men inte själva tråden. Trådar tar man bort via länken i vänsterspalten. Kanske inte glasklart, men om ni tittar under alternativ så finns en länk med titeln "ta bort denna tråd".

  • Spelar väl ingen roll i det här läget, den tråden skulle inte bort

  • Nej, det skulle den inte. Jag ska försöka fixa tillbaka den, ty helt borta är den inte.

  • dea
    edited 30 oktober 2007 23:21

    Great

  • Den här tråden togs bort av misstag, men är nu tillbaka!

    // Admin-Lars

Sign In or Register to comment.