Finns det ett liv efter Fanatic?

...Och fanns det ett innan?

Första post-Fanatic posten! woho! Frågan är enkel, vad är det, den enda saken, en händelse, ett enda slag, eller någonting annat som står ut från denna turnering?

För min del är jag allra mest nöjd med de två sista rundorna i 5:e matchen, det såg såååå illa ut, och jag bestämde mig för att försöka safespela, minimera förlusten, rädda det som räddas kan...och det lyckades! Inte illa då de flesta planer krakelerar redan i planeringstadiet. Istället för runt 16-17 emot mig blev det en förlust med hedervärda(nåja...) 9-11. Det är jag mest nöjd med.

Målningspoängen då? Var det fair de poäng ni fick? Med handen på bibeln kan jag väl säga att 28pts. var tre för mycket. Men jag är nöjd ändå.

Kommentarer

  • För min del var det en av de roligaste fanatics någonsin. Det kändes som att matcherna generellt sett var roligare än tidigare. Mycket trevliga motståndare.

    Målningspoäng är lite svårt att veta, det vore intressant att veta vilka som var wysiwyg poäng. Men med tanke på tiden jag lagt ner på målningen kan jag inte klaga på 21 poäng.
  • edited 27 april 2008 19:35

    Det bästa med sådana här tillställningar är all den inspiration man får med sig hem. Det gäller bara att ha tid att förvalta den. Kommer nog skriva en flum-armélista ikväll och måla lite under veckan. Dessutom trevligt att ha kunnat sprida lite glädje omkring sig. När man får 24 av 25 fairplaypoäng kan man gotta sig åt att man inte bara hade kul på någon annans bekostnad utan hade riktigt roligt tillsammans. Andra highlights från helgen:

    • Världens hesaste dea tar situationen med ro och är (nästan) lika pratglad som vanligt.
    • Fem striking scorpions klarar en charge från 30 ork boyz genom att slå sagolikt bra saves.
    • Typhus bestämmer sig för att under fyra rundors närstrider äta upp hela min armé för att jag är dålig på att prioritera.
    • Jag glömmer bort att ställa ut 350 poäng trupper i form av shining spears och autarch mot necrons. Tur då att halva necronarmén bestämmer sig för att leka själva på andra flanken.
    • Mattias (någontings) monolit var den snyggaste jag någonsin sett. Blank metallkula var en sjukt cool idé.
    • Tvåa i lagtävlingen efter en bra frågesport.
    • Signerad eldarcodex! \o/
  • Tänka sig att den största fanaticen hittills skulle visa sig vara den roligaste på väldigt länge. Vad annat kan man säga efter att komma 9:a på turneringen och utagen till bästa målade efter att haft ett uppehåll med 40k i några år. Det blev då inte sämre av att man enbart mötte roliga och trevliga personer. Tänka sig att 40k spelare kunde vara så trevliga :p.

    Nu är dessutom peppen i topp och det lutar åt en deamonhunter armé till kommande fanatic (förmodligen inte nästa men kanske) och då blir det att knipa Best Painted!

  • Jag var bara förbi en stund på lördagen men fick ändå den inspirationen som NilssonHarHund nämner! Ser verkligen fram emot att delta nästa gång!

  • rent resultatmässigt var det den sämsta fanaticen för mig. men men, det va kul ändå. mötte bara trevliga spelare. efter att ha kollat omkring på vad andra armeer fått för målningspoäng så är jag faktiskt lite besviken.
  • edited 27 april 2008 22:47

    Jag är mycket nöjd, trots uselt resultat. Jag får sluta spela och koncentrera mig på målning :D Dags att lägga siktet på bäst målad fantasy inför nästa vår tror jag (som om jag har en chans, haha).

  • Lätt drucken efter post-fanatic-saunan så får jag väl lov att säga att knipa Best Painted i 40k-delen kändes som en ypperlig avslutning på Iron Warrior-projektet. OK, armén kanske inte är klar, men nu blir det en paus från dem till förmån för annat. Sweet!

    I spelväg så kommer jag att minnas Anders Brager som en fantastiskt bra motståndare även om han gav mig tidernas ass-whopping på min bara sjömansstjärt med sina Necrons. No offence till er andra som jag hade nöjet att spela mot dock, jag hade verkligen INGEN tråkig eller ostig motståndare.

    Att knäcka en Hive Tyrant i närstrid med min demonprins i matchens absolut sista assault phase när jag spelade Assasinate kändes också som en liten guldklimp att lägga på minnet.

    Det absolut bästa under helgen var nog dock att hänga mössan på sängstolpen och krypa till kojs med vår lagkapten Wazz i dubbelsängen...

  • Grymt kul första dag men sen va jag tvungen att jobba natt lördag till söndag.. hade tänkt försöka snåla mig lite sömn (jobbar vaknade natt) men det gick absolut inte så jag fick banga ur dag 2. sög så otroligt mycket men som vanligt riktigt kul att spela, se alla olika armeer. Få möta en sjuukt hård Tau arme. Imponerad över ja.. allt med den egentligen ha ha.

    Nä.. invänta 5e editionen och se vad för kul man kan kasta ihop då till våren.. eller hösten.. klarade ju den här armen från första köpta modell till helt klart på 9 veckor så :p

    see you next fanatic!

  • Så här på måndagen efter fanatic är man ju fortfarande lite i en alternativ verklighet, och förbannar det faktum att jag är så gammal att jag måste förvärvsarbeta. Som alltid var det en helg fylld av upplevelser. Från att ha gått ut hårt och sedan ökat (trodde ett tag att jag var en utomjording som tagit över min kropp, har aldrig lyckats så bra inledningsvis på turnering) blev jag grundligt mosad ner i backen sist på onsdagen (ordningen återställd). Söndagen inleddes med huvudvärk (att man aldrig lär sig att dricka ordentligt på fanatic?!) och ännu en förlust, men turneringen avslutades med en otroligt jämn match (oavgjort) med flera fantastiska situationer på spelplanen. Tack till Victor för den matchen. Hoppas du gör slag i saken och kommer hit till nästa turnering också. Stort tack till Satansäcklet också för den matchen. En fröjd att spela mot en så snygg armé och dessutom en så sympatisk spelare.
    Nu får man ju bara vänta till i sommar på nya editionen och sen börja ladda för i höst. Hoppas på att bli en något flitigare besökare på FUSK så att jag får spela lite oftare än bara på turneringarna.

    Brager out!
  • När jag spelar med mina grey knights är det en sak som gäller....

    Epic combat.

    Jag vet att jag kommer förlora, jag suger på att spela och har kass armé med usla tärningslag.

    Men när min grand master tar ihjäl 10-15 howling banshes och en autarch som chargar honom i närstrid själv vet man att ibland så går det. Ibland så får jag mina episka strider, glorious last stands och glorious charges.

    Dock så är jag fortfarande i chock över att ha vunnit de 2 första striderna, helt galet, och att en var tau gör inte saken mindre konstig.
  • edited 28 april 2008 17:19
    Drog direkt ned till Eskilstuna för att hälsa på brorsan efter fanatic 2 dagars 40k spelande blandat med umgänge med konstiga personer och typ 3 timmars sömn 2 nätter på raken följt av att köra bil till 3 på natten gör att man känner sig lite knepig i skallen (har hört att det kallas trötthet men jag är inte säker).

    Ska börja ordentligt på min Empire arme nu när jag kommer hem så ska vi se om jag hinner måla 2250 poäng till nästa fanatic borde ju gå att göra på ett halv år men annars får man väll hala änglarna dit igen.

    ps. Spoona med Skägg var en mindre bra ide efter som både han och jag är ganska håriga så vart det en aning kardborre effekt som följdes av att vi behövde hjälp för att komma lös från varandra =P
  • Jag tycker att det var en superrolig turnering, väldigt blandade resultat för mig; 15-5, 0-20, 7-13, 18-2, 0-20. Snacka om vilka hurmörlirare mina Khornesnubbar är. Det finns många höjdpunkter, men för att nämna några;
    * En ensam Chariot breakar hela Daniels skavenblock med generalen i
    * När min Hellcannon misfirar i sin första runda mot High Elves, äter upp sina dvärgar går banana, och jag glömmer att spela ut min re-roll misfire kort!
    * När min hero på juggernaut dundrar in i 20 skaven slaves, gör 3 wounds, förlorar combaten, breakar och flyr.

    Jag fick inte möta några vampires dock, lite tråkigt. Nu är det bara att försöka spela så många matcher som möjligt så man tvättar bort alla nybörjarmisstag som man gör (jättemånga).
Sign In or Register to comment.