Flames of war kampanj start

edited 21 april 2008 07:27 in Figurspel
som det ser ut nu så tycker jag att vi ska starta kampanjen söndagen 4 maj kl 11

dom som har anmält sig är...

Team Soviet:

Marshal: Andre´Holmlund
General: Erik pettersson
General: Anders Agdahl
General: Fredrik Seijsing
General: Tim

Team Germany:

FieldMarshal: Daniel tror jag .... ??
General: Christer Åström om han får låna lite stuff :)
General: Peter Rönnmark
General: Per Johansson
General: Johannes

när folk kommer på söndag så går jag igenom kampanje reglerna och sedan är det bara att starta :)

skriv gärna och tyck till om val av dag och tid.. annars syns vi på söndag den 4 maj :)

Kommentarer

  • Hupp!
    Får se till att jag får låna lite stuff då!
  • edited 21 april 2008 20:07
    Du får prata med dom som är på ditt lag om låning av figurer jag lånar redan ut till seijsing och anders
  • Jag kanske är i Tunisien just den dagen, men jag antar att jag kan hoppa in senare.
  • Klart att du kan hoppa in sen :) , jag hoppas ochså att vi kan få så många som möjligt att spela den 4 maj kl 1100 för att få en bra och intressant start på kampanjen.. samt så tycker jag att det är kul att vi är lika många tyskar som ryssar :)
  • Det skulle vara bra om folk kunde skriva och säga om dom ska komma nu på söndag den 4 maj eller inte, så jag vet hur många vi blir....
  • Om jag arbetar ihop tillräckligt med pengar för att få till bensin så att jag kan fara och spela rollspel på lördag med mina vänner så kanske jag kan sova på fusk eller störa min vän och stanna från lördag till söndag och spela då.
  • Det låter ju som en bra ide :)
  • Jag kommer så vitt jag vet.

    Pew pew pew, och så vinner vi kriget.
  • edited 29 april 2008 21:05
    Jag kan nog ta lite av mina 200 sista kronor som jag kan använda till skoj för resten av mitt liv och tanka för kanske 150 av dom, sen kan jag fara in och dränka mina sorger i värdelöst rollspel (fast jävligt kul) och sen falla sovandes ihop på golvet (i nåt hörn där jag kan snyfta ifred :p )

    Sen kanske man kan göra en armélista, kommer få tokspö om jag gör det jag först tänkte.
    Tigrar med wittmann, var bara lugn, bara små tigrar.

    Tiger-valpar!

    (Nooo, inte Pew pew pew, och sen dör mina söta valpar!)
  • edited 30 april 2008 15:56
    Well jag kommer nog göra klomster mannen sälskap på golvet sörjandes över de utlägg som man måste göra.

    Förestem glad att du gillar rollspelet klomster det gläder mig :)
  • Självklart, jag dör horribelt!
  • toppen har föresten fått tag på Inguisitor handboken nu mycket roliga grejer i den måste jag säga
  • Nu blir det plötsligt jobbigt, jag vill fara och vara borta hela helgen.

    Men jag måste köpa nya däck och jag har inga pengar, så jag måste låna av min mor, men för att få det måste jag skrota asmycke skåp.

    typ 1'900 måste jag ha ihop, helst innan fredag, defenitivt innan måndag.
    Så jag vet inte om jag kan va med på turnering, för om jag är det, kommer jag bli (mer) hatad av min mor.

    Jaja, ska försöka komma iallafall.


    Inquisitor handbook! Grrrrr, i wanna have money to buy awesome stuff too!
  • Jag kommer såklart.

    Vad skulle du behöva låna Klomster? Jag har en del saker som jag inte använder. Om jag inte ska köra 2000 har jag 2 st Tiger IE som inte har något bättre för sig.

    Kameraten, sisten till Moskva betalar schnapsen.
  • Och nu till nyheterna.
    Jagdpanthern ser ut som en juni-release och i december kommer Luftwaffe att förstärkas med nya Hs 129 flying tanks. De allierade kommer att få 155mm howizers (US army) i augusti och den röda armén får sin första kampanjbok ,Bagration, runt augusti.
  • Tror du verkligen det är smart att lova ut sprit till soldaterna? jag menar förra gången de hade en redig tunna med sig så satt de ju bara i skogsgläntan och drack upp den för att sedan springa lite fram och tillbaka, :)
  • Vi ryssar tycker mycket om sprit :) hehe.. hoppas att det blir många som kommer i morgon den 4 maj och spelar vid 11 tiden :) vi blir 3 ryssar som det ser ut nu.. syns i morgon kamrater.
  • Alltså hur gick det med kampanjen. Den dog typ. Och nu har Daniel åkt hem till Östersund. Så vad händer, fortsätter kriget?
  • Ja, jag som har flera stycken egna modeller nu!

    (Fast ingen aning hur dom ska sitta ihop)
  • Jo det ser nästan ut som om det plötsligt råkat bli fred. Antar att någon tysk officer faktiskt lyckades med att döda Hitler och få slut på kriget.

    Ifall kampanjen nu faktiskt skulle vara över (efter bara en spelomgång!) kanske vi skulle utvärdera vad som funkat och vad som inte funkat hitils(kan vara en bra idé även om den fortsätter).

    Ett par idéer
    -försvararen bestämmer uppdraget
    -inga armépoäng, det finns något som kallas förstärkningar (egentligen T3´s idé)
  • Hitler blev inte assasinerad, han blev deporterad till östersund!
  • för att kampanjen ska kunna fortsätta så måste folk ring mig när dom har spelat eller ringa mig ifall dom vill spela!!! jag har mycket att göra nu hemma i mit hus i norum där för har det varit lite spel..

    vad menar du med....
    -inga armépoäng, det finns något som kallas förstärkningar (egentligen T3´s idé)

    jag tycker att man slår en tärning och den som slog högst får välja mission
  • Armépoäng är de 20000 pts som man fick per sida innan första matchen och som sedan försvinner när enheter dör

    Varken Tyskarna eller Sovjet kommer att ge upp på ostfronten för att de tar stora förluster. Ifall man får slut med folk att köra igenom köttkvarnen på en front skickar high command förstärkningar.

    Om det ska bli något spel på östfronten så måste antingen du eller Tim vara med eftersom ni är de enda som har sovjetiska arméer. Västfronten hade varit ett bättre val av krigsskådeplats eftersom det är fler som har allierade arméer därifrån.
  • ok nu förstår jag... :)
    men med lite efter tanke kanske det vore bäst att lägga ner min kampanj för jag kommer inte ha så mycket tid nu i sommar, det är för mycket att göra på huset samt jag ska bli pappa snart...
    jag kan posta en tråd som heter utvärdering fow kampanj så ser vi vad vi har lärt oss av kampanjen..
  • Vi lärde oss att Ryssland gav upp

    TYSKLAND VANN JIPIIIII!!!!!!!

  • Nä. Ryssland hade mer poäng. Så dom vann.
  • Efter stora sovjetiska framgångar i offensivens inledningsstadium tvingar tyska motanfall den röda armén att återgå till defensiven. Trots stora förluster har wehrmacht lyckats stoppa den ryska björnen.

    Stilleståndskrig råder nu längs hela östfronten. Ingen sida kan för närvarande samla den militära slagkraft som skulle behövas för en framgångsrik offensiv.

    Samtidigt förbereder sig starka Brittiska och Amerikanska styrkor längs den Engelska kusten för invasionen av Frankrike. Kriget 1944 kommer att avgöras på västfronten
Sign In or Register to comment.