release schema "från" GW fram till december 08

edited 11 april 2008 15:48 in Figurspel

Vet inte om något hört dessa rykten men jag lägger upp dem i alla fall, den här personen jobbar åt GW och har lagt upp ett release schema för olika armé releaser. Detta verkar ganska lovande, men man får väl fortfarande ta det med en nypa salt då det kan ske förändringar... för att läsa hela inlägget:

källa

I work for GW (I know, I know but this is seriously genuine), we've had our plans for the rest of the year given to us and it go's a little like this...
May- WFB and 40k Deamon release
June- LoTR release (Mordor) and Hordes of Chaos White Dwarf update
July- 40k 5th edition release
August- WFB Hordes of Chaos army book release
September- 40k Marines release
October- 40k replacement for 'Battle for Macragge' release (Marines v Orks)
November- WFB Dark Elves release
December- 40k SPACE WOLVES codex release!!! This is a FULL codex release not a Blood Angels style White Dwarf update. However, no details have been revealed on it's contents or on the models- so anything you hear/see in that department is just rumour at the moment.

That said, things are subject to change; as was the case for the 'Planet Strike' release, which has been pushed back to next year to allow the team time to sort out the new plastic Thunderhawk (yes, that's correct; a new plastic Thunderhawk!!). Also the Guard were supposed to be done in the last quarter of this year but they will now be early 2009 instead.

Kommentarer

  • Verjar vettigt.

    5'e editionen i juli, ett tag kvar iallafall då man vet vad man får göra.
  • Varför skall HoC få en update i Juni och sedan en hel army book i augusti? Annars lät det ju ganska kul.

  • WFB Deamon och WFB Hordes of Chaos kanske blir mer uppdelade än tidigare typ som Beast of Chaos och Hordes of Chaos är nu
  • Skall Marines få en ny codex? Den de har är det väl inget fel på?

  • den ska troligen bara läggas i linje med dark angel och blood angel codexarna. typ combatsquads och dyrare vapen.
  • edited 12 april 2008 00:54

    Satt och hoppades att någon skulle säga att det var ett skrivfel och att det skulle stå Imperial Guard istället ;) Men nej då mina guards får klara sig utan Griffon och Exterminatorn ett tag till.

  • Ser ut att vara fake, ingen vettig person använder 2 utropstecken i rad i ett officiellt uttalande
  • Jag håller med Falle. Det hela verkar skumt...
  • @Falle: det är inte ett officiellt uttalande utan en snubbe som skrivit av en lista han fått.

    Det märkliga är ju white dwarf uppdateringen av Chaos två månader före boken dyker upp på riktigt.
  • Det märkliga är ju white dwarf uppdateringen av Chaos två månader före boken dyker upp på riktigt.

    Skulle ju kunna vara en vanlig preview.

  • edited 12 april 2008 12:23

    Skulle ju kunna vara en vanlig preview.

    Aa, just det. Han kan ju ha fått en detaljerad lista med innehåll i wd och helt enkelt missuppfattat vad som menas. Det som talar för en HoC uppdatering i wd är att det har cirkulerat rykten om den även före den här listan dök upp. A ja, den som lever får se...

  • Det jag tycker verkar konstigt är att Startlådan skulle komma tre månader efter "5th edition release". Det tror jag verkligen inte på. Skulle de ha kvar Macragge-boxen med 4th ed under hela sommaren? Och vad är en edition release utan en grundlåda??

  • edited 14 april 2008 13:36
    Men Men.... Dark Eldar då ska inte dem få en ny codex? Hur länge kommer det ta?
  • Hört rykten om att Dark eldar, 2009, kommer hamna på release platsen som codex daemons har nu ungefär.
  • Mörka alverna till fantasy kommer inte som det står i listan ovan i november utan faktiskt redan till sommaren.

  • Mörka alverna till fantasy kommer inte som det står i listan ovan i november utan faktiskt redan till sommaren.

    Isf. känns det inte helt omöjligt att HoC lär ta Mörker alvernas nuvarande plats, och då verkar ju WD-uppdateringen i Juni av HoC desto mer vettig...

  • Jag får en känsla av att WD-uppdatering har en del med att det precis dykt upp demoner då, som folk kanske vill integrera i sina hordes of chaos-listor. Att släppa en army book direkt efter demonerna skulle skapa en chaos overkill.

  • Har någon hört om man kommer att kunna integrera demoner och dylikt som förut i chaos jag är inte helt säker. lite därför jag tror att de släpper en HoC i WD så fort efter och ser man på CSM listan så tror jag de gör lite så HoC får generic demoner
  • Det jag har läst om de nya chaosböckerna är att man kommer att kunna köpa magiska föremål/krafter som gör att man får alliera sig med andra böcker.

    Exempel: Mortals sägs ha tillgång till ett magiskt föremål som gör att demoner kan tas som Special i en Mortal-lista. Antagligen finns det ett föremål som ger tillgång till Beasts också. Beasts och Demoner kommer ju mest troligt att ha liknande saker i sina böcker.

    Det är vad jag har hört om det hela iaf, men man lär väl märka om nån vecka när Demonboken finns tillgänglig.

  • Mmm, har hört att någon SW codex inte heller är aktuell under överskådlig framtid. Däremot en IG codex. Fast jag har ingen aning om när den kommer släppas om den nu kommer inom en överskådlig framtid. IG lär dock komma innan en ny SW codex.

  • man får nog ta det hela med en stor nypa salt ;)

    men om nu horde of chaos ska få en uppdatering i juni, så borde det inte flyta runt lite nya modell rykten på nätet. GW brukar väl alltid släppa nya modeller vid ett nytt codex?

  • Det ryktas faktiskt en hel del: Knights i plast (typ samma modeller fast nya hästar), Hero låda med två modeller i plast (som med empire), nya modeller till chaos cultists (ev. konverterade flaggelants?). mm.

    Fortfarande kräver jag; Bring forth the Mammoth!

Sign In or Register to comment.