Tyranid Movement

edited 11 april 2008 13:55 in Warhammer 40k
Hej!

Jag har en fråga om tyranids: Står det i tyranid-codexen hur långt alla tyranider får gå? Det borde väl typ stå "M" för Movement eller nåt sån't, men jag hittar det inte. Isånafall hur långt får alla tyranids gå? För jag har inte Warhammer 40.000 Regelboken och där borde det väl stå. Men hur långt får alla tyranider gå?

Kommentarer

  • I 40k så går alla infanterister 6 tum, flygare/motorcycklar/hästar mm går annorlunda, allt står i regelboken.
  • edited 11 april 2008 14:09

    Köp regelboken! Där står alla regler för hur långt alla enheter får gå. Regelboken + Codexet måste du ha för att spela. Men i höst kommer 5th ed, så kanske bättre att avvakta.

    Troops 6"
    Fast 12"/24"
    Vehicle 12"/24"

  • Eh? vehicle går väl 6"/12" om de inte är fast...

  • Bara om det vill skjuta, annars är et 12"/24"
  • edited 12 april 2008 10:21

    Originalfrågan är besvarad, så jag stänger tråden. Men bara för att klargöra vehicle movement:

    Regelboken s61 stycke 2: Most vehicles can move up to 12" in the Movement phase.

    Regelboken s61 stycke 4: Fast vehicles can move up to 24" in the Movement phase.

    På sidan 63 hittar ni tabellen för hur olika snabba fordon får skjuta beroende på hur långt de rört sig. En tumregel är att de inte får skjuta om de rört sig mer än hälften av sin maximala förflyttning.

Denna tråd är stängd.