Deamonhunters @ Fanatic uppdaterad 12/4

edited 9 april 2008 20:05 in Warhammer 40k
Tänkte om jag kunde få lite tips och råd till min Deamonhunters fanatic lista.

Heavy support

Dreadnought
Twin-linked lascannon
Missile launcher
140p

Dreadnought
Twin-linked Auto cannon
Close combat weapon built-in
stormbolter
Smoke launchers
118p

Troops

10 Inquisitorial Stormtroopers
1 veteran power weapon hellpistol 1 teleport homer
2 melta guns
1 chimera
Multilaser heavy bolter smoke launchers
249p

10 Inquisitorial Stormtroopers
1 veteran 1teleporthomer
2 plasma guns
140p

Elites

Callidus assassin
120p

2 death cult assassins
80p

Inquisitor
War gear: bolt pistol
Power weapon
36p

HQ

Gray knight brother-captain
Retinue: 4 terminators with nemesis force weapon and storm bolters+ Psycanon
270p

Gray knight brother-captain
Retinue: 4 terminators with nemesis force weapon and storm bolters+ Psycanon
270p

Fast attack

8 Gray knights 225p
Justicar meltabombs
2 psycanons 50p
305p

8 Gray knights 225p
Justicar meltabombs
2 psycanons
305p

tot 1998 blev lite felräkningar förut så hips vips hade jag 150 p att leka med:)

Kommentarer

  • Jag tycker det blir lättare att läsa utan att varje uppgraderings poängkostnad nämns (eftersom dessa inte tillför något). Särskilt när vissa av uppgraderingarna är obligatoriska, som justicar.

  • edited 9 april 2008 20:47

    Jag skulle splitta upp Terminatorenheten till 2 st 3:or, eller 2 st 4:or om du hittar poäng. Ge dessa två enheter Psycannons istället för vanliga Grey Knights (mycket bättre att alltid kunna gå och skjuta 36" och en Psycannon med BS5 är ruskigt bra). Vidare tycker jag aldrig att det är värt att spela med Scourging, man det kanske är en smaksak. Tror tyvärr att du har för lite anti-tank för att bara ha en Autocannon på din andra Dreadnought, in med en Lascannon där också och slopa Incineratorn. Behöver du lite poäng för detta skulle jag dra ner Deathcults till två, speltestade det under GothCon och de var superba i vissa matcher då de bara traskade fram till en statisk enhet och höll upp dem i en runda eller två, men två stycken räcker, då kan de gå fram tillsamman och låtsas vara en enhet och motståndaren kanske tror att han kan skjuta ner båda med en rapid-fire-salva. Grey Knights räcker gått och väl att vara 8 stycken i en enhet, deras främsta roll är ändå att gå runt och skjuta Stormbolters och agera counter attack för Stormtrooperserna. Din Inquisitor är typ dubbelt så dyr som han bör vara för det han gör (låster upp callidusen), men det visste du väll redan. Lance striken är ju cool och så men den är ju aldrig värd sina poäng, typ 40 poäng till och du får en till Dreadnought med Assaultcannon.

  • ska fnula på det du sagt... kanske inte hinner ändra allt till fanaticen dock...
    tack för feedbacken.^^
  • Meh, ingen lance strike?

    En inquisition force utan orbital strikes? Vars har spelandan tagit vägen, the rule of awesome!!!

    Få se nu, vad har listan..... vilken var callidusen nu? Polymorph va? Trevligt. Och stormtroopers, 10 i bil.

    Nice inquisitor, 9 poäng billigare än min.

    52 modeller, fler än mig, eller näe.

    Ser vettigt ut.

  • @Katarsis typ 40 poäng till och du får en till Dreadnought med Assaultcannon.
    Assultcannon suger den har heavy 3 istället för heavy 4 och den har ingen rending :S
  • Alla assault cannons har heavy 4 rending, oavsett vilket codex de köps ifrån, har jag för mig att jag läst i någon gw-faq.

  • okej de va juh uppmuntrande:) de kan ju vara bra att veta...
  • Jag har alltid kört assult cannon med rending, för att Dea sa att jag skulle köra så och det är korkat att köra assulta cannonen annars för olika lag!
  • klomster hur många modeller har du?

    Btw skulle vara kul om du skulle kunna posta din lista så man kan jämföra..
    Om du vill.
  • Å just det, tack för att du påminde mig!

    Ska göra det.
Sign In or Register to comment.